ads

Khamis, 7 Julai 2011

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


Kek Perkahwinan dan Cupcakes <b>di Kota Tinggi</b> | Muar | Johor | KL

Posted: 26 Apr 2011 09:04 PM PDT

Salam Semua, Masa Yang dinanti-nantikan setiap tahun akan datang lagi..... Kini Pihak Pengurusan Rbecca Cookies membuka peluang kepada sesiapa yang ingin menjadi pengedar sah kami atau ingin mendapatkan kuih raya terkini 2011 dengan harga borong, bolehlah hubungi kami untuk proses pendaftaran.

Seperti tahun-tahun sebelumnya kami masih menghasilkan 2 jenis Gred produk iaitu Gred A & Gred B. Dimana Gred A untuk pelanggan yang Mengutamakan Rasa & Gred B untuk pelanggan yang Mengutamakan Harga. Gred apa pun yang anda mahu pastikan bahawa anda mendaftar dengan kami dahulu kerana peluang untuk menjadi pengedar kami adalah terhad.

Tidak kira dimana anda berada samada di Malaysia, Singapura, Brunei atau dimana sahaja. Hubungi Kami kerana Insyallah jika tiada halangan kami boleh membuat penghantaran ke tempat anda.
Jadilah Agen kami sekarang dengan menghantar details peribadi seperti dibawah:
Nama :
Alamat :
Contact No :
Area yang anda berminat untuk menjadi agen :

dan emails kepada rbeccacookies@gmail.com .... Insyallah kami akan hubungi anda dlm tempoh 5 hari bekerja.

Nota: Katalog Kuih Raya 2011 Rbecca Cookies hanya akan dilancarkan pada satu tarikh yang akan diumumkan kelak.

Sokongan Anda Amatlah Dihargai.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

Masjid Sultan Ismail, Ledang, Tangkak, Johor


Pada Jumaat lepas (04/06/10), Hizbut Tahrir Malaysia (HTM) telah mengadakan seruan serentak di beberapa masjid di seluruh negara bagi mengutuk kekejaman Israel ke atas misi kemanusiaan yang dihantar ke Gaza. Dalam seruan tersebut, HTM menyeru dan menyedarkan umat Islam bahawa kaum Yahudi laknatullah boleh mengganas dengan sewenang-wenangnya ke atas umat Islam khususnya dan ke atas manusia amnya, kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Pemimpin yang ada begitu pengecut dan senantiasa mengkhianati umat Islam dengan tidak pernah berusaha untuk menyelamatkan saudara-saudara kita di Gaza. Mereka memiliki tentera tetapi mereka tidak pernah menghantar tentera ini berjihad melawan Yahudi. Begitu juga para tentera umat Islam, mereka masih tetap tunduk patuh kepada para pemimpin sekular, bukannya tunduk patuh kepada perintah Allah dan Rasul agar keluar berjihad menentang musuh. Kerana itulah, Yahudi boleh mengganas dan melakukan kerosakan di muka bumi dengan begitu mudah kerana langsung tidak ada tentangan dari para tentera Islam dari negara mana sekalipun.

Berikut adalah teks penuh seruan yang telah disampaikan oleh anggota Hizbut Tahrir di seluruh Malaysia, dipaparkan agar para pembaca beroleh manfaat darinya dan digalakkan menyebarkannya dalam apa cara dan bentuk sekalipun demi menyedarkan para pemimpin dan para tentera khususnya dan umat Islam amnya akan tanggungjawab masing-masing dalam hal ini.

------------------------------------------------------------------------------------

Ma'asyiral muslimin rahimakumullah

Sebagaimana yang kita telah ketahui, beberapa hari lepas, tentera Yahudi Zionis la'natullah telah melakukan serangan komando ke atas kapal Mavi Marmara yang merupakan salah sebuah kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza dalam misi 'Flotila Pembebasan – Life Line For Gaza (LL4G)'. Serangan tidak berperikemanusiaan itu dilaporkan berlaku pada 31 Mei pukul 7.00 pagi waktu Mekah di perairan antarabangsa dan telah mengorbankan 19 nyawa di samping mencederakan berpuluh yang lain dan ramai telah menjadi tahanan tentera Israel. Semoga Allah melaknat rejim Zionis di atas kejahatan mereka ini

Sebagai seorang Muslim, kita hendaklah mengutuk tindakan kejam tentera israel ini. Hizbut Tahrir, sebagai sebuah gerakan Islam, juga mengutuk serangan ganas Zionis yang dilakukan ke atas konvoi kemanusiaan ini. Namun, kami ingin menegaskan dan menyatakan pendirian kami bahawa, semua ini berlaku kerana bantuan kemanusiaan yang dihantar ke Gaza tidak diiringi oleh bantuan ketenteraan dari pemimpin kaum Muslimin, baik oleh Turki, Mesir, Jordan, Pakistan dan lain-lain termasuk Malaysia. Hizbut Tahrir ingin menyatakan, bahawa sesungguhnya bantuan kemanusiaan tidak akan bererti jika tidak disertakan dengan bantuan ketenteraan. Apa ertinya perut penduduk Gaza berisi, jika peluru Israel terus menembusi perut-perut mereka? Apa ertinya ubat-ubatan yang menyembuhkan luka-luka mereka jika bom-bom Israel terus menghancurkan tubuh-tubuh mereka?. Apa ertinya kain selimut yang dihantar jika ia akhirnya hanya akan menyelimuti jenazah-jenazah mereka? Inilah yang telah berlaku dan sedang berlaku jika hanya misi kemanusiaan dan bukannya misi ketenteraan yang dihantar untuk menyelamatkan Gaza.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Sesungguhnya pemerintah kalian sudah tidak menghiraukan nasib umat Islam. Mereka hanya mempedulikan perut-perut mereka sahaja. Harta, wang ringgit, pangkat, kekayaan dan kuasa – inilah yang mereka peduli dengan sungguh-sungguh. Apabila umat Islam dibunuh, mereka hanya mengecam, mengutuk, mengadakan mesyuarat dan sidang tergempar yang kosong, yang tidak pernah menghasilkan apa-apa. Malah lebih buruk, mereka mengharapkan golongan kuffar untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka mengharapkan PBB, sebuah badan kufur untuk menyelamatkan umat Islam. Apakah pemimpin ini begitu jahil sehingga mereka tidak tahu bahawa PBB-lah yang telah melahirkan Israel, dan PBB-lah yang selama ini telah membesarkan dan menjaga Israel!!! Sedarlah wahai kaum Muslimin, bahawa PBB hanyalah sebuah badan kufur yang ditubuhkan untuk menghancurkan Islam.

Selain mengharapkan PBB, pemerintah dan sebahagian dari umat islam juga mengharapkan OIC. Hizbut Tahrir ingin menyedarkan kalian wahai kaum Muslimin, bahawa OIC hanyalah merupakan himpunan negara-negara asobiyah dan wathoniyah yang hanya tahu bersidang! Setiap kali nyawa umat Islam melayang, setiap kali itulah mereka bersidang dan mengeluarkan resolusi kosong tidak bermakna. Dan persidangan mereka dipenuhi dengan kemewahan dan layanan VIP dan mendapat claim yang lumayan pula darinya. Inilah realiti OIC dan pemimpin OIC yang hanya handal bermesyuarat, hakikatnya, mereka ibarat tin kosong yang berkarat.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Israel tidak pernah takut kepada PBB kerana PBB adalah penjaga mereka. Israel juga langsung tidak kecut dengan OIC kerana mereka tahu bahawa pemimpin OIC kesemuanya pengecut dan pengkhianat. Dan Israel langsung tidak gentar dengan badan-badan misi kemanusiaan. Mereka langsung tidak takut dan mereka langsung tidak risau dengan ini semua. Tetapi yakin dan percayalah wahai kaum Muslimin! Israel akan sungguh-sungguh takut dan kecut jika tentera-tentera Islam datang kepada mereka atas nama jihad fi sabilillah!!!

Malangnya wahai saudara-saudaraku, tentera umat Islam hari ini memilih untuk mentaati pemimpin sekular, lebih dari mereka mentaati Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, memilih untuk bergerak di bawah panji PBB, bukannya panji Allah dan Rasul. Tentera umat Islam hari ini, hanya berani menunjukkan 'belang' mereka pada acara-acara rasmi negara sahaja, dan mereka hanya berpeluk tubuh tatkala menyaksikan saudara-saudara mereka diratah dengan sewenang-wenangnya oleh puak kuffar. Inilah hakikat tentera kaum Muslimin yang tidak lagi mengetahui untuk apakah mereka menjadi tentera. Justeru, marilah kita sama-sama menyedarkan pasukan tentera kita bahawa mereka wajib berjihad fi sabilillah untuk membantu saudara-saudara kita yang sedang diperangi oleh musuh dan mereka hendaklah mengengkari pemerintah sekular yang telah memenjara dan memandulkan mereka selama ini. Sesungguhnya kekuatan ada pada mereka dan apabila mereka berperang, Allah akan pasti membantu mereka.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Rejim Israel sekarang boleh membunuh umat Islam dengan begitu mudah kerana tidak adanya pembelaan dari seorang pemimpin Muslim pun. Sesungguhnya kita sudah tidak mengharapkan pemimpin yang ada hari ini untuk menyelamatkan umat Islam. Mereka bersenang lenang tatkala umat bersusah payah, mereka kaya raya tatkala umat papa-kedana, mereka bahagia-gembira tatkala umat derita-sengsara, mereka berpeluk tubuh tatkala umat Islam dibunuh. Demi Allah! Demi Allah dan Rasulnya, kita perlu membuang pemimpin ini dan kita sekarang benar-benar memerlukan seorang Khalifah untuk menjadi ketua kaum Muslimin yang akan membela umat Islam, yang akan memimpin, melindungi dan menjaga harta, darah dan nyawa kaum Muslimin.

Ma'asyiral Muslimin rahimakumullah

Hizbut tahrir dengan ini menyeru kalian agar berusaha bersama-sama kami untuk menegakkan kembali Daulah Khilafah ar-rasyidah ala minhaj nubuwwah yang bila tertegaknya institusi politik agung umat Islam ini, Khalifah pasti akan menghantar tentera untuk menyelamatkan saudara-saudara kita dan membebaskan keseluruhan negeri umat Islam dari cengkaman penjajah kuffar. Yakinlah wahai saudara, hanya dengan Khilafah sahajalah, nasib seluruh umat Islam di dunia akan terbela dan hanya dengan Khilafah sahajalah, umat Islam akan kembali menjadi umat yang mulia..

ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!

------------------------------------------------------------------------------------

Sumber : http://mykhilafah.com/aktiviti-htm/2207-seruan-dari-hizbut-tahrir-malaysia-berhubung-serangan-zionis-ke-atas-kapal-mavi-marmara

Editor Pengarang - Abu Idris

Kewajiban yang terpikul ke atas dirinya untuk mengembalikan kehidupan Islam secara keseluruhan dengan berusaha membangkitkan semula Negara Islam Global iaitu Daulah Khilafah Islamiyah di atas muka bumi ini. Janji Allah, Khilafah Mengikut Jalan Kenabian pasti kembali. Insya Allah...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


hohoho...: <b>segamat di</b> hatiku

Posted: 06 Jul 2011 08:58 PM PDT

mendung pulak pepagi ni. lepas tu da siap sidai kain kenala sidai kat dalam rumah area belakang tu. kalau sidai kat tempat parking ni satu hal pulak bila angin kuat  jek, mulala terbalik ampaian beroda den ni aaaa....

hujan-hujan ni tetiba teringat zaman belajar kat Segamat dulu. tahun 1999-2002.

duduk kolej, makan tak yah pening kepala... makan kat dining jek.kalau boring, amik kad makan kawan-kawan lepas tu tapau nasi banyak-banyak, bawak kat kitchen yang ade kat wing kami, masak le nasi goreng. makan reramai ala-ala kenduri. roommate aku dulu antu kicap. tiap kali makan kat dining bawak kicap sebagai pembuka selera.

bila outing kena letak kad outing kat guard house. kad ikut kaler kolej. kad kolej aku warna biru. sape dapat pointer bawah 2.00 kot kad kaler putih dan outing seminggu sekali dan balik sebulan sekali je kot. tah, ingat-ingat lupa tapi yang penting memang restricted sikit kad kaler putih tu.

pak guard muka sangat bajet garang. aku yang muka macam naif ni pun kena sedas. "eh betulke kad outing awak ni. macam muka budak sekolah rendah je tak sama pun..." haih benda kecik gitu pun nak cari pasal. nak wat camne dah saya kelihatan awet muda dalam gambar. grr grrr grrr.. oh tapi mungkin pak guard kan bekas-bekas tentera kan. jadinya konon macam nak bermesra-mesra tapi ala-ala ganas gak.

bila nak ke bandar kena naik bas kuning. lima posen sampai bandar. paling sebal dengan sorang driver nama A. mak aiiiii...selagi bas tak macam tin sardin cap ayam, "masuk lagi bole lagi masuk lagi belakang lagi." grrr grrr...bas manade ekon panas weh. pastu kalau tak ramai singgit sorang dia caj.cet.

yang paling pemes amos kat Segamat ialah burger segamat oleh seorang pakcik dan anak pakcik yang yang hensem. laku gile. kawan aku siap tapau burger pastu makan kat mekdi. nakal betul. wujud lagi ke gerai burger ni?

pastu nak sesi makan-makan kat gerai yang dipanggil benteng. tah nape panggil benteng aku pun tak faham. paling glemer benteng fatimah. kedai akak tu katanya tiap kali cuti semester memang akan tutup sebab students yang biasa meramaikan kedai dan mengkayakan makcik fatimah. menu paling glemer ialah nasi goreng ayam berlada. wujud lagi ke benteng ni?

kat kolej aku pun ade benteng. tukang masak paling glemer ialah Along. cantik manis berbudi bahasa buat orang suka. tapi mak dia mulut riuh amat sampai benteng beliau digelar, benteng makcik bising. kalau mood baik panggil benteng along la. kedai makcik sebelah dipanggil makcik senyap sebab makcik tu memang jarang kuar suara. menu best nasi goreng ikan masin kalau tak silap. kedai along memang ramai orang. tak sanggup tunggu sila pergi ke kedai makcik senyap. yang paling aku ingat menu best kat kedai along ialah nasi goreng sardin, kue tiaw goreng dan mee bandung. 

kadang-kadang dengan segan silu tersipu malu aku pergi gak kat benteng yang dekat dengan kolej adik aku. sebab nak tukar selera. iye, adik aku pun sesame tempat belajo dengan aku ni. pastu classmate tak percaya, "apesal adik ko cun muka ko tak cun, apesal adik ko cerah, ko macam kaler teh tarik kurang manis" komen ikhlas dari kawan-kawan sejati. hamboi. pergi benteng sila pastikan takde kaum adam kat situ. pemalu sungguh aku dan kawan aku time tu. kat benteng tu kebanyakan makanan yang dah siap masak. kawan aku paling suka mee jawa. tapi ngelatla makcik tu mee jawa sekejap ada sekejap takde.

cerita bab malu ni, kami kadang-kadang suka la nak menyihatkan tubuh badan kononnya hari minggu. maka nak berjogging kena sebelum 7 pagi. kalau tidakkkkkkkk....masa kau tiba dekat kolej lelaki mulalah diorang bergayut dekat tingkap dan fewit mewit bagai. masa tu kau rasa nak cabut kepala ko kejap sambil berlari laju-laju sampai kolej. grrr...grrrr...

oklah. banyak beno cerita menggamit memori hari ni. masuk uni memang mengajar aku betul-betul berdikari .pastu jumpa kawan-kawan lain negeri kan. kena adapt dengan diorang lak. belajo makan budu, cencaluk, tempoyak. dengan senior lagi yang mula-mula bajet bengis sehingga mengecutkan perut. eh kenapa tetiba guna AKU dalam entry harini??

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


puting beliung <b>di mersing</b> | luahan

Posted: 18 Jun 2011 08:07 PM PDT

Assalamualaikum.....

pusaran puting beliung. 

kalau sebelum ni, puting beliung memusnahkan amerika (boleh baca di sini) , semalam, di mersing, pun berlaku puting beliung juga.  

puting beliung itu menghala ke arah Teluk Buih, tetapi tempiasnya cukup untuk merosakkan beberapa gerai di pasar lambak Jalan Makam, Mersing (menyebabkan hampir 10 khemah peniaga rosak bersama puluhan bot gentian kaca milik nelayan diterbangkan angin). 

Kejadian berterusan kira-kira 10 minit itu adalah yang kedua dalam tempoh seminggu di daerah ini dan menggemparkan penduduk sekitar Kampung Air Papan dan Teluk Buih. Walaupun tiada kemalangan jiwa, sekurang-kurangnya empat bot nelayan musnah dan bumbung jeti pangkalan Teluk Buih diterbangkan angin kencang. 

Bot yang berat itu mampu diterbangkan angin bagaikan kertas yang melayang sebelum jatuh menghempap jeti. 
alhamdulillah, tiada kemalangan jiwa dilaporkan. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jul 2011 01:29 PM PDT

Rohani Property Management: Tanah Untuk <b>Di</b> sewa - <b>Gelang Patah</b>

Posted: 28 Jun 2011 01:52 AM PDT

We are a property management services such as renting, leasing, selling and buying of properties in Johor and other prime locations likes apartments, condominiums, residental houses, office lot, office space, shop lot, industry factory, light factory, development land and agriculture land. Maintenance & cleaning services, Construction and repair works, Accommodation , Auction consultant

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri johor - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: <b>di negeri johor</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 12:00 AM PDT

Program &#39;JOM MASUK KESATUAN&#39; Anjuran KPISM 2011 <b>di Negeri Johor</b> <b>...</b>

Posted: 01 Jul 2011 06:59 PM PDT

Program berbentuk Jelajah KPISM ke seluruh negeri Johor ini melibatkan Jawatankuasa Dalaman KPISM Negeri Johor dan Jawatankuasa KPISM Pusat. Tajuk Program ini juga ialah "Jelajah Jom masuk Kesatuan 2011" Peringkat KPISM Negeri Johor. Kekuatan KPISM ini dapat dimanifestasikan berdasarkan dengan jumlah keahlian yang tinggi serta menyeluruh. Selain itu, ianya turut memberi peluang kepada ahli-ahli KPISM untuk bertemu dengan kepimpinan KPISM peringkat pusat dan meluahkan permasalahan yang timbul. Di samping itu juga, diharapkan program ini dapat memberikan pengalaman dan pendedahan kepada ahli jawatankuasa pelaksana yang merupakan Jawatankuasa Dalaman KPISM Negeri Johor sesi 2010/2012 agar dapat melaksanakan tugasan yang telah dipertanggungjawabkan dengan penuh dedikasi. Antara Pengisian program ini ialah :-
1 Mendaftar keahlian baru bagi kakitangan pelaksana dalam Jabatan Imigresen Negeri Johor yang masih belum berdaftar sebagai ahli.
2 Menyampaikan informasi terkini mengenai KPISM bagi penggal 2011-2012
3 Menyelami permasalahan ahli-ahli di pejabat-pejabat Imigresen cawangan di Seluruh Negeri Johor.
Tema bagi program ini ialah "1Imigresen, 1KPISM, 1Kesepakatan". Objektif program ini diadakan ialah :-
1. Meningkatkan keahlian KPISM peringkat Negeri Johor semaksimum yang mungkin.
2. Meletakkan KPISM pada kelasnya yang tersendiri melalui interaksi dengan ahli-ahli dalam hasrat untuk mencapai status bertaraf kesatuan sekerja kelas pertama.
3. Menjana ahli-ahli KPISM yang lebih beridealisme, berkarisma, proaktif dan kreatif menerusi penyertaan serta dialog yang lebih terbuka dengan kepimpinan tertinggi KPISM.
4. Membina komuniti berkesatuan yang lebih kukuh dengan memupuk etika berkongsi dan saling bantu membantu dalam satu Jabatan.
5. Mewujudkan jalinan dan ushasama yang baik di antara Jawatankuasa Dalaman KPISM Negeri Johor dengan Jabatan Imigresen Negeri Johor.
Program ini telah berlangsung di Pejabat-Pejabat Imigresen Negeri Johor, antaranya ialah di Pejabat Imigresen Stulan Laut, Pejabat Imigresen Kulai Jaya, Pejabat Imigresen, Bangunan Sultan Iskandar, Ibu Pejabat Imigresen Negeri Johor, Setia Tropika, Pejabat Imigresen Kompleks Sultan Abu Bakar, Pejabat Imigresen Pasir Gudang, Pejabat Imigresen Kukup dan Depoh Imigresen Pekan Nenas. Diharapkan program ini dapat memberi gambaran yang lebih jelas mengenai matlamat KPISM dan ahli-ahli di mata warga Jabatan Inigresen Malaysia, dan kami juga. Semoga nama Jabatan Imigresen Malaysia dan Kesatuan Perkhidmatan Imigresen Semenanjung Malaysia (KPISM) harum di kalangan warga Imigresen kahasnya dan rakyat negara Malaysia yang tercinta ini umumnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


Little Story abOut Uyulizzati=): kenangan <b>di batu pahat</b> bersama <b>...</b>

Posted: 18 Jun 2011 11:37 PM PDT

hyep!hehe...camne sume...chat???mesti chat an???aku x brape nak chat sbb nga selsema + batuk...same jugak ngan Tina Shafina...eh,sape Tina Shafina neyh???meh aku bagi tau...

camne leh knl???kitowang mule rapat bile da nak abez sem 1..kitowang sekelas sebenarnye...hehe...ntah camne da nak abez sem br rapat...sem 1 an dok asrama...pastu aku nak cari uma sewa...kebetulan Tina ngan Effa ade uma sewa kosong lg...means nga cari member ntuk ckpkan ahli uma tu...so,aku ngan Faten pon join skali...dah 1 kelas pastu 1 uma lak ue....hehe...

semakin hari kami jadi semakin rapat...yang laen pon same jugak cume aku slalu pi uma die...hehe...senang cite aku ngan tina sekepale...nak wat pape mesti xde hal sbb same minat...hehe...lagi pon aku ni jenis x kesa...hehe...

aku rase kali ni paling lame aku dok kat uma Tina neyh...seminggu au...sebab ape???nak ciapkan report LI...pi...ciap ke???hehe...so,banyak time aku spend kat uma Tina neyh...seronok kat uma Tina sebab meriah...eh,nape lak ek???hehe...Tina ank bongsu...pastu kakak2 dan abg2nye da ade ramai anak...that's mean Tina ade ramai anak sdare...hehe...pastu diowang2 ni umanye x jauh...dekat giler...so,anak2 sdarenye slalu dtg kat uma Tina neyh...

dalam seminggu neyh, mcm2 aktiviti diowang buat...buat kerepek pisang...kueh goyang..pastu kacang sambal...untuk ape???diowang jual secare kecil-kecilan...hehe...best an...bile aku dok uma Tina neyh,mcm2 aku dapat...hehe..belajar memasak....camne pisang tu dibuat kerepek...hubungan antare adek bradek...best ue...hehe

dalam seminggu ni jugak, aku ngan Tina sampai 2 kali tgk wayang...cite ape??? KL Gangster & 3,2,1 Cinta! hehe...best ue...hehe...


ni sblm pi tgk KL Gangster...kitowang pi makan kat pizza hut...eh, cam lupe sesuatu jep...ha ah la...aku lupe nak bagi tau tgk wayang kat mane da,,,,,,hehe,,,cowie2,,,xmo mara ea...hehe...kitowang tgk kat Batu Pahat Mall....or lebih dikenali dengan name BP Mall...hehe....cite tu not bad...aku ske...hehe

ok....sblm pi tgk cite 3,2,1 Cinta...kitowang pi Sg. Lurus...katner tu???aku pon x tau...hehe....ape kitowang wat kat ctu???sebenarnye nak jln2 jep...tgk wayang tu x plan pon...hehe....cantik tempat tu...aku ske...sbb mendamaikan....tenang fikiran beb...hehe...

lagi 1 kat cni yang bestnye mkn kerang goreng sambal....sedap seyh...meratah jep...hehe...hargenye pon not bad la...pi berbaloi...hehe


pas mkn2 ni la br plan nak pi tgk wayang....time tu lak cite 3,2,1 Cinte br kuar...so aku pon ajak die pi tgk....die pon ok jep...hehe...citenye not bad jugak...seorang perempuan try mengurat sorang lelaki...best la jln citenye...x bnti gelak...tu aku la...pi kalo kowang yg pi tgk x taula....hehe...

so....sekian sahaje dari UYULIZZATI...sbb uyul nak blk johor dah...umi ayah da rindu...umi ayah wait for me okey!tata!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di parit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit raja - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit raja</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2011 09:07 AM PDT

D&#39;IMPIAN INN: Majlis perkhawinan <b>di</b> Hotel D&#39;impian Inn, <b>Parit Raja</b>

Posted: 11 Jun 2011 01:16 AM PDT

Pada 29 MEI 2011, telah termeterainya sebuah janji setia antara Shazwani dan Effendy apabila akad sebagai suami isteri dilafazkan di Dewan Dahlia Hotel D'Impian Inn Parit Raja. Majlis persandingan turut diadakan di sini dengan santapan pengantin dan para jemputan disediakan oleh D'Impian Kopitiam & Catering.

Jom kite tengok antara gambar-gambar perkahwinan antara Shazwani dan Effendy

Raja Sehari: Shazwani & Effendi


Majlis Akad Nikah di Dewan Dahlia

Pihak D'Impian Inn mengucapkan selamat pengantin baru kepada kedua-dua mempelai dan semoga ikatan yang terbina kekal hingga ke akhir hayat.

Terima Kasih kerana memilih D'Impian Inn sebagai lokasi persandingan dan majlis akad nikah

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit sulong</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Jun 2011 11:35 PM PDT

Biro Masyarakat Felda Parti Keadilan Rakyat Pusat telah mengambil tindakan berani dengan program-program lawatannya ke Negeri-Negeri yang diliputi oleh Felda. Setelah selesai dengan program lawatan ke Negeri Sembilan, pihak Biro memutuskan untuk membuat lawatan ke Negeri Johor.

Didalam rombongan lawatan itu adalah saya sendiri selaku Pengerusi Biro dan dianggotai oleh Sdr T. Kumar selaku Timbalan Pengerusi, Sdr Rebin Birham selaku Setiausaha, Sdr Zabdie Abas selaku Ketua Generasi Muda Biro, dan dibantu oleh pimpinan Biro Felda dan Orang Asal Negeri Johor yang diketuai oleh Sdr Zulkifli Daud, Pengerusi Biro Felda PKR Negeri Johor.

Rombongan kami tiba di Felda Sg Mas jam lebihkurang 2.00 petang pada 5hb Jun 2011, disana kami mengadakan Dialog dengan wakil-wakil peneroka Felda Sg Mas dan rancangan-rancangan sekitarnya dan diakhir majlis dialog itu kami telah melancarkan Borang Permohonan Menjadi Peneroka Baru dari kalangan anak-anak peneroka Felda dari Generasi Ke-2 dan Generasi Ke-3.

Selesai Majlis itu kami berlepas ke Felda Adela dimana satu Majlis Ceramah PKR telah diadakan, dan diakhir Majlis itu telah dilancarkan pembentukan Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal Negeri Johor selepas pelancaran Borang Permohonan Menjadi Peneroka Felda baru.

Esuknya kami pergi ke Felda Bukit Baru dan dijamu makan tengah hari di Rumah Sdr Zabidie Abas sebelum kami ke Felda Ulu Dengar di Gugusan Kahang untuk mengadakan Majlis Dialog di rancangan Felda tersebut untuk peneroka-peneroka Ulu Dengar dan kawasan-kawasan sekitarnya. Diakhir Majlis Dialog itu, kami lancarkan Borang Permohonan Menjadi Peneroka Baru dari Generasi Ke-2 dan Generasi ke-3.

Pada jam 9.00 malam, kami meneruskan perjalanan kami ke Felda Bukit Batu dalam kawasan Parlimen Kulai untuk mengadakan Ceramah serta Majlis Dialog. Disana kami telah ditemani oleh Datuk Chua Jui Meng. Majlis Ceramah itu cukup berjaya kerana dia dihadiri oleh tidak kurang dari 200 orang anak-anak muda, dan anak-anak muda ini menyambut baik dan menerima Borang Permohonan Menjadi Peneroka Baru.

Malam itu kami menginap di Stay Inn Hotel di Bandar Simpang Renggam. Selepas mengambil sarapan pagi pada keesukan harinya, kami menziarahi Dr Ann, seorang aktivis PKR di Bandar Simpang Renggam. Beliau adalah diantara mereka yang akan bertanding disalah satu kawasan DUN disana.

Selesai berbincang dengan Dr Ann (bukan seorang wanita), kami meneruskan lawatan kami ke Felda Redong di kawasan Parlimen Sekinjang dan didalam Majlis Dialog di Felda itu pada jam 3.00 petang, Dr Gurmit Singh, Ketua PKR Cabang Segamat, Pn Natrah Ismail, Ketua Wanita PKR Negeri Johor, Pn Siti Halijah Hj Mohamad, Pengerusi Biro Felda dan Orang Asal Wanita PKR Pusat, dari Generasi Ke-2 Felda Cahaya Baru. Ucapan beliau di Majlis Dialog itu memberikan kesan mendalam kepada para hadirin yang sangat bersimpati dengan nasib yang menimpa peneroka-peneroka Felda Cahaya Baru yang menjadi "jutawan fakir". Pn Natrah juga turut memberikan ucapan.

Pelancaran Borang Permohonan Menjadi Peneroka Baru Felda mendapat sokongan yang begitu menggalakkan dan lebih dari 300 Borang Permohonan itu telah diambil oleh anak-anak muda yang hadir.

Sebaik saja selesai Majlis Dialog di Felda Redong itu, saya dan isteri saya terus ke Segamat untuk menempah bilik Hotel.

Kemudian kami pergi ke Labis untuk mengambil makan malam bersama-sama dengan Zabidie Abas, Zulkifli Daud, Natrah Ismail, Siti Halijah dan rombongan dari Felda Cahaya Baru sebelum kami pergi ke Felda Maokil untuk Majlis Ceramah.

Sesampai di Maokil, kami diberitahu oleh Cikgu Saadon, Ketua PKR Cabang Pagoh bahawa tempat ceramah telah dipindahkan kerana berlaku satu kematian kepada keluarga tuan rumah.

Kami mendapat kebenaran dari sebuah Restoran untuk mengadakan ceramah di restoran itu.

Pada malam itu Cikgu Saadon, Siti Halijah Mohamad, Rebin Birham dan saya sendiri menjadi penceramah manakala Sdr Zabidie mempengerusikannya.

Sebaik sahaja Siti Halijah berucap, Majlis itu telah diganggu oleh Pengurus Felda Maokil yang mengarahkan Majlis Ceramah itu diberhentikan. Arahan daripada beliau itu dibuat diatas kuasa yang diberikan kepadanya dibawah GSA. Cikgu Saadon cuba berbincang dengan Pengurus itu, tetapi suara Pengurus itu semakin meninggi untuk Ceramah itu diberhentikan.

Saya masuk campur dan bertanya Pengurus itu kenapa Majlis Ceramah yang berjalan dalam suasana baik itu hendak diberhentikan. Semakin kami cuba meminta kerjasama darinya semakin bongkak Pengurus itu, akhirnya, saya tanyakan dibawah Seksyen apa dibawah GSA beliau mahu memberhentikan ceramah itu. Beliau mengatakan bahawa beliau mempunyai kuasa dibawah Seksyen 36 Akta GSA itu.

Saya pergi ke kereta saya dan mengambil Buku Akta GSA itu, dan saya tunjukkan kepada Pengurus itu bahawa Seksyen 36 tidak memperuntukkan kuasa kepada Pengurus Felda untuk memberhentikan Ceramah.

Seksyen 36 itu langsung tidak menyebut sebarang kuasa Pengurus, maka kami teruskan saja Ceramah itu.

Giliran saya berceramah dan saya terangkan dalam ceramah saya itu Seksyen 36 yang ditambatkan kepada Seksyen 38 sebelum saya berceramah mengenai maudho' ceramah itu iaitu mengenai peruntukan Buku Jingga didalam Perkara 8 yang menerangkan tentang keputusan Konvensyen Pakatan Rakyat di Pulau Pinang yang akan memansuhkan Felda Plantation dan tanah ladang Felda Plantation itu akan diagih-agihkan kepada Generasi ke-2 dan ke-3 Felda.

Sebaik saja saya menamatkan ceramah saya lebihkurang jam 11.45 malam, beberapa buah kereta Polis telah menyerbu tempat kami berceramah, mereka itu dipanggil oleh Pengurus Felda yang bongkak itu.

Polis nak buat apa? Majlis Ceramah sudah tamat, dan mereka menyatakan bahawa kalau dah tamat tak perlulah mereka masuk campur. Alangkah keciwanya Pengurus itu!

Diakhir Majlis Ceramah itu, kami juga melancarkan Borang Permohonan Menjadi Peneroka Felda Baru.

Sepanjang 3 hari kami berada di Negeri Johor dengan mengadakan 3 Majlis Dialog dan 3 Majlis Ceramah, tidak kurang dari 2000 borang permohonan menjadi peneroka baru Felda telah diambil oleh pihak generasi ke-2 dan generasi ke-3.

Sementara itu, saya sendiri menerima jemputan lagi untuk datang lagi memberikan ceramah di Felda Cahaya Baru, Felda Air Itam, Felda Siboi, Felda Lok Heng, Felda Kahang, Felda Chempelak dan beberapa Felda yang lain di Negeri Johor.

Saya menetapkan satu lagi lawatan Biro Masyarakat Felda PKR Pusat akan diadakan dipenghujung bulan Julai untuk lawatan beberapa hari, lawatan itu merubah persepsi generasi ke-2 dan ke-3 terhadap peranan yang dimainkan oleh Pakatan Rakyat dan mereka berpandangan positif terhadap peranan yang dimainkan oleh Parti Keadilan Rakyat melalui Biro Masyarakat Feldanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit sulong</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 12:00 AM PDT


Polis menghalang ceramah Ketua Umum KEADILAN, Anwar Ibrahim di Taman Dahlia, Gelang Patah malam tadi. Lebih 200 anggota polis termasuk bahagian trafik dilihat berkawal di sekitar kawasan ceramah. Manakala jalan menuju ke lokasi turut ditutup dalam jarak 300 meter.

Awalnya, Anwar turut dihalang untuk berceramah di Markaz Pas Kampung Ulu Pulai, menyebabkan pihak penganjur memindahkan lokasi ke Taman Dahlia. Jarak antara dua lokasi berkenaan sejauh 30 kilometer, menyebabkan orang ramai yang ingin hadir terperangkap dalam kesesakan teruk.

Turut hadir Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Johor, Datuk Chua Jui Meng, Pesuruhjaya Pas Johor, Datuk Dr Mahfodz Mohammad dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

Anwar dalam ucapannya seperti biasa menghentam Umno-Barisan Nasional, khususnya Kementerian Dalam Negeri kerana menjalankan dasar autokratik kerana menyekat kebebasan bersuara.

"Apa maknanya ini. Apakah mahu ikut perangai Mubarak? Apakah rakyat tiada pilihan lain? Sokong Umno dan Barisan Nasional, atau ditangkap. Jelas ini adalah atas arahan oleh Menteri Dalam Negeri. Mereka takut kepada kebangkitan rakyat, lalu mereka cuba menakut-nakutkan rakyat".

"Apakah rakyat ini hamba yang buta dan tuli? Tidak dibenar untuk dengar sebarang penjelasan? Bila kita ada kuasa, kita fikir negeri ini kita yang punya. Sekarang ini ada budaya baru, mahu ugut orang pula".

Anwar juga memberi amaran kepada pimpinan Umno-Barisan Nasional supaya tidak terlalu angkuh dengan memperalat polis bagi mempertahan kuasa.

"Kita ini perintah negara ikut undang-undang. Tindakan apa sampai begitu sombong dengan meletakkan lori polis di depan tempat ceramah? Yang letakkan kamu sehingga ke peringkat itu, bukan semata-mata kerana kamu, tetapi rakyat. Dan rakyat yang berkuasa untuk menurunkan kamu," kata Anwar.

p/s: Gua dapat berita, ceramah Anwar semakin tak dapat sambutan..., kalau di Ampang hari tu cuma 1500 yang datang.., di Gelang Patah ni pulak khabarnya tak sampai pun 1000 orang datang dengar Anwar menipu..

Sebab tu lah dia buat ucapan provokasi yang maki hamun Polis dan kerajaan. Semua tu umpan untuk Polis suruh dia berhenti berceramah. So, bolehlah dia tuduh Polis dan kerajaan halang dia untuk berucap..

Ini semua taktik lama Anwar.. Dia sebenarnya dah hilang kepercayaan dari rakyat.. Sapa nak percaya lagi kepada manusia yang tak penakut dengan sumpah mubahalah ni... Mampus lah lu Nuarr!!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di plentong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di plentong - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2011 07:55 AM PDT

Kek Perkahwinan dan Cupcakes <b>di</b> Kota Tinggi | Muar | Johor | KL

Posted: 17 Nov 2010 05:00 PM PST

Salam, Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semua pembaca. Ini adalah tempahan cupcakes dari Siti di SSF Plentong, Johor Bahru sempena hari jadi anak lelakinya yg disambut di tadika tempat anaknya belajar. Tempahan ni kalu tak silap pada bulan september yg lepas. Maaf ye siti lambat nak update gambarnya... apapun terima kasih atas tempahan ini dan kesudian menjadi agen kuih raya Rbecca Cookies pada raya yang lepas.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

BLOG JOHOR: 01 <b>di plentong</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jun 2011 07:07 AM PDT

KERJA KOSONG QA OFFICER (Johor – <b>Plentong</b> Masai) | JAWATAN KOSONG <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2011 11:45 PM PDT

We are Singapore's leading ice manufacturer for food-grade ice, ice concepts and designs. We provide the highest quality food-grade ice and also create ice installation, ice sculptures, ice bars, ice logos, and more for launches, premieres, promotions, communications and corporate events. We are looking for suitable individuals to join our team as:

QA OFFICER
(Johor – Plentong Masai)

Responsibilities:

  • Ensure laboratory analysis of raw materials, in process and finished product and other related testing
  • Conduct QC stability sample testing
  • Involving in stability study scheduling, sampling and reporting
  • Conduct Product Quality Review (PQR)
  • Prepared Calibration Master Plan(CMP)
  • Perform Internal Audit
  • Handle Customer Complaint , perform preventive and corrective job base on investigation and reply customer
  • Any other duties as assigned by superior

Requirements:

  • Diploma holder or higher in relavant QA and QC discipline/ Engineering/CPT or equivalent
  • proactive, resourceful and strong problem-solving skills
  • Able to work independenly and cope with pressure
Interested applicants, please send your resume indicating your earliest date of availability, current and expected salary to dennis.lim@tucklee.com
Related Posts with Thumbnails

Incoming search terms:

  • jawatan kosong joho
  • cruise ship
  • jawatan kosng di masai
  • jawatn kosong di masai johor
  • QA food executive vacancies in johor
"); TH_articles[TH_position] = { article: "1218", publisher: "36-9124-2506", category: "default channel", url: document.location, load: function() { headID = document.getElementsByTagName("head")[0]; newScript = document.createElement('script'); newScript.type = 'text/javascript'; newScript.src = 'http://server.talkahead.com/scripts/thwidget/th.js'; headID.appendChild(newScript); } }; if (TH_position==0){ setTimeout(function() {TH_articles[TH_position].load(); }, 1); } Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

01 di kluang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kluang - Google Blog Search


mamelly: KENDURI AKIKAH ISYA <b>DI KLUANG</b>...

Posted: 13 Jun 2011 05:16 PM PDT

gambar2 sempena majlis kenduri akikah Putry Elly Marrisya 11 Jun 2011 aritu

majlis kenduri sebenarnya malam..lepas maghrib.. tapi dari hari jumaat orang da datang rewang.. erm layan je la gambar2 ni ye.. hihihi

hihi rumah elly yang comel lote..wahahah

sedara mara datang rewang

sarapan pagi..nasi dagang
makan tengahari punya menu lupa amek gambar
bz ngan anak la katakan

nyum nyum nyum
yg merah tu kuih lapis..gigih makcik2 tu kukus

huhuhu lauk2 utk kenduri

sesi membungkus berkat

nasi ambeng...hihih eh nape gambar ni kecik..hihi

nyummy
kenduri... orang ramainya..dekat 60 orang datang sampai melimpah2 ke khemah..hihi
isya la orang yg paling happy tgk orang ramai2 tu..

sambung ke entry berikutnya..
elly nak wat demo nasi ambeng secara lebih dekat

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved