ads

Jumaat, 23 Mei 2014

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


felda <b>lok heng</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 11 May 2014 09:20 PM PDT

Pada 03 November 2013 yang lepas, Felda Lok Heng Barat telah menerima kunjungan dari sekumpulan pelajar USM Pulau Pinang, kedatangan mereka adalah berkaitan kajian kesan sebelum dan selepas menjuarai AKKF 2013 terhadap masyarakat warga Felda Lok Heng Barat. Kajian lapangan yang dianggotai 4 orang mahasiswi cantik USM ini diketuai oleh Saudari Syarifah, Saudari As, Saudari Ain & Saudari Fathia berlangsung seperti yang dirancang mengikut agenda mereka setelah tiba di Felda Lok Heng Barat.

Sessi wawancara pelajar USM dan Tuan Pengurus Felda Lok Heng Barat



Sessi pemberian cenderahati kepada Pengurus Felda Lok Heng Barat, Tuan Mahmud

Kajian mereka dimulai dengan mewawancara warga ibu yang mengusahakan projek IKS di bangunan UMNO Felda Lok Heng Barat

 Pelajar USM bergambar bersama para wargawati IKS Felda Lok Heng Barat


Agenda seterusnya, mereka dibawa menemuramah salah satu warga peneroka Encik Saat yang kreatif dengan laman rumah berkonsepkan kolam air terjun yang cantik 


Gambar kenangan di laman berkonsepkan kolam air terjun



Saudari Syarifah dan Saudari As bergambar bersama adik-adik yang sedang membuat 'study group'

 Turut tidak ketinggalan, Saudari Ain bergambar bersama kumpulan adik-adik Felda

Rumah seterusnya adalah milik Encik Supan Bin Kembang, dengan laman konsep botanical garden yang cantik dan ceria. Malahan, seisi keluarga ini turut ceria menerima kunjungan kami


Kunjungan seterusnya adalah menemuramah para belia Felda Lok Heng Barat, kajian tertumpu disekitar kawasan belia yang menjadi tumpuan belia bersukan & beriadah di waktu petang.

 Pada malam harinya, para pelajar mewawancara Saudara Muzaidee selaku Presiden Belia Felda Wilayah Selatan yang juga merupakan Pengerusi Belia Felda Lok Heng Barat. Aktiviti malam berakhir sekitar jam 11:30 malam.


Kajian hari kedua diteruskan di rumah cantik yang dimiliki Haji Karno (panggilan masyarakat felda)



 Konsep laman rumah yang cantik dan bersih, berkonsepkan ala 'British Design' dengan penuh hiasan bonsai dan kolam teratai menghiasi laman rumah.


Sessi wawancara dan perkongsian ilmu oleh Haji Karno tentang pengalaman berniaga beliau, serta banyak ilmu bermanfaat yang dikongsi bersama pelajar USM.

 Aktiviti kajian yang dijangka selama 3 hari telah selesai dalam masa 2 hari sahaja, komitmen dan kerjasama seluruh warga Felda Lok Heng Barat sangat diluar jangkaan mereka. Syukur alhamduillah ~


Bergambar bersama admin sebelum berangkat pulang, semoga kunjungan mahasiswi USM ini membuahkan kejayaan dan turut menumpang bangga kerana saya juga adalah merupakan bekas pelajar Sarjana Muda USM & Sarjana UTM. Terima Kasih diucapkan kepada Universiti Sains Malaysia..!

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 19 May 2014 08:20 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2014 07:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Di</b> temani Mahluk Halus dari tol <b>tangkak</b> - sudut bicara labu emas

Posted: 02 Apr 2014 12:49 PM PDT

Salam sejahtera dan salam hormat buat anda yang sudi bertandang ke teratak labu emas.semoga semuanya sihat dan di rahmati.

Saya ingin berkongsi sebuah pengalaman yang saya lalui pada awal tahun lepas.setelah sekian lama saya pendamkan kisah ini...pada hari tersebut...saya menghadiri jamuan makan (annual dinner) syarikat tempat saya berkerja di Damansara club House Kuala Lumpur.setelah majlis selesai lebih kurang 11malam.saya mengambi keputusan untuk balik ke Muar,Johor.sepanjang perjalanan dari Kuala Lumpur saya tidak mengalami kesesakan lalulintas.kerana tengah malam,kenderaan pun kurang.

            Sehinggalah saya tiba di tol Tangkak,waktu itu lebih kurang pukul 2pagi.bersama saya di plaza tol ketika itu sebuah kereta Honda Accord berwarna hitam.saya merasa lega kerana ada teman dalam perjalanan.namun selepas urusan di tol..setiba di persimpangan..ternyata Honda tadi menghala ke arah tangkak..maka tinggal lah saya seorang diri menempuh perjalanan ke muar.

Pada awal perjalanan tiada apa yang mencurigakan.mungkin penat agaknya...entah kenapa..setelah menghampiri kawasan perkuburan cina berhampiran sebuah bangunan seperti kilang..tiba-tiba kereta terasa mendak,pewangi Ambi pure beraroma rose kebiasaan nya wangi seluruh pelusuk kereta tiba-tiba hilang wangi nya...dan udara dalam kereta ketika itu berubah seakan-akan bau tanah paya..busuk serta hamis baunya...Ketika itu hanya Tuhan saja yang tahu perasaan takut menyelubungi.dalam hati ligat membaca Ayatul Qursi...terpandang melalui anak mata dari cermin pandang belakang,sesusuk tubuh kurang jelas duduk di sebelah penumpang.terasa lutut sejuk dan menggeletar..

Namun saya kuatkan hati agar tiada perkara buruk berlaku,bimbang juga jika terperanjat mahu ke gaung jadi nya.semakin kuat saya membaca Ayatul Qursi namun masih terasa kereta seakan-akan berat dan busuk,saya cuma bertawakal,dan amat menghairankan saya...kebetulan waktu itu tiada satu pun kenderaan yang lalu.jika ada warung atau kedai pastinya saya akan singgah sementara.namun suasana gelap sepanjang jalan mana mungkin akan ada kedai yang masih buka.Hampir 20minit benda tersebut menumpang,sehingga lah saya terpandang cahaya yang amatterang dari arah hadapan...syukur baru itu lah satu-satunya kenderaan yang saya temui sejak dari awal perjalanan dari tol tangkak tadi.setelah berselisih dengan lori tersebut..kereta mula berjalan dengan lancar serta berasa ringan...bau pun mula berkurangan.mungkin mahluk yang menumpang tadi dah turun.saya meneruskan perjalanan sehinggalah saya tiba di rumah hampir pukul 3pagi.syukur kerana tiada apa yang berlaku kepada saya.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 19 May 2014 09:43 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2014 09:43 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Apr 2014 09:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KAMPUNG MELAYU <b>BEKOK</b>: EKSKLUSIF!!! <b>Di</b> mana letaknya <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2014 04:45 AM PST

MULANYA saya cuba bersangka baik dengan apa yang menimpa seorang guru mualaf di SJKC Nan Ya, Kota Tinggi, Johor, atas nama dakwah. Tetapi setelah lama mengikuti isu ini, ditambah oleh sebuah syarikat pembinaan yang menghalau artis bertudung dalam majlisnya, menjadikan saya jadi geram.

Mana tidaknya, lembaga sekolah tersebut telah memaksa guru mualaf untuk membuka tudungnya dan diancam keselamatannya jika tidak berbuat demikian.

Sedihnya, apabila guru tersebut melaporkan kepada pihak berkuasa, beliau ditukarkan serta-merta ke sekolah lain.

Peliknya, tiada tindakan tegas dikenakan terhadap kepimpinan SJKC tersebut. Mana keberanian kita? Mana dia pemimpin yang memperjuangkan Islam dan hak asasi manusia ini? Kejam sungguh kita semua. Kena pada orang Islam, tak apa. Kena pada bukan Islam, heboh 1Malaysia.

Saya ingatkan orang bukan Islam telah insaf dan memahami perkara asas mengenai Islam. Maklumlah sudah lama tinggal di tanah air tercinta ini. Paling kurang memahami kedudukan Islam selaku agama negara. Rupa-rupanya tidak.

Apabila ada desakan mahukan tindakan disiplin diambil terhadap ahli lembaga sekolah tersebut, maka kita pun berkata ini isu kecil dan hanya permainan politik untuk mengalihkan pandangan rakyat dari isu ekonomi yang lebih meruncing.

Apa semua ini? Lebih meloyakan, ketika pengerusi lembaga dan guru besar sekolah tersebut memohon maaf secara terbuka, maka kita pun beramai-ramai datang memberikan sokongan dan tepukan.

Sambil bersalaman dengan guru mualaf tersebut, guru besar itu berkata: "Saya harap isu ini selesai dan dapatlah kita semua hidup dalam harmoni, sesuai dengan slogan 1Malaysia". Kita pun tutup fail. Wah… senang sungguh.

Mudah sangat hidup di Malaysia. Bila bukan Islam buat salah, minta maaf, selesai, atas alasan 1Malaysia. Bila kita buat silap, maka dikatakan bertentangan dengan 1Malaysia. Maka kita terus salah, mereka terus betul.

Apakah kita sudah lupa isu pengetua SMK Tunku Abdul Rahman, Kulaijaya yang didakwa mengeluarkan 'ucapan rasis' pada tahun 2010? Seluruh media ultra kiasu menghentam habis-habisan pengetua tersebut. Langsung tidak diberikan peluang untuk membela diri. Desakan demi desakan dilakukan agar beliau dipecat dan ditukar.

Julai dan Ogos 2013, pengetua SMK Alam Megah, Shah Alam, turut menerima nasib sama kerana dikatakan memberi ucapan rasis. September 2013, guru penolong kanan SMK Engku Husin Semenyih, Kajang, pun turut menjadi mangsa.

Pada Julai 2013 apabila gambar murid bukan Islam SK Sri Pristana "makan di tandas" semasa bulan Ramadan tersebar, sekali lagi seluruh media ultra kiasu dikerah untuk melondehkan isu tersebut sehingga habis FB guru besar turut digodam.

Pelbagai tuduhan dibuat tanpa langsung memberi peluang kepada beliau membela diri. Beliau dan keluarga dimalukan, dihina dan dikecam sehingga anak beliau sendiri merayu dan menulis di status FB jangan diganggu ayah beliau lagi.

Namun, dalam isu guru mualaf dan SJKC ini, semua media ultra kiasu senyap sepi. Kenapa tidak sensasikan isu ini dan memaksa guru besarnya dipindahkan atau meletakkan jawatan? Jawapannya mudah, mereka sekapal.

Saya yakin, penghinaan ke atas guru mualaf tersebut, dan artis bertudung, sengaja dilakukan. Peliknya, guru mualaf tersebut yang ditukarkan ke sekolah lain, bukan guru besar itu.

Lebih menjengkelkan lagi, ketika isu ini dibangkitkan, kita diminta sabar, siasat dahulu, jangan bertindak terburu-buru, perlu berhikmah dan bermacam-macam alasan. Inilah sifat orang Melayu, terlalu bertolak ansur, sehingga ditolak beransur-ansur.

Benar, memaafkan seseorang itu satu sifat yang baik. Tetapi itu bukan bermakna, pesalah boleh terlepas begitu sahaja.

Masih ingatkah kita pada zaman Nabi, apabila seorang Muslimah dipermainkan oleh Yahudi sehingga terselak kain dan menampakkan auratnya? Apa tindakan selepas itu? Jawapannya, perang.

Hari ini kita tidaklah sampai ke peringkat perang. Tetapi menjadi tanggungjawab seorang pemimpin negara untuk memastikan bahawa tidak ada mana-mana rakyat Islam di bawah pemerintahannya dianiaya oleh musuh-musuh Islam.

Ingatlah! maruah dan keadaan umat Islam semakin tercabar. Malangnya, tiada pemimpin yang berani bangkit dan dengan tegas bersuara mempertahankan maruah umat Islam yang tercalar. Lebih menyedihkan, penghinaan itu berlaku di bumi kita sendiri yang berasaskan Melayu dan Islam -  sumber

Hantu Gentayangan <b>Di</b> Halaman Rumah - kampung melayu <b>bekok</b>

Posted: 26 Nov 2013 05:26 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KAMPUNG MELAYU BEKOK. IKLAN. alt/text gambar. Selasa, 26 November 2013. Hantu Gentayangan Di Halaman Rumah. Dicatat oleh 1BEKOK di Selasa, November 26, 2013 · E-melkan IniBlogThis!Kongsi ke ... Penghulu Mukim Bekok ...

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Dec 2013 09:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Dec 2013 09:13 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Nov 2013 09:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2013 10:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Oct 2013 10:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2013 09:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Sep 2013 09:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Sep 2013 09:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2013 09:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mandi manda <b>di</b> Sg.Bantang, <b>Bekok</b> | Cucu Nelayan

Posted: 02 Feb 2013 05:08 AM PST

Cerita ni dah lama berlaku sebenarnya..tahun lepas kami merancang nak ke air terjun di gunung ledang, tapi disebabkan pada waktu itu, sedang musim hujan dan demi keselamatan, kami pun ubah plan untuk ke Sungai Bekok. Kat mana sg.bekok ni ek? Aku first time dengar walaupun dah lama dok kat johor ni. Ok kalau nak tau, korang google la sendiri ye sebab aku pun tak tau kedudukannya yang sebenar, hehe..Tapi secara kasarnya, sg.bantang ni terletak di antara ayer hitam dan batu pahat. Selepas ni aku akan gunakan nama sg.bekok sebab lebih sedap disebut, hehe..

Aku pergi dengan wife dan ofismate wife aku, semangat betul diorang ni, maklumlah semua bujang-bujang lagi, excited terlebih..hehe, yang dah kawen cuma aku je. Kami pergi dengan tiga kereta, mula-mula tu konvoi, tapi seperti yang aku katekan tadi, yang bujang-bujang ni excited terlebih, so diorang dah dok pecut meninggalkan kami, tapi takpelah, nanti jumpa jugak kan?

Perjalanan dari skudai ke sg.bekok mengambil masa lebih kurang dua jam. Jalan nya ok, tak susah, dari simpang empat ayer hitam tu, ikut jalan biasa menghala ke yong peng, nanti korang akan jumpa signboard ke kanan untuk ke sg.bekok. Pemandangan memang cantik, nyaman je..suasana kampung..

Dipendekkan cerita, kami pun sampailah di sg.bekok. Di hulu sungai memang ramai sangat orang dengan keluarga bawa anak-anak bermandi manda sambil berkelah. Memang best kawasan ni, air sungai yang sejuk, kawasan cetek, memang sesuailah untuk bawa anak-anak. Tapi kami ni yang konon-konon dah dewasa nak cuba panjat tinggi lagi, hajatnya nak mandi kat air terjun, tapi panjat punye panjat, tak sampai-sampai ke puncak, badan dah penat, hati dah tak sabar nak terjun ke dalam sungai yang sejuk tu. Jadi kami pun ambil keputusan untuk berhenti memanjat dan buat semua persiapan untuk mandi. Aku pun dirikan khemah igloo yang baru je beli sempena nak ke sini, manalah tau kot2 ade sape-sape nak tukar baju atau lepak-lepak ke..jadi tanpa membuang masa, jo, tengok gambar-gambar kami di sg.bekok:

Jadi itulah kisah kami di sg.bekok, memang best..tak boleh lupa kesejukan air sungainye..lama jugalah kitorang lepak berendam..dah keluar sungai, masuk balik sungai..macam tulah sampai kecut kulit-kulit ni..kepada anda semua memang tak rugi datang ke sini, bawalah anak-anak, kawan-kawan..memang best!

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Sep 2013 09:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2013 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KAMPUNG MELAYU <b>BEKOK</b>: Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2013 <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2013 05:59 AM PDT

mantan penghulu mukim bekok tok latif
tiga antara mantan penghulu mukim bekok

sibuk membuat persiapan di khemah mukim bekok
antara peserta 1 kominiti mukim bekok

membuat & menggoreng kuih dederam sambil dipantau

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Sep 2013 09:31 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KAMPUNG MELAYU <b>BEKOK</b>: Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2013 <b>...</b>

Posted: 26 Aug 2013 05:59 AM PDT

mantan penghulu mukim bekok tok latif
tiga antara mantan penghulu mukim bekok

sibuk membuat persiapan di khemah mukim bekok
antara peserta 1 kominiti mukim bekok

membuat & menggoreng kuih dederam sambil dipantau

Hantu Gentayangan <b>Di</b> Halaman Rumah - kampung melayu <b>bekok</b>

Posted: 26 Nov 2013 05:26 AM PST

[unable to retrieve full-text content]KAMPUNG MELAYU BEKOK. IKLAN. alt/text gambar. Selasa, 26 November 2013. Hantu Gentayangan Di Halaman Rumah. Dicatat oleh 1BEKOK di Selasa, November 26, 2013 · E-melkan IniBlogThis!Kongsi ke TwitterKongsi ke Facebook.

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Guru Lahirkan Bayi Dalam Kereta <b>Di Johor Bahru</b> | MYNEWSHUB

Posted: 13 May 2014 01:26 AM PDT

TERNYATA sambutan Hari Ibu semalam menjadi hari paling indah dan mengejutkan bagi seorang guru di Johor Bahru apabila dia melahirkan bayi perempuannya di tempat duduk belakang kereta.

Siti Rohaida Basiron, 33, yang merupakan guru di SMK Kompleks Sultan Abu Bakar, Gelang Patah mula merasa sakit akibat kontraksi ketika sesi perhimpunan pada jam 7 pagi.

Pada mulanya, dia mahu memandu sendiri ke hospital yang terdekat, namun pengetua sekolah tersebut, Tarifa Sawir menawarkan diri untuk menghantarnya.

Beberapa guru dan kakitangan sekolah turut mengiringi perjalanan mereka.

"Saya rasa seperti seorang pemandu kereta lumba. Begitu banyak halangan termasuklah anjing melintas jalan secara tiba-tiba dan lori yang dipandu terlalu perlahan di hadapan kami," ujar Tarifa.

Sepanjang perjalanan, dia meminta Siti Rohaida supaya bertahan, namun ketika menghampiri hospital, bayi tersebut sudah dilahirkan.

Kakitangan hospital terpaksa memotong uri bayi tersebut di dalam kereta terlebih dahulu kerana kesukaran untuk membawa mereka berdua keluar.

Sebelum ini, dia dijadualkan melahirkan bayi keduanya itu pada tarikh 1 Jun.

"Saya masih tidak percaya dengan apa yang berlaku, tetapi saya bersyukur kerana kami dalam keadaan sihat. Inilah sambutan Hari Ibu yang akan saya ingat buat selama-lamanya," ujar Siti Rohaida.

Oleh: ELZA / MYNEWSHUB.MY

(Sumber: The Star)

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 22 May 2014 07:11 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 20 May 2014 07:27 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di benut</b> - Google Blog Search

Posted: 19 May 2014 07:52 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Homestay Tawakkal: Kadar Penginapan Homestay <b>Benut</b>

Posted: 12 May 2014 12:26 PM PDT

Assalamualaikum buat semua rakan2 dan pelanggan2 homestay yang kami kasihi dan ingati.

Terima kasih di atas sokongan anda semua hingga kini kami masih teguh berdiri untuk memberikan khidmat kami sejak tahun 2011. Semoga dengan sokongan yang berpanjangan yang diberikan akan membantu kami untuk mengekalkan perkhidmatan kami serta menaiktaraf homestay kami sejajar dengan permintaan dan keselesaan anda. 

Sepanjang kami berkongsi khidmat kami dengan anda, kami kadang-kadang berdepan dengan masalah yang kami cuba elakkan. Kami minta maaf jika ada di antara masalah2 tersebut membuatkan anda tidak selesa. Insyaallah akan kami cuba perbaiki, semoga anda terus kekal memberikan sokongan anda.

Kami cuba beri sebanyak mungkin maklumat supaya mudah untuk anda membuat keputusan dan pilihan mengenai tempat menginap untuk anda dan juga keluarga tersayang. Ini bagi memastikan anda faham dan berpuashati dengan khidmat yang kami kongsikan.

Untuk memudahkan sebarang tempahan untuk menginap, pihak kami telah menetapkan kadar berikut:-

Penginapan semalaman: RM130

Kelengkapan asas yang kami sediakan ialah 2 bilik tidur dengan katil untuk 4 orang, 2 bilik air, penghawa dingin di bilik tidur dan ruang tamu, perkhidmatan Astro Njoi, TV, ruang tamu, ruang dapur, peti ais, mesin basuh, kelengkapan pinggan & cawan dan juga sudu & garpu. Seluruh ruang rumah dipasangkan dengan karpet untuk kelesesaan maksimum. Sejadah dan telekung juga disediakan semoga anda mudah untuk menunaikan ibadah solat.

Kemudahan awam yang berdekatan ialah restoran Burhani & Raudhah, masjid, stesen minyak Petronas, BHP & Shell, pejabat pos, klinik kesihatan & swasta, sekolah rendah & menengah, balai polis, kedai runcit, pusat beli belah Target, bank BSN & Bank Rakyat yang semunya terletak dalam lingkungan 1 km sahaja.

Untuk yang datang dengan keluarga besar, kami menghadkan maksimum 10 orang untuk satu rumah. Kami menyediakan toto & bantal tambahan dengan kadar berikut:-

Pakej A: 1 toto dan 2 bantal - RM10 semalam Pakej B: 2 toto dan 4 bantal - RM18 semalam Pakej C: 3 toto dan 6 bantal - RM25 semalam

Waktu check-in: 2 petang

Waktu check-out: 12 tengahari

Di samping itu juga, kami ada memberikan kadar ISTIMEWA jika anda menginap lebih dari dua malam. Sila hubungi kami di nombor tertera di bahagian bawah untuk berurusan.

Sebagai tambahan, kami juga ada menyediakan kadar setengah hari jika anda datang menginap tetapi tidak bermalam seperti berikut:-

RM70 (Check in 12.00 tengahari, check out 10 malam pada hari yang sama)

Untuk membuat tempahan, pelanggan diminta untuk membuat bayaran pendahuluan (deposit) RM50 untuk setiap rumah bagi setiap malam dan baki di bayar sewaktu check-in ke homestay. Jangan lupa untuk meminta resit pengesahan sebagai bukti selepas bayaran di buat.

Sila buat bayaran di akaun tertera:-

Maybank: 1510 256 10 334 (Andi Mohd Fauzi) CIMB: 0129 0003 555 209 (Andi Mohd Fauzi) BSN: 0100 7410 0001 0813 (Bachok@A Yusoff)

Sila tutup paip air dan mematikan semua suis barangan elektrik selepas setiap penggunaan untuk mengelakkan pembaziran. Kerjasama anda amat2 dihargai!

Kami melarang keras kepada pelanggan untuk tidak membawa bersama makanan TIDAK HALAL mahupun MINUMAN BERALKOHOL. Kami tidak akan berkrompomi dengan mereka yang tidak bekerjasama untuk memastikan keselesaan bersama.

Terima kasih. Sehingga berjumpa lagi di homestay kami!

Yang ingin berkongsi khidmat,
En. Andi Fauzi
Pengurus Pemasaran
Telefon: +6017-779 7900 (sms/whatsapp) Facebook: facebook.com/homestaytawakkal Email: amfay77@yahoo.com

01 di masai johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di masai johor - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2014 03:39 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 13 May 2014 04:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2014 03:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2014 03:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Mar 2014 03:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Feb 2014 03:08 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pengedar Shaklee <b>Di</b> Kawasan Pasir Gudang, <b>Masai</b> & <b>Johor</b> Bahru <b>...</b>

Posted: 11 Feb 2014 07:10 AM PST

Berita baik untuk pengguna vitamin SHAKLEE di sekitar Johor Bahru, Pasir Gudang dan Masai. Kini anda tidak perlu lagi menunggu pihak posmen datang ke rumah anda bagi mendapatkan vitamin kesayangan anda. Anda hanya perlu menghubungi pengedar berdaftar Khadijah Ishak di talian 0197567407. Khadijah atau lebih mesra di panggil Ija menawarkan perkhidmatan penghantaran & cash On Deliver (COD) di sekitar Masai, Permas Jaya, Pasir Gudang, Taman Rinting, Seri Alam , Johor Bahru, Kempas dan Tampoi. Untuk yang berada di luar kawasan Johor, Ija turut menyediakan penghantaran secara Pos keseluruh semenanjung Malaysia , Sabah & Sarawak.

khadijah+ishak Pengedar Shaklee Di Kawasan Pasir Gudang, Masai & Johor Bahru.

Ija menjaminkan penghantaran yang cepat, harga dan konsultasi terbaik bagi memastikan setiap pelanggan mendapat manfaat & kebaikkan SHAKLEE. Alhamdulillah pelanggan-pelanggan kami berpuas hati dengan penghantaran ija yang cepat dan sampai seperti yang dijanjikan.Hampir setiap hari Ija menerima feedback-feedback positif dari para pelanggan berkaitan dengan keberkesan produk Shaklee. Semua ini adalah berkat usaha & doa-doa mereka semua. Ija mempunyai READY STOK bagi hampir kesemua vitamin SHAKLEE. Justeru, para pelanggan tidak perlu berasa khuatir mereka akan kehabisan stok.

Testimonial Produk Shaklee

Produk pertama yang membuat Ija jatuh cinta adalah SET 3M,memasang niat untuk memperjuangkan penyusuan susu ibu dan bagi memastikan Ija bertenaga,sihat & cergas dalam menjalani tugas seharian sebagai isteri,ibu dan pekerja. Pada ibu-ibu yang mempunyai masalah berkaitan penyusuan susu ibu, boleh menghubungi Ija ,Ija sentiasa bersedia untuk berkongsi pengalaman dan membantu mengatasi permasalahan tersebut. Sekiranya anda juga mempunyai masaalah berkaiatn kesihatan dan kecantikan , Ija turut sedia membantu.Apa yang perlu anda buat hanya menghubungi saya melalui talian telefon ataupun secara online di fb ataupun email dan , Ija akan sedia mendengar dan mebantu anda.
Setelah merasai keberkesanan dan kebaikkan produk Shaklee ini, Ija ingin berkongsi kebaikkannya dengan anda di luar sana semua. Bagi memastikan anda turut dapat merasai keberkesan & kebaikkan produk Shaklee Ija menyediakan konsultasi secara percuma sepanjang pengambilan produk,waktu makan vitamin yang sesuai mengikut permasalahan anda serta tips-tips yang berkaitan.
Sekiranya anda berminat untuk membelikan produk Shaklee atau ingin menjana pendapatan bersama Shaklee,sila hubungi saya. Saya sangat berbahagia dan gembira ,jika dapat membantu anda mengubah taraf kesihatan anda mahupun taraf ekonomi keluarga anda melalui biz Shaklee ini.

Hubungi saya untuk dapatkan harga mampu milik sekarang:

Khadijah Ishak
Shaklee ID: 924725
Call/Whatsapp/SMS: 019 756 7407
Emel: khadijah.ishak83@gmail.com
Blog: http://www.mamadvitamin.com

pixel Pengedar Shaklee Di Kawasan Pasir Gudang, Masai & Johor Bahru.

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2014 03:17 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2014 03:05 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Jan 2014 04:11 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2014 03:21 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Dec 2013 03:17 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Dec 2013 03:36 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2013 03:29 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Agent / Pengedar Shaklee <b>Di</b> Pasir Gudang dan <b>Masai</b>, <b>Johor</b>

Posted: 18 Nov 2013 05:35 PM PST

Assalamulaikum...Saya pengedar Shaklee di Pasir Gudang, Masai Johor dan kawasan sekitar. Untuk COD anda boleh la hubungi saya Mariam (sms/call 016-2228053), pm di facebook Mariam Mustapha Antara produk yang disediakan adalah Set hamil, Set pantang, Set Penyusuan, Set kesihatan optimum, Set Kesihatan optimum, Set alahan / resdung / alergi , Vitamin untuk kanak-kanak dan lain-lain lagi hanya yang terbaik dari Shaklee. "
Alhamdulillah...Makin lama makin bertambah pengedar-pengedar Shaklee dibawah bimbingan saya. Bagi mereka yang berminat untuk mendapatkan produk secara cod di kawasan pasir gudang dan masai, johor.boleh la berhubung dengan Mariam ye.Mariam kini aktif di laman facebook. Jika tidak keberatan boleh add friend dengan nya.
Untuk info lanjut atau pesanan
Shaklee Independent Distributor (SID 920211)
sms/ whatsapp : 012-6102263
Cod area : Putra heights, Bandar Kinrara, Puchong, Seri Kembangan, Shah Alam 

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Oct 2013 03:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

YJM COMMUNITY 2013: TAMAN RINTING, <b>MASAI</b>, <b>JOHOR</b>

Posted: 29 Oct 2013 10:05 AM PDT

Lokasi: Dewan JKKK Taman Rinting, Masai, Johor
Tarikh: 14 April 2013


Program Yayasan Jantung Malaysia dalam bulan April 2013 diteruskan dengan Program Kesedaran Penyakit Jantung yang berlansung pada 14 April 2013 bertempat di SJK (Cina) Masai, Johor. 
Seramai 85 penduduk Taman Rinting, Masai telah menjalani ujian Saringan Kesihatan sepanjang program dijalankan selama sehari. 

SRJK (CINA) MASAI, JOHOR


Masai adalah sebuah bandar terletak di timur Daerah Johor Bahru dan dianggap menjadi bahagian tertua Johor Bahru. Ia terletak kira-kira 25 kilometer dari pusat bandar Johor Bahru. Masai terletak di jalan J10 yang menghala ke Kong Kong, satu perkampungan di sepanjang Sungai Johor.
Banyak bangunan-bangunan lama sebelum perang yang masih kukuh. Masai, seperti kebanyakan pekan di daerah Johor Bahru, mempunyai penduduk luar bandar, pekerja-pekerja, kaum petani dan peladang getah sepanjang awal dan pertengahan abad ke-20.
Masai terkenal ketika 70-an sebagai satu emporium yang murah, dengan barangan elektronik dan barang-barang pengguna. Kerana berhampiran dengan Pasir Gudang, kini kedainya dipernuhi oleh pembeli dari Pasir Gudang serta penduduk yang sedang membangun dengan pantas seperti dari kawasan perumahan berdekatan seperti Kota Masai, Bandar Seri Alam, Taman Rinting, Taman Megah Ria, Nusa Damai, Taman Scientex, Kota Puteri dan Taman Bukit Dahlia.
Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, Masai telah hilang alunan pembangunannya dan terus berubah menjadi bandar kecil iaitu satu daripada banyak bandar-bandar di Johor. Sekolah Rendah Cina Masai kini telah menerima lebih daripada 5000 orang murid. Pasar raya besar seperti Todays dan Tesco kini boleh dijumpai di Masai.
T.S. Hotel - kami menginap di hotel ini sepanjang program dijalankan. 
Sebenarnya ini bukanlah kali pertama saya di Pekan Masai ini. Ketika berkhidmat dengan Tentera Laut Di Raja Malaysia, ketika kapal berada di Malaysian Shipyard and Engineering di Pasir Gudang Johor, saya sering ke Bandar Masai ketika kelepasan. Pekan Masai banyak meninggalkan kenangan manis ketika dalam TLDM dulu. 
Alhamdullillah semasa berada di Masai saya telah berkesempatan bertemu dengan sahabat lama saya satu intake dalam TLDM iaitu Samad yang kini menetap di Masai, Johor. Samad adalah bekas Jurulatih Jasmani dalam TLDM. Kali terakhir saya bertemu beliau ialah tahun 1995 ketika bertugas di SKTLDM Kuantan. 

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Dec 2013 03:30 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Dec 2013 03:18 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2013 03:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Nov 2013 03:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2013 03:29 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Agent / Pengedar Shaklee <b>Di</b> Pasir Gudang dan <b>Masai</b>, <b>Johor</b>

Posted: 18 Nov 2013 05:35 PM PST

Assalamulaikum...Saya pengedar Shaklee di Pasir Gudang, Masai Johor dan kawasan sekitar. Untuk COD anda boleh la hubungi saya Mariam (sms/call 016-2228053), pm di facebook Mariam Mustapha Antara produk yang disediakan adalah Set hamil, Set pantang, Set Penyusuan, Set kesihatan optimum, Set Kesihatan optimum, Set alahan / resdung / alergi , Vitamin untuk kanak-kanak dan lain-lain lagi hanya yang terbaik dari Shaklee. "
Alhamdulillah...Makin lama makin bertambah pengedar-pengedar Shaklee dibawah bimbingan saya. Bagi mereka yang berminat untuk mendapatkan produk secara cod di kawasan pasir gudang dan masai, johor.boleh la berhubung dengan Mariam ye.Mariam kini aktif di laman facebook. Jika tidak keberatan boleh add friend dengan nya.
Untuk info lanjut atau pesanan
Shaklee Independent Distributor (SID 920211)
sms/ whatsapp : 012-6102263
Cod area : Putra heights, Bandar Kinrara, Puchong, Seri Kembangan, Shah Alam 

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Oct 2013 03:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

YJM COMMUNITY 2013: TAMAN RINTING, <b>MASAI</b>, <b>JOHOR</b>

Posted: 29 Oct 2013 10:05 AM PDT

Lokasi: Dewan JKKK Taman Rinting, Masai, Johor
Tarikh: 14 April 2013


Program Yayasan Jantung Malaysia dalam bulan April 2013 diteruskan dengan Program Kesedaran Penyakit Jantung yang berlansung pada 14 April 2013 bertempat di SJK (Cina) Masai, Johor. 
Seramai 85 penduduk Taman Rinting, Masai telah menjalani ujian Saringan Kesihatan sepanjang program dijalankan selama sehari. 

SRJK (CINA) MASAI, JOHOR


Masai adalah sebuah bandar terletak di timur Daerah Johor Bahru dan dianggap menjadi bahagian tertua Johor Bahru. Ia terletak kira-kira 25 kilometer dari pusat bandar Johor Bahru. Masai terletak di jalan J10 yang menghala ke Kong Kong, satu perkampungan di sepanjang Sungai Johor.
Banyak bangunan-bangunan lama sebelum perang yang masih kukuh. Masai, seperti kebanyakan pekan di daerah Johor Bahru, mempunyai penduduk luar bandar, pekerja-pekerja, kaum petani dan peladang getah sepanjang awal dan pertengahan abad ke-20.
Masai terkenal ketika 70-an sebagai satu emporium yang murah, dengan barangan elektronik dan barang-barang pengguna. Kerana berhampiran dengan Pasir Gudang, kini kedainya dipernuhi oleh pembeli dari Pasir Gudang serta penduduk yang sedang membangun dengan pantas seperti dari kawasan perumahan berdekatan seperti Kota Masai, Bandar Seri Alam, Taman Rinting, Taman Megah Ria, Nusa Damai, Taman Scientex, Kota Puteri dan Taman Bukit Dahlia.
Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, Masai telah hilang alunan pembangunannya dan terus berubah menjadi bandar kecil iaitu satu daripada banyak bandar-bandar di Johor. Sekolah Rendah Cina Masai kini telah menerima lebih daripada 5000 orang murid. Pasar raya besar seperti Todays dan Tesco kini boleh dijumpai di Masai.
T.S. Hotel - kami menginap di hotel ini sepanjang program dijalankan. 
Sebenarnya ini bukanlah kali pertama saya di Pekan Masai ini. Ketika berkhidmat dengan Tentera Laut Di Raja Malaysia, ketika kapal berada di Malaysian Shipyard and Engineering di Pasir Gudang Johor, saya sering ke Bandar Masai ketika kelepasan. Pekan Masai banyak meninggalkan kenangan manis ketika dalam TLDM dulu. 
Alhamdullillah semasa berada di Masai saya telah berkesempatan bertemu dengan sahabat lama saya satu intake dalam TLDM iaitu Samad yang kini menetap di Masai, Johor. Samad adalah bekas Jurulatih Jasmani dalam TLDM. Kali terakhir saya bertemu beliau ialah tahun 1995 ketika bertugas di SKTLDM Kuantan. 

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Dec 2013 03:18 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Nov 2013 03:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Nov 2013 03:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Oct 2013 03:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Oct 2013 03:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Oct 2013 03:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :- di masai johor - Google Blog Search

Ular Sawa Telan Budak Kat <b>Johor</b> – Sape Gatal Mulakan Cita Ni?

Posted: 05 Oct 2013 10:01 AM PDT


Malam tadi… ada isu yang trending di media sosial negara ini.

Kali ini kecoh kononnya ada seorang kanak-kanak empat tahun ditelan seekor ular sawa di sebuah Felda di Masai, Johor.

Soalnya….. hanya sekeping gambar seperti di atas yang tersebar sebagai bukti kononnya ada kes seumpama itu.

Tak tahulah apa kebenarannya… tapi penulis agak yakin kes itu tidak betul.

Perbincangan dengan rakan-rakan followers Twitter Mynewshub juga gagal memperlihatkan sebarang petunjuk kepada kebenaran kejadian itu.

Siap ada komen di Twitter …"aku dah tengok gambar ni semalam…apasal baru hari ni dia makan".

Dan kalau benar, sudah tentu lebih banyak gambar dan berita kejadian kecoh di semua media-media utama di negara ini malam tadi lagi.

Malah, kalau melibatkan manusia ditelan ular…media-media asing pun akan berlumba-lumba melaporkan kejadian berkenaan.

Ini kerana ia memiliki nilai berita human interest yang tinggi kepada sesiapa sahaja di mana jua.

Disebabkan berita itu hampir pasti tidak betul…maka soalnya kini…siapa yang gatal tangan sebarkan gambar dengan berita seumpama itu mula-mula sekali?

Dapat faedah apa?

(Kalau berita ni betul… penulis perlu cari jalan untuk cover malu esok… tapi 99.99 peratus rasanya ini temberang…)

Ular Sawa Telan Budak Kat Johor – Sape Gatal Mulakan Cita Ni?http://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/telan-budak.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/10/telan-budak-150x150.jpgMyNewsHub myHangatUtama,,,

Malam tadi... ada isu yang trending di media sosial negara ini. Kali ini kecoh kononnya ada seorang kanak-kanak empat tahun ditelan seekor ular sawa di sebuah Felda di Masai, Johor. Soalnya..... hanya sekeping gambar seperti di atas yang tersebar sebagai bukti kononnya ada kes seumpama itu. Tak tahulah apa kebenarannya... tapi penulis...

Malam tadi... ada isu yang trending di media sosial negara ini. Kali ini kecoh kononnya ada seorang kanak-kanak empat tahun ditelan seekor ular sawa di sebuah Felda di Masai, Johor. Soalnya..... hanya sekeping gambar seperti di atas yang tersebar sebagai bukti kononnya ada kes seumpama itu. Tak tahulah apa kebenarannya... tapi penulis agak yakin kes itu tidak betul. Perbincangan dengan rakan-rakan followers Twitter Mynewshub juga gagal memperlihatkan sebarang petunjuk kepada kebenaran kejadian itu. Siap ada komen di Twitter ...<strong>"aku dah tengok gambar ni semalam...apasal baru hari ni dia makan".</strong> Dan kalau benar, sudah tentu lebih banyak gambar dan berita kejadian kecoh di semua media-media utama di negara ini malam tadi lagi. Malah, kalau melibatkan manusia ditelan ular...media-media asing pun akan berlumba-lumba melaporkan kejadian berkenaan. Ini kerana ia memiliki nilai berita human interest yang tinggi kepada sesiapa sahaja di mana jua. Disebabkan berita itu hampir pasti tidak betul...maka soalnya kini...siapa yang gatal tangan sebarkan gambar dengan berita seumpama itu mula-mula sekali? Dapat faedah apa? <strong>(Kalau berita ni betul... penulis perlu cari jalan untuk cover malu esok... tapi 99.99 peratus rasanya ini temberang...)</strong>

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Nov 2013 03:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Nov 2013 03:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di masai johor</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Oct 2013 03:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

foto ular telan budak 4 tahun - Bicara Perjuangan - Blogger

Posted: 05 Oct 2013 11:43 PM PDT


Awal pagi tadi, aku telah keluarkan cerita dan gambar mengenai seekor ular sawa telah menelan budak berumur 4 tahun di Masai, Johor.. yang aku kongsi dari blog rakan blogger yang sangat aku hormati. Lihat entrynya di sini dan di blog ini.. di sini


Selepas itu, di facebook pulak mereka upload....


Dari status2 di Facebook itu, maka ramailah pembaca yang memberi komen. Ada yang terkejut dan tidak kurang juga yang merasa pelik atau hairan.  Mereka mungkin pelik kerana jika benar cerita itu berlaku di negeri Johor, kenapa kisahnya tidak disiarkan di akhbar-akhbar arus perdana tempatan ataupun tabloid.  Walaupun begitu, tidak kurang juga yang mengiyakannya....
Kemudian... dari komen-komen itu.... aku temui ini.....
Bertitik-tolak dari situ... sebuah portal berita mynewshub.my telah mengeluarkan kenyataan berikut :

Malam tadi… ada isu yang trending di media sosial negara ini.
Kali ini kecoh kononnya ada seorang kanak-kanak empat tahun ditelan seekor ular sawa di sebuah Felda di Masai, Johor.
Soalnya….. hanya sekeping gambar seperti di atas yang tersebar sebagai bukti kononnya ada kes seumpama itu.
Tak tahulah apa kebenarannya… tapi penulis agak yakin kes itu tidak betul.
Perbincangan dengan rakan-rakan followers Twitter Mynewshub juga gagal memperlihatkan sebarang petunjuk kepada kebenaran kejadian itu.
Siap ada komen di Twitter …"aku dah tengok gambar ni semalam…apasal baru hari ni dia makan".Dan kalau benar, sudah tentu lebih banyak gambar dan berita kejadian kecoh di semua media-media utama di negara ini malam tadi lagi.
Malah, kalau melibatkan manusia ditelan ular…media-media asing pun akan berlumba-lumba melaporkan kejadian berkenaan.
Ini kerana ia memiliki nilai berita human interest yang tinggi kepada sesiapa sahaja di mana jua.
Gambar tu betul... tapi kejadian bukan di Masai, Johor dan mangsa bukanlah kanak-kanak 4 tahun... (sapa lah yang buat cerita fitnah tu....). BICARA PERJUANGAN dengan rendah hati ingin memohon maaf di atas penyiaran cerita sebelum ini..... kesilapan adalah amat dikesali....
Lihat juga pengakuan rakan blogger yang mula-mula siarkan berita tersebut... klik di sini
Mangsa adalah ...... lihat gambar berikut :

YJM COMMUNITY 2013: TAMAN RINTING, <b>MASAI</b>, <b>JOHOR</b>

Posted: 29 Oct 2013 10:05 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Program Yayasan Jantung Malaysia dalam bulan April 2013 diteruskan dengan Program Kesedaran Penyakit Jantung yang berlansung pada 14 April 2013 bertempat di SJK (Cina) Masai, Johor. Seramai 85 penduduk ...

7 cerita seram <b>di johor</b> yang mampu membuat anda tak tidur malam

Posted: 24 Dec 2013 03:44 AM PST

7 CERITA SERAM DI JOHOR  YANG MAMPU MEMBUAT ANDA TAK TIDUR MALAM | Kipmart Masai, di sinilah dulu terdapat sebuah surau lama yg di katakan 'berpenghuni'
 Tahukah korg bahawa setiap surau 'berpenghuni'? Apatah lagi jika surau tersebut dah lama tak di gunakan? maka terjadilah tempat2 jin melepak.. Jangan di sangka rumah kosong yg di biarkan lama je 'berpenghuni'.. heh heh..
       Surau sepi ini berdekatan dgn pekan Masai.. Surau tu di buat persinggahan atau pun rumah tumpangan untuk pekerja kontrak MSE pada masa itu sekitar tahun 1980an. Kalau surau tu di guna sekalipun, cuma utk beberapa kerap sahaja.. Sehinggalah datang seorang ustaz utk mengajar kuliah di surau berkenaan.. Yang aneh nya setiap kalii mengikuti kuliah nya pasti apa yang diajar pada hari itu adalah perkara atau masalah yg di hadapi pada hari itu walau pun pengikut kuliahnya tidak menyuarakan apa2 pertanyaan.. Ustaz itu sepertinya mengetahui masalah mereka.. 
Ustaz ini amat daif kehidupan nya dari segi harta.Semua kenderaan yg di gunakan adalah sumbangan dari anak murid nya. Dia tinggal dirumah setingan & mempunyai anak yang ramai.. Berulang alik menaiki motor dari Kota Tinggi ke Masai untuk membuat kuliah agama.Masyallah hebat nya ustaz nih.. Tetapi begitulah rupanya Allah lebih sayang kpd nya...dia telah kembali ke rahmutullah pada thn 1990an.
        Tahukah di mana lokasi surau itu sekarang? Bangunan surau ini telah pun di robohkan oleh PBTPG (kini dikenali sebagai Majlis Perbandaran Pasir Gudang) dengan alasan untuk menggantikan Surau yang baru.. Tetapi sampai sekarang habuk pun tak ada.. Sekarang ni tapak tersebut telah di dirikan sebuah pasaraya KIPMART..! ya KIPMART MASAI..!
       Sebelum di robohkan dulu, ada juga penduduk setempat yg mengatakan bahawa ternampak kelibat org bersembahyang di kala maghrib & Isyak.. Lampu terang benderang.. tetapi bila di periksa pada siang hari, tiada pula kesan bekas tayar kereta, motosikal mahupun basikal.. Lagipun surau berkenaan dah lama tiada bekalan elektrik..! Dari segi cerita ini kita dpt tahu bahawa yg menumpang sembahyang itu adalah jin2 Islam.. 
Cerita 2, Lokasi Villa Nabila Bukit Serene (berhampiran Strait View Hotel)
Ini adalah pintu masuk ke Banglo Kerabat atau lebih di kenali sebagai Cristine Palace.. ianya terletak di sebelah jalan Lido - Danga
Ini adalah pintu masuk ke Banglo Kerabat atau lebih di kenali sebagai Cristine Palace.. ianya terletak di sebelah jalan Lido - Danga
  Kalau rasa berani sangat, try la 'berhijrah' ke sana.. tapi ingt.. waktu mlm ye? jgn lupa rakam.. hehehe.. Dah ramai yg saja nk jln2 ke Rumah Hantu tak berbayar tu.. ye la.. dia bukannya mcm funfair.. ok, aku ada url video drpd budak poli JB, dorg ada masukkan kat youtube.. ni rakaman siang hari.. http://www.youtube.com/watch?v=fQ1omgTq-rk
       Member aku pernah masuk Villa Nabila tu, orang kata, kalau masuk genap, kat dlm tu jadi ganjil.. kalau masuk 8 org, cuba korg kira kat dlm tu.. entah-entah 9 orang.. kalau tak percaya korang leh tanya pengalaman (facebook name Tyecik Hades).. Kisah ni berlaku masa zaman rempitnya dulu.. Mat rempit biasa lah, hati cekal & kering.. Dorg akan cuba buat sesuatu yg org lain x berani nak buat.. Kalau korg dah pergi ke Villa Nabila tapi tak jumpa apa2 tu Alhamdulillah la.. Kadang2 time nk balik tu, enjin kenderaan takleh nak start.. TU MEMANG DAH BIASA TERJADI kat Villa Nabila..
       Ada beberapa budak penakut ni lagi best, takut punya pasal, dorg pilih cantik je iaitu pada bulan Ramadhan. Lepas bersahur kat Singgah Selalu pukul 2 pagi, dorg terus wat rombongan Cik Kiah ke Villa Nabila.. Nak tau apa terjadi? Lepas je matikan enjin nak ke rumah tu, tiba2 bumbung kereta dorg kena ketuk.. Lagi dasyat enjin kereta dia tak leh hidup.. Tapi Alhamdulillah, selepas beberapa doa di baca, enjin kereta pun hidup & mereka membatalkan hasrat utk jejak kan kaki ke dlm Villa Nabila tu.. Ingat! jangan sampai meracau sudah..
       Korg tau apa itu seni? Kalau korg minat dlm bidang fotografi, dah tentu korg akan tau.. Utk menghasilkan seni dlm sesebuah gmbr, kebanyakkan fotografer akan menjadikan bangunan2 lama & terbiar sebagai 1 monumen penting dlm sesebuah gmbr itu.. Kebanyakkan fotografer dah serik utk ke Villa Nabila biarpun pada waktu siang.. Ini kerana gmbr yg dorg snap termasuk sekali benda yg tak di undang..
       Utk pengetahuan korg, terdapat 3 buah banglo terbiar di Bukit Serene. Pertama Banglo kerabat sultan, Kedua Villa Nabila & yg ke tiga agak dlm sikit iaitu sebuah Banglo seorang doktor.. Bahaya & belum di siasat..
       Mengapa Villa Nabila begitu mistik? apakah punca dari mulut ke mulut yg sering di katakan di kalangan rakyat Johor Bahru? Nabila ni adalah seorang budak kecil, dia di bunuh oleh mak tiri (ada yg kata amah) yg tamakkan harta peninggalan bekas suaminya juga ayah kepada Nabila. Lama juga tertanam di dalam dinding rumah berkenaan. Sehinggalah polis dapat selesaikan kes ini. Kepada polis yg baca artikel ini, sila sahkan cerita ini please~ hehe.. ni video yg kedua aku search kat youtube.. tak tau la budak mana punya kerja.. http://www.youtube.com/watch?v=h7RRI2oelY0
 kalau korg rajin, korg try la main pause-pause.. mana lah tau korg ternampak lembaga yg tak di ingini masuk dlm video dorg tu.. huhuhu..

Cerita 3, Terowong Lama British di Tambak Johor

       Kredit utk Azeem Zainal, pasal dia lah aku cari info mengenai kisah ini. Kisah terowong ini terdapat dalam antara 95 fail mengenai "kumpulan rekod-rekod dan panduan kepada bahan-bahan mengenai Tambak Johor.Antara dokumen itu menyatakan bahawa terowong yang dibina di bawah Tambak Johor itu adalah 8 kaki tinggi dan 11.5 kaki lebarnya. Dokumen itu menyatakan bahawa objektif terowong itu adalah untuk kegunaan paip air daripada Gunung Pulai Satu, di Jalan Pontian, Johor, menuju ke Mac Ritchie Reservoir, di Singapura. Berikutan Wayleave Agreement 1971, paip yang menyalurkan air ke Singapura telah dibina selari dengan landasan keretapi yang merentasi Selat Teberau seperti yang wujud pada hari ini. Apa terjadi jika terowong tersebut menjadi tempat untuk pengintipan daripada negara luar?
       Mungkin juga akibat kebimbangan terhadap kemungkinan wujudnya terowongberkenaan disalahgunakan untuk sesuatu aktiviti yang membahayakan Malaysia, maka Tun Dr Mahathir Mohamad merancang supaya Tambak Johor digantikan dengan sebuah jambatan. Dan, mungkin juga atas kepentingan terowong itu kepada pihak-pihak tertentu, maka rancangan pembinaan jambatan menggantikan Tambak Johor itu dibangkang habis-habisan, sehingga menyebabkan projek itu dibatalkan?
       Ok, aku nak bawa korg ke alam misteri.. Ingat lagi tak Metro Ahad pernah keluarkan berita tergempar apabila 2 orang pekerja binaan terjerlus ke dalam lubang misteri? Bertarikh 14 November 2010. Masa tu aku kat Melaka tgh sibuk2 ngan 'Projek Melaka' Tajuknya Tragedi Tambak Laut, mangsanya Mohd Nor Miskan berumur 36 tahun. Dia dikhuatiri lemas apabila jentera jentolak yang dikendalikannya tenggelam ketika sedang menjalankan kerja-kerja penambakan pantai tersebut. Di fahamkan insiden tersebut turut menenggelamkan tiga jengkaut, dua kontena dan satu set generator. Kemana hilangnya ke semua tu? mayatnya pun di jumpai setelah beberapa hari..
     SEBUAH bot pasukan mencari dan menyelamat meneruskan usaha mengesan Mohd. Nor di tempat kejadian (dalam bulatan) di Pantai Lido, Johor Bahru.

SEBUAH bot pasukan mencari dan menyelamat meneruskan usaha mengesan Mohd. Nor di tempat kejadian (dalam bulatan) di Pantai Lido, Johor Bahru.
 Aku tertanya-tanya, bagaimana jentera yang seberat itu boleh ditelan dek pasir pantai dan tidak dijumpai. Pada pemahaman aku, kejadian tersebut hanya berlaku lebih kurang 100 meter dari pantai sebelum sebahagian daripada kawasan projek yang berpasir di situ tenggelam. Projek penambakan tersebut memang projek mega yang menelan kos berbillion ringgit MalaysiaLido Boulevard namanya.
       Pemahaman 'org2 kampung' mcm biasa lah, mereka mengatakan itu semua adalah normal. Bila manusia sibuk menghakis kejadian alam semesta, mesti ada 'give & take'. Katanya, mungkin ada 'penjaga' yang mahukan 'darah' manusia sebagai gantian. Tapi takkan dengan jengkaut-jengkaut tu 'penjaga' tu nak makan? Lapar benar. Kerana sebelum ini ada kes pembinaan jambatan di sini juga yang tertangguh sehingga kemalangan yang meragut nyawa mangsa sehingga mangsa tercampak dalam sungai tersebut barulah jambatan tersebut tiada masalah dan pembinaannya disambung semula. Itu kata mereka bukan aku, syirik namanya kalau percaya. Manalah tahu bajet tak cukup nak teruskan pembikinan jambatan tu. Iya tak? Dan mereka juga kata Kejadian tanah jerlus itu ada kaitan dengan TEROWONG LAMA BRITISH yg menghubungkan Singapura & Malaysia ini.. Thukah anda, isteri mangsa siap tidur di tempat kejadian sementara nak tunggu org cari mayat arwah suaminya.. Takziah di ucapkan.. Sedekahkan Al-Fatihah..
       Ini ada 2 video yg di sedut dari youtube berkenaan Terowong yg di katakan ini..
http://www.youtube.com/watch?v=WEDuqd-ShC0
 dan http://www.youtube.com/watch?v=oVSiBbiqrMg
       Pelik, mcm mana dia boleh terlepas masuk kat dlm terowong tu? tapi separuh jalan je pasal di pertengahan jln tu ada tanah tertimbus. Kalau nk ikutkan dgn video ni, negara kita masih selamat la, pasal dorg takleh nak tembus sempadan Johor dah.. Adakah video ini di buat2 oleh mat saleh berkenaan? Nasib baik hantu Jepun tak muncul dlm video tu.. Sebab dgr cerita terowong tu 'berpenghuni'.. Yang menghuninya pula bukan calang2 hantu!

Cerita 4, Banglo Hilang, area Taman Rinting

       Kisah cerita ni memang banyak versi, ada penduduk di sana menceritakan bahawa pemilik rumah berkenaan mengamalkan ilmu utk dapat duit dgn senang. duit yang didapati tidak boleh digunakan untuk perkara haram walaupun 1 sen sekalipun.. tetapi duit yang diperolehi itu dengar citer berjuta or beribu wallahualam digunakan sebahagian untuk perjudian.. anyway setelah langgar perjanjian.. rumah itu dighaibkan dan penghuni terpenjara dalam alam yang satu lagi..maybe orang kat rumah dah jadi bunian kot skang nih... dah hidup kat alam sana bersama orang2 bunian... wallahualam.. Yang tinggal kat tapak banglo tu hanyalah tangga! kenapa tangga di tinggalkan?
       Versi ke dua pula ada yg menceritakan bahawa pemilik rumah berkenaan makan harta anak yatim, dan dia buat rumah besar2 dgn menggunakan harta anak yatim tersebut.
       Versi ke 3 lagi la macam haram.. banglo ni di katakan hilang pasal ada sorg sami buddha ni nak test power kasi hilang, pastu banglo tu pun hilang tak timbul2.. haram x? nak jadi David Copperfield pun agak2 la..
       Beberapa bulan selepas di dapati hilang, ada sekumpulan mamat ni nak buat research kat tapak rumah tersebut, tapi bila 2 hari dari tarikh mereka nak pergi, mereka di datangi 1 mimpi yg sungguh misteri. dalam mimpi itu mereka nampak ibarat satu lorong yang panjang, penghujung lorong tersebut sebuah gate yang besar... mcm gate banglo.. di sepanjang lorong ada orang yang berkelubung kelabu melambai-lambai di kiri dan kanan.. mereka melambai seolah-olah mengajak masuk menuju gate tersebut.. yang menjadi persoalannya ialah mimpi itu terjadi kepada 3 org ahli mereka secara serentak! seorang lagi 'berisi' mimpi seorang tua memakai pakaian putih nasihatkan jgn ke rumah tersebut.. orang tua itu berada di hujung simpang.. Sehinggalah pada hari di janjikan, mereka melupakan saja hajat mereka utk membuat research tentang kehilangan banglo tersebut. Ye! kisah banglo hilang ni pernah keluar kat Mastika beberapa tahun lalu.. persoalan yg menjadi tanda tanya, mengapa kalau rumah tu di katakan tak siap, tapi ianya mempunya lantai berbatu marmar?
apabila guna google maps utk beberapa tahun yg lalu, ini lah hasilnya yg di jumpa..

apabila guna google maps utk beberapa tahun yg lalu, ini lah hasilnya yg di jumpa..

sekarang sudah di tempatkan kuil di situ. di ambil pada 23 Januari 2011
sekarang sudah di tempatkan kuil di situ. di ambil pada 23 Januari 2011

HILANG, gambar yg di ambil beberapa tahun lepas. Jangan tertipu dengan bumbung yg berwarna merah itu, ianya terletak di belakang tapak rumah yg hilang
HILANG, gambar yg di ambil beberapa tahun lepas. Jangan tertipu dengan bumbung yg berwarna merah itu, ianya terletak di belakang tapak rumah yg hilang

sebelah kiri, rumah yg mengambil alih kawasan tersebut dan baru didirikan. sebelah kanan, rumah belakang berbumbung merah. Kawasan kosong tu skrg di buat kuil. Yang sebelah kiri ni juga terdapat simbol swastika Buddha.
sebelah kiri, rumah yg mengambil alih kawasan tersebut dan baru didirikan. sebelah kanan, rumah belakang berbumbung merah. Kawasan kosong tu skrg di buat kuil. Yang sebelah kiri ni juga terdapat simbol swastika Buddha.

Kalau nak di ikutkan pada tahun 2002 & 2003, takde lah pagar secantik yg kita leh tgk seperti gmbr2 di atas.. Dulu cuma pagar dawai yg kaler hijau tu, siap nmpk batu marmar nya lagi.. Security mmg ketat gila, pantang nmpk kereta benti kompem di halaunya..

       Ini adalah salah 1 story yg telah di ambil dari sebuah forum..

"sy nak tambah skit aper yg sy tau pasal banglow kat taman rinting nie..
seingat sy, banglow nie ilang kalo tak salah lah tahun 2003 or 2004.. sory sy lupa coz waktu tu sy bru abis SPM.. sy duduk umah abg ipar sy kat taman daya yg bekerja sebagai Pegawai Penilaian Hartanah.. so dia byk kwn ngan Pemaju2 Perumahan kat JB.. dia penah bawak sy pi tempat banglow tu.. waktu malam plak tu.. tiba jerk kat banglow tu, secara automatik nya bulu roma sy berdiri tegak.. hahahha.. waktu tu, sy just nampak pagar rumah banglow tu dan Dua tiang Roman yg tinggi tu jerk..(tapi tangga tu sy tak perasan plak).. yup, tapak umah tu bersih waktu tu.. takder rumput tumbuh lagi.. sy nak kuar dari kete tapi abg ipar sy tak bagi coz dia takut sy lemah semangat.. memang ramai org kat situ, tapi org penting2 jelah.. polis jaga laluan masuk ke banglow tu.. Project Engineer, Clerk OF Work, Project Manager dan Contractor masing2 sibuk ngk Drawing plan Phase taman Rinting tu..
memang ternyata banglow tu dulu dibuat sehingga dapat CFO.. tapi tetiba hilang.. sejam kemudian sy n abg ipar balik rumah kat taman daya..
sampai kat rumah, sy trus masuk.. tapi abg ipar marah sy.. dia ajak sy duduk luar dulu dalam 10 minit.. kemudian dia cakap entah kat sapa,
"sampai kat sini jerk, jgn ikut aku dan adik aku masuk dalam".. Wow.. menggigil sy dibuat nya.. pastu sy trus masuk dan mandi..
kemudian abg ipar panggil n cerita tentang banglow tu.. dia cakap, banglow tu ader  org India yg beli.. tetapi, dia beli guna duit anak orang Yatim.. it's means, Org India tu sepatut nya bagi duit derma yg org ramai bg tu kat rumah kebajikan anak yatim johor.. tapi dia klepet aper entah sampai dia dapat duit tu dan dia beli banglow tu.. kira tuk bayar down payment lah tu.. pastu dia wat loan dan lantik abg ipar sy tuk wat penilaian kat umah banglow tu.. tu yg abg ipar sy kena datang ke taman rinting waktu banglow tu hilang.. n pasal dia tak bg sy masuk umah trus masa sampai umah kat taman daya tu coz ptg sebelum dia kena pi kat tempat kejadian ader ustaz nasihat supaya jgn trus masuk umah pas datang banglow tu.. takut ader yg ikot kater nya.. tu jelah yg sy tau..
       waktu progress work, abg ipar sy tak terlibat.. tetapi waktu india tu nak wat loan kat bank, abg ipar sy dilantik untuk menilai banglow tu.. selepas itu abg ipar sy akan datang ke banglow itu untuk tangkap gambo, n buat penilaian.. sebelum tu memang ader banglow tu.. tapi selepas proses 'hand over keys' tetiba banglow tu hilang.. tu yg jadi gempar tu.. kalo sy balik jb nanti sy try tanyer abg ipar sy samada dia ader simpan gambo tu or tak.. n sy akan try tanyer citer yg lebih terperinci.. wat mase skrang sy ngah bz ngan final exam.. sory ehh.. wassalam"

       Begitulah sedikit sebanyak kisah misteri banglo hilang di Taman Rinting, tetapi sehingga kini budak yang berjanji nak beri gambar asal banglo tersebut tidak upload pun gambar yg di maksudkan.. Misteri menjadi semakin misteri.. Sehingga kini ianya tak terungkai lagi..

Cerita 5, Jambatan Permas Jaya & Railway Plentong

       Kemalangan maut pasti terjadi tiap2 tahun, org kata jambatan ni memang terkenal dgn sikapnya yg ketagih darah org.. Sebabnya? semasa jambatan ni mula2 di bina, byk kejadian bunuh diri berlaku di situ.. Di katakan tempat itu keras kerana pemandu2 kereta akan ternampak bayangan aneh melintasi jalan.. Siapa yg berani nak jalan sorg2 di situ ketika waktu malam? Sebelum Bayu Puteri & Flat Sri Stulang di dirikan di situ, ianya merupakan hutan paya bakau yg di penuhi monyet. Sebelum jambatan ni di dirikan, kalau korg dari bandar nak ke Permas Jaya, korg kena lalu jalan tebrau - carrefour pandan - highway pasir gudang - plentong & baru lah sampai ke Permas Jaya..
       Kawan aku sendiri pun pernah arwah di sini.. Aku sendiri pun pernah eksiden pada tahun 2004 waktu nak ke sekolah Teknik Tanjun Puteri, alhamdulillah nasib baik tak ada apa2.. Ada la sorg cina mabuk ni, dia ingat jalan kat atas jambatan tu dua hala kot.. dia pun songsang lah.. terus berdentum.. Sungai di bawah jambatan ini menghala ke Plentong.. di kawasan berhampiran juga ada kes bunuh diri yang menyayat hati..
       Kes bunuh diri secara berpasangan.. Ini kerana ahli keluarga tak merestui perkahwinan mereka, si perempuan pula berbadan dua, kandungannya berusia 5 bulan.. Pasangan itu di katakan membunuh diri mereka dgn berbaring di railway Plentong.. Hancur berkecai di gilis kereta api kargo yg membawa muatan ke Pasir Gudang..
       Di pendekkan cerita, dulu ada pokok buluh bawah jambatan kereta api kargo (dari plentong nk masok permas)..kt situ ade sorang brader beniaga burger smpai ke tgh malam..then datang seorang perempuan..pakaian serba putih mengendong anak..dtg ke stall burger tu..hanya order daging mentah..tokey burger tu pon pelik la dgn perempuan tu..then tgk pulak anak perempuan tu dlm kain yg dibuat selubung anak tu..batu nisan ! kelam kabut tokei burger tu lari..esok pagi baru dtg kemas stall ape sume..tros dh x beniaga kt situ lagi..pokok buluh tu pon dh kene tebang..org2 situ ckp perempuan tu mungkin roh sheikin tu la (gf arwah mansor)..roh nye tak tenang kot..itu crite org2 dekat2 situ la..xtau betul atau tidak.. kalau tak percaya, korg pergi tanya Pak Tahir, dia tu ketua kampung kat situ.. huhu hari aku lalu situ nak balik kerja dlm pkl 11 malam.. Alhamdulillah, sekarang ni dah tak dengar pun gangguan yg berlaku di situ, kemungkinan roh arwah dah tenang..

Cerita 6, Persimpangan Desa Rahmat, Tampoi.

 Di petik dari KOSMO!

JOHOR BAHRU - Imej misteri yang muncul dalam gambar telefon bimbit Nor Kharunisa Abd. Ghani mungkin ada kaitan dengan mangsa kemalangan maut di persimpangan Desa Rahmat di sini beberapa tahun lalu.
Menurut peniaga restoran di kawasan berkenaan, Mohd. Firdaus Md. Said, 26, sejak berniaga enam tahun lalu, banyak kemalangan berlaku di simpang jalan yang terletak kira-kira 100 meter dari restorannya itu.
"Memang banyak kemalangan yang berlaku di sini malah ada juga yang mengakibatkan kematian. Mungkin roh mereka berkeliaran dan dirakam secara tak sengaja di dalam kamera pengunjung restoran saya," ceritanya ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.
Kelmarin, Kosmo! melaporkan Nor Kharunisa, 24, terkejut melihat ada imej lain yang tidak disangka di dalam gambarnya yang didakwa seorang lelaki tidak berkaki ketika makan di restoran yang sama.
Imej tersebut hanya disedari ketika kakak angkatnya, Noorfadilah Zulkarnaian, 33, memuat turun gambar dari telefon bimbit ke dalam komputer.
Menurut Noorfadilah, semasa mengambil gambar Nor Kharunisa, dia tidak perasan apa-apa perkara misteri berlaku.
"Malah saya ambil gambar tiga kali di tempat yang sama. Kali ketiga baru imej itu muncul, itu pun setelah saya cuba untuk muat turun ke komputer," jelasnya.

Imej lembaga tak berkaki muncul dlm telefon bimbit Nor Kharunisa. 23 Januari 2011

Imej lembaga tak berkaki muncul dlm telefon bimbit Nor Kharunisa. 23 Januari 2011

ATAS:NOR Kharunisa menunjukkan imej lelaki tidak berkaki (bulatan) di belakangnya yang muncul apabila gambar itu dirakam di sebuah restoran di Johor Bahru baru-baru ini. KIRI:IMEJ lembaga bertudung dengan muka yang kabur (bulatan) ini didakwa tidak kelihatan sewaktu gambar ini dirakamkan di Air Hitam, Muar baru-baru ini.

JOHOR BAHRU - Belum reda kisah lembaga 'wanita kebaya merah' di Lebuh Raya Utara-Selatan, kini timbul pula kisah dua orang di sini yang terkejut melihat gambar mereka rupa-rupanya ada imej lain yang tidak disangka-sangka.
Nor Kharunisa Abd. Ghani, 24, mendakwa dalam sekeping gambar yang dirakam menggunakan telefon bimbit di sebuah restoran di sini baru-baru ini meresahkannya kerana ada imej 'lelaki tidak berkaki' di belakangnya.
"Saya hanya menyedari imej ganjil yang kabur itu apabila memasukkan gambar itu ke komputer.
"Pada mulanya saya ingatkan itu adik angkat saya, tetapi dia ketika itu duduk di hadapan saya,'' ceritanya ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.

Dalam bulatan, imej aneh yg kelihatan tersenyum terdapat dalam gambar yg di ambil oleh Nor Kharunisa Abd. Ghani

Dalam bulatan, imej aneh yg kelihatan tersenyum terdapat dalam gambar yg di ambil oleh Nor Kharunisa Abd. Ghani

Dakwanya, sejak kejadian itu perasaannya menjadi tidak tenang kerana terasa seperti diekori.
Sementara itu, seorang lagi yang mendakwa berjaya merakamkan gambar ganjil, Mazluini Jema'an, 36, berkata, dia terkejut apabila ada imej wanita bertelekung tanpa muka muncul di hadapan gambar seorang saudaranya.

Cerita 7, Mahmoodiah.

       Banyak2 kisah mistik, aku rasa ini lah yang paling menyeramkan & banyak kisah yang berlaku di kawasan ini. Tidak lupa juga kawasan berhampirannya iaitu Dataran Bandaraya Johor Bahru yang pernah di gemparkan dgn kisah Hantu Lilin pada tahun 1990-an. Pada tahun 1980-an lagi best, pelancong Kuala Lumpur yang datang ke Johor Bahru tertarik dengan kemeriahan persembahan kuda kepang di pentas dataran tersebut. Hampir 2 jam dia melihat persembahan itu. Oleh kerana terlalu terpegun dengan kehebatan negeri Johor yg 'menghalalkan' pementasan sehingga jam 2 pagi, pelancong tersebut menceritakan hal ini kepada rakannya yang kebetulan bekerja dengan Majlis Bandaraya.. Rakannya menafikan dakwaannya itu dan mngatakan bahawa dia berkhayal! Habis, apa yg sebenarnya berlaku selama 2 jam pada mlm tersebut? Wallahualam..
       Berbalik kepada kisah di Mahmoodiah, ramai pemandu di ganggu ketika melalui kawasan perkuburan yg menempatkan kerabat2 di Raja itu.. Kisah pertama ini berlaku ke atas pemandu kereta yg bernama Kadir. Kadir dlm perjalanan ingin bertemu rakan di sebuah restoran di Danga Bay.. Jam menunjukkan pukul 7.30 malam. Sampai di pertengahan jln lingkaran (sekarang di dirikan Petronas), dia ternampak seorang wanita berjalan seorang diri.. Dia pun memberhentikan kenderaan & bertanya arah tujuan wanita berkenaan.. wanita itu ingin ke perhentian bas di Hospital Sultanah Aminah..
       Kadir pun menumpangkn wanita berkenaan. Wanita tersebut menyuruh Kadir agar tidak menggunakan penghawa dingin.. Biarlah dengan membuka tingkap sahaja katanya.. Wanita itu memberitahu bahawa sepatutnya teman lelakinya yg menjemputnya, tetapi akibat masalah yg tidak dapat di elakkan, dia terpaksa berjalan kaki utk ke perhentian bas hospital itu. Wanita itu juga berpesan kepada teman lelakinya agar membawa kereta, kerana dah serik menaiki motor. Kadir cuba menenangkan wanita berkenaan dgn mengatakan bahawa naik motor lagi romantik, jimat minyak dan kalau jalan jem, boleh selit2.. Tetapi wanita itu terus menceritakan kepada Kadir bahawa berlaku 1 kejadian yg tak di ingini semasa dia menunggang motosikal bersama teman lelakinya.. Pernah 1 ketika semasa menunggan motor bersama teman lelaki, mereka di sondol oleh kereta yg berlumba di situ.. Kadir lantas bertanya "Ya Allah, lepas tu apa yang terjadi?" Wanita itu terus berkata, "awak nampak divider itu? di situlah saya dan teman lelaki saya tercampak selepas di seret hampir 50 meter, dan KAMI MATI bersama"..
       Apa saja ayat yg terlintas di fikiran Kadir, terus di bacanya kuat2.. Yang terdengar hanyalah hilaian tawa wanita berkenaan lantas terbang dan berlalu pergi menerusi tingkap kereta Kadir yg terbuka luas.. Kadir membatalkan hasratnya utk berjumpa kwn2nya lalu terus balik ke rumah.. Di rumah, dia menceritakan segalanya kepada pakciknya yg kebetulan bertandang ke rumahnya.. Pakciknya berusia 66 tahun hanya tersenyum kerana kejadian sebegini sering berlaku di kawasan itu..
       Kisah kedua yang terdapat di Mahmodiah ialah berlaku kepada seorang pemandu teksi. Lokasinya ialah di Terowong berhampiran ZZ / JKR.. menghala ke Anjung Warisan dari Petronas Lingkaran.. Selepas melalui terowong tersebut, ada seorg wanita menahan teksinya & terus mengejar teksi berkenaan..
       Kisah ketiga ialah  bangunan yayasan warisan johor..mase perang jepun dulu..jepun gunakan bangunan tu buat markas / kem diorng la..so mcm2 hukuman jepun spt pancung kepale ape sume buat kt situ..kt situ jugak bnyk askar jepun mati.. org2 lama cerita, kat situ ada jepun berbaris di atas bumbung! mcm mana tu dorg berbaris aku tak tau la.. wallahualam..
       Kisah keempat kubur mahmoodiah berdekatan terowong jalan petri mengadap jalan lingkaran dalam..ade org cite yang kwsn situ haunted pade waktu petang selepas asar sebelum maghrib..ade org pegi ziarah kubur time tu..ade gangguan seperti ade bende terbang atas kepala...banyak kali..penggali kubur kt situ pun sarankan jgn dtg waktu2 ptg mcm tu..lg2 kwsn tu..
Kubur di Mahmoodiah

Ingat, jangan terlalu percaya.. Nanti syirik pulak.. Jangan terlalu takut & jangan terlalu berani.. Jika apa yg di tulis di atas adalah mengenai korg, aku nk korg perbetulkan di mana silapnya.. tak kisahlah drpd tarikh atau segala bagai.. apa2 pun yg buruk itu dtg drpd diri ini, kerana setiap manusia tak ubah drpd melakukan kesilapan & kesalahan.. Cerita ini bukan rekaan semata-mata.. ianya menjadi perbualan dari mulut ke mulut masyarakat JB.. aku pasti, ada jugak yg x tau lagi pasal kisah2 ini.. yang pastinya antara 3 kisah paling top di JB seperti Villa Nabila, Mahmoodiah & Banglo Hilang di Tmn Rinting telah pun aku research.. aku tak main tulis je, ada yg aku ambil dari blog2 & aku pilih yg paling lojik & terbaik.. Jika mahu share, silakan.. JANGAN TELALU TAKSUB, Wassalam.. ^.^

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved