ads

Rabu, 7 September 2011

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


"Hidup Belum Statik": Raya Random Makna

Posted: 03 Sep 2011 09:30 AM PDT

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

تقبل الله منا ومنكم

As-salam. Semoga Allah subhanallahu ta'ala menerima amalan kita semasa ramadan.

Sampaikanlah kami di ramadan akan datang. Well, selamat hari raya semua. Masing-masing ada makna, cara sambutan, kesan terhadap diri, semasa raya tahun ni. Harap semuanya bukanlah sia-sia. Hidup ni, kalau akhir hidup kita adalah neraka...sia-sialah puluhan tahun hidup di dunia. Mahu?

Nauzubillahi minzalik (Minta dijauhkan dari kami). I got a few pictures to story, it could be a thousand meanings for me, but hundred meanings for you since you did not experience what i did. Sentiasalah ambil makna daripada literasi, sebagai tanda anda berfikir lebih sedikit daripada manusia lain, beruntung orang yang banyak berfikir nih. Unless, u won't find the answer.

Tiap malam raya, susah nak dengar orang bertakbir di masjid sebab kuat benar pertandingan mercun di langit. Keputusan siapa yang menang? Nafsu masing-masing la kan. Raya di rumah kedua, bukan rumah mentua di Lok Heng. Atok sedara belah mak banyak kat johor nih. Aku je yang tak terlarat nak ziarah semua, moga dapat buat tour de sedara lain kali. Tengah merancang buat dokumentasi keluarga. Emm. Pernah popular dulu, tapi tahun bila ntah..adik aku selamba aja bakar, bukan satu tapi 4 unit rumah mewah burung tempua. Tahu tak? Nenek moyang kita belajar buat tikar mengkuang dari sini la...
Suasana alam malam yang berkabus. Masa ni, depan rumah tok Mak Epi (atok sape lak nih). Baru satu kampung, belum satu johor. Somehow, seronok gak berkawan dengan orang tua-tua nih.  I always got something..
Haa. Terperasan rotan buluh, terimbau la kenangan. Kena rotan tu aku rasa normal. Rotan tak dahsyat lagi, paling dahsyat bila mak kita tak nak cakap sepatah kata bila aku betul-betul nakal. Err..serius rasa lain. Fuh! Tak nak la sejarah berulang. Alhamdulillah, di masa orang lain tak rasa kasih sayang ibu bapa sebab hal-hal tertentu...aku bersyukur, mereka berdua masih ada. Respect la cara orang dulu-dulu. Orang muda sekarang, kalau berkenan ngan seorang..mak ayah tolak tepi. Teruk betul.

Internship ramadan has ended, now it is time for us to counter the syaitan fighter for 11 months. Kejayaan menentang mereka cuma dapat dipastikan, jika kita dapat mengucap 'Laila haillah' semasa mati nanti. All the best for you and me. Jumpa lagi.

01 di benut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di benut - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Rumah terbuka ADUN <b>Benut</b> meriah

Posted: 03 Sep 2011 04:06 PM PDT

PONTIAN 3 Sept – Kira-kira 2,000 orang mengunjungi rumah terbuka Aidilfitri yang dianjurkan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Benut, Datuk Ir. Hasni Mohammad, pada hari raya pertama di Pusat Khidmat ADUN Benut di sini pada 30 Ogos lalu.

Majlis dari pukul 12 tengah hari hingga 5 petang itu dikunjungi oleh masyarakat pelbagai kaum dengan disajikan juadah enak seperti nasi bariani, burasak, lepat lui, kuih-muih, buah-buahan tempatan. Turut mendapat 'habuan raya' adalah golongan kanak-kanak dalam acara penyampaian oleh Hasni sendiri.

Hasni berkata, beliau terharu dengan kehadiran ramai pengunjung yang menunjukkan perayaan di Malaysia disambut bersama-sama oleh rakyat berbilang bangsa selari dengan konsep 1Malaysia.

Beliau turut menyatakan harapan agar amalan rumah terbuka menjadi pendekatan terbaik kepada golongan muda saling memahami perayaan agama masing-masing dalam memupuh perpaduan negara.

Dipetik dari Utusan Malaysia

01 di chaah johor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di chaah johor - Google Blog Search


Kek Fondant dan Cupcake untuk Majlis Perkahwinan Farah

Posted: 17 May 2010 05:48 AM PDT

Salam semua... ini pula koleksi gambar di Majlis Perkahwinan Farah Aina & Khairuddin di Chaah, Johor pada penghujung bulan lepas..... Farah telah menempah pakej pelamin termasuk kek perkahwinan fondant + cupcakes bertemakan warna Biru Firus..... Terima kasih diucapkan dari Rbecca Cookies atas tempahan tersebut... Semoga Farah Aina & Khairuddin berbahagia sehingga ke akhir hayat.... amin...

01 di senai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di senai - Google Blog Search


Taman Teknologi Tinggi <b>Senai</b> pemacu pembuatan <b>...</b> - Utusan Online

Posted: 23 Aug 2011 08:08 AM PDT

Taman Teknologi Tinggi Senai pemacu pembuatan teknologi tinggi

Taman Teknologi Tinggi Senai pemacu pembuatan teknologi tinggi

23/08/2011 6:33pm

PUTRAJAYA 23 Ogos - Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata Taman Teknologi Tinggi Senai di Johor telah dikenal pasti sebagai pemacu utama bagi pembuatan berteknologi tinggi serta penyelidikan dan pembangunan negara.

Beliau berkata, taman itu yang merupakan taman teknologi tinggi kedua selepas Taman Teknologi Tinggi Kulim, akan melengkapkan visi kerajaan untuk menukar Malaysia menjadi sebuah negara maju, dengan inovasi teknologi, industri kreatif dan inisiatif nilai tokok.

Kedua-dua taman itu akan merangsang ekonomi negara selanjutnya dan mewujudkan peluang-peluang perniagaan yang sangat luas bagi warga Malaysia, katanya.

"Menyedari pentingnya Taman Teknologi Tinggi Senai kepada kesejahteraan negara, kerajaan telah meluluskan projek ini, yang akan dilaksanakan melalui cara Perkongsian Awam-Swasta.

"Saya gembira mendapat tahu ia mencatatkan kemajuan besar sejak saya melancarkan projek itu tahun lepas," kata Najib semasa berucap pada upacara menandatangani memorandum persefahaman (MoU) antara Senai Hi-Tech Park Sdn. Bhd. dan Solexel (M) Sdn. Bhd., sebuah syarikat pengeluar modul PV suria inovatif yang berpangkalan di Milpatas, California, di sini hari ini. - Bernama

01 di parit raja - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit raja - Google Blog Search


Homestay <b>di Parit Raja</b> Berdekatan UTHM Hanya 5... - Iklan Simple

Posted: 07 Sep 2011 12:23 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Homestay di Parit Raja. Berdekatan UTHM. Hanya 5 minit dari UTHM / Pekan Parit Raja. Muslim sahaja. Fully furnished. 3 bilik (penyaman udara di bilik utama.

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


kampung nelayan: nelayang <b>endau</b>: kita dok cukup nokwat gunda <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2011 10:55 PM PDT

Salam eidul-fitri dan selamat menyambut hari kebangsaan... KL terlalu sunyi untuk sambut perayaan tersebut tahun nie maklumlah belum ada majlis sambutan rasmi diaturkan. Ramadhan telah pergi... tapi eloklah kita terus berpuasa sunat syawal.... selalu jeragang mulakan awal supaya tercapai niat sampingan iaitu tidak menghampakan harapan mereka yang open house dan harapan sendiri yaini menunaikan sunat syawal secara tunai terus menerus.... akhir minggu lalu sempat balik mersing kejap... dapatlah menziarah pusara orang tua di perkuburan at-tahiriah, Mersing dan mengadakan tahlil arwah serta melawat sedara mara terdekat setakat yang termampu dibuat. Susah nak cari katerer piang raya nie... jadi memasing setuju untuk masak sendiri... maka kami pung pegi ke Endau untuk carik ikang... katanyer hari raya nie orang dah jemu makan daging dan ayam maka elok dihidang lauk ikan... di Endau ikannya fresh... baru balik dari laut... disana orang kelaut macang biasa kerana nelayan banyak warga asing.... tekong pung bukang orang kita yang sibuk nak berhari raya. Endau adalah bandar sempadan daerah Mersing, Johor dengan Rompin, Pahang..
Sejak dahulu Endau memang terkenal dengan tradisi pelaut dan kenelayanan.. oleh itu kita dapati penduduk di sini ramai dari kepulauan Riau dan dari Teganu kita... orang Teganu termasuk keluarga jeragang sendiri merantau kesebelah sini membawa bersama peralatan serta kemahiran sebagai nelayan.... 3 orang bapa saudara jeragang menjadi juruselam di Mersing dan Endau... ramai sedara yang terus menetap disini.... kebetulan pulak sang isteri adalah kelahiran Mersing.... 2 orang anak jeragang along dan huda lahir di Mersing, yang lenglain tu lahir di KL

Berlainan dengan Mersing, Sungai Endau adalah lebih besar.... luas sepuas mata memandang. Suatu masa dulu disini ada perkhidmatan feri untuk kenderaan dan orang menyeberang... kini telah ada jambatan yang kukuh. Jambatan ini merupakan laluan utama yang menghubung sebelah timur Johor dengan barat samada melalui Kuala Rompin-Pekan-Kuantan terus keutara pantai timur semenanjung  atau pun Kuala Rompin-Muazam-Segamat atau Kuala Pilah - KL. Arah keselatan pula hubungan Mersing dengan sebelah barat negeri Johor samada melalui Keluang- Air Hitam ke JB atau KL dan Mersing - Kota Tinggi - JB. Endau juga adalah laluan masuk pelancung yang melalui lebuhraya Tun Abdul Razak. Oleh itu Endau sebelah Pahang atau Tanjung Gemuk dibangunkan sebagai pintu masuk pelancung ke Pulau Tioman serta pulau2 lain disekitarnya..... sungguh banyak pulau untuk dilawati.... kunjungilah, anda tentu terpesona..... Di kedua2 tebingan sungai Endau yang melebar penuh dengan bot2 Nelayan laut dalam berlabuh di tambatan........ di sebelah Mersing, Endau adalah pengkalan utama nelayan laut dalam, sebelah Rompin pula ada dibina marina bertentangan dengan kompleks LKIM. Namun kegiatan nelayan masih juga penting. Kuala Sungai juga yang luas berbanding sungai Mersing menyenangkan operasi bot2 yang besar tanpa diganggu oleh air pasang surut......
Industri perikanan di Endau diusahakan oleh pemain-pemain besar. Modal untuk mengadakan sebuah bot sahaja adalah sekitar RM 1.5 ke 2+ juta. Nelayan kecil seperti Pak Ali yang jeragang temui di pasar Endau sudah tentu tiada kemampuan untuk menceburinya bidang yang sungguh mencabar ini..... 
Mengikut PakAli dalam sebulan beliau boleh dapat 4 atau 5 trip sekurang2nya, bermakna sudah dapat lebih RM7000... cukup lumayan tu... masa jeragang kelaut dulu paling banyak pung buleh lah dalang RM200... itu pung sudah cukup lumayan... doh bule enjoy sakan dah masa tu, biasa dok sampai RM100. Saper2 yang minat nak gi memancing ke Tioman melalui Endau boleh hubungi Pak Ali 019-7495412... bila duk kkecek ngan PakAli telah menambah keyakinan jeragang bahawa industri perikanan perlu disusun semula... namun yang paling mustahak orang2 kuat kena berani membuat perubahang... pertama sekali kena buleh berfikir diluor kotok...... jeragang

01 di labis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di labis - Google Blog Search


Tiga orang anak polis maut dalam kemalangan <b>di</b> kilometer 113.6 <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2011 02:27 AM PDT

No of View :1583

Tiga adik-beradik lelaki maut apabila kereta yang mereka naiki bertembung dengan sebuah kereta lain di kilometer 113.6 Jalan Labis-Yong Peng awal Ahad.

Mereka ialah Ahmad Zakhwan Patah Raji, 19, serta dua adiknya, Ahmad Zahinuddin, 18, dan Ahmad Zarif, 12.

Timbalan Ketua Polis Batu Pahat Superintendan Adnan Azizon berkata dalam kejadian 2.45 pagi itu, Ahmad Zakhwan yang memandu kereta Kancil hilang kawalan dan memasuki lorong bertentangan menyebabkan kenderaannya bertembung kereta Proton BLM milik Ho Hong Shou.

"Semua mangsa sedang dalam perjalanan dari Kelantan untuk menyambut Aidil Fitri bersama ayah mereka Koperal Patah Raji Muhamad yang bertugas di Balai Polis Simpang Renggam," katanya.

Ahmad Zakhwan meninggal dunia di tempat kejadian manakala adik-adiknya meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Batu Pahat.

Sementara itu, Ho, 20, cedera ringan dan dibawa ke hospital berkenaan. - BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

01 di muar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di muar - Google Blog Search


Bajonz Jambul: Raya ke-2 Beraya <b>di Muar</b>

Posted: 06 Sep 2011 11:37 PM PDT

Pada hari raya yang kedua baru-baru ni aku telah beraya di Muar - kg Ayah mertuaku di Air Hitam.. Sebelum ke Muar aku singgah beraya dulu di rumah kakak ku yang berada di Gemencheh. Alang-alang tu aku terus pergi ke Muar sebab dah makin dekat kesana. Perjalanan ke Muar pun tak jem sangat, cuma jem bila nak masuk ke bandar muar melalui jambatan utama Muar.
Aku dan Isteri bercadang kesana untuk 1 malam sahaja. Jadi kenelaa duduk hotel yang berada di Muar. Yela kalo duduk kat kg tu nanti takut penuh plak dengan sanak saudara.. Macam biasa bila time raya hotel mesti penuh punya. Antara hotel-hotel yang jadi pilihan adalah Muar Traders hotel, Classic hotel, sri pelangi hotel dan D99 Hotel. Memang tepat jangkaan aku, semua hotel penuh. Nasib menyebelahi aku, akhirnya ada bilik kosong D99 hotel sebab sebelum tu ada call mengatakan dah penuh.
Okla dapat D99 sebab sebelum ni aku pernah duduk disana selama 2 minggu atas urusan kerja. Siap ada breakfast lagi.. dan kedudukan memang betul2 di tgh2 bandar.. kalo turun jambatan muar tu memang dah nampak hotel d99 tu.. harganya ok la berpatutan pada sekitar RM130++ hingga RM200++. pada musim perayaan harganya mungkin berbeza..
Hari ke-2 kat Muar akhirnya dapat la jumpa member2 lama yang rasanya hampir 11 tahun tak jumpa. Ada ramai lagi member yang kat sana tak sempat nak jumpa..

Masa kat muar tu sempat laa aku bawa isteri dan anak jalan-jalan naik bot merentasi sungai muar sehingga ke jambatan ke-2 muar. 40 minit.. okla tu.. harga Dewasa Rm10 dan kanak-kanak RM5.



penat baru balik beraye :)

~ http://bajonzjambul.blogspot.com ~
~ http://bajonzphoto.blogspot.com ~

google: D99 Hotel di muar, lokasi D99 Hotel, map to D99 Hotel, harga bilik D99 Hotel, website D99 Hotel, gambar D99 Hotel muar, pemandangan D99 Hotel, kemudahan di D99 Hotel, beraya di D99 Hotel, no telefon D99 Hotel, contact person D99 Hotel

01 di parit jawa - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit jawa - Google Blog Search


Tempahan Cupcake Hantaran <b>di Parit Jawa</b>, Muar, Johor - Rbecca Cookies

Posted: 10 May 2011 06:15 PM PDT

Tempahan Dari / Order By : Faridah dari Kuala Lumpur
Lokasi / Location : Parit Jawa, Muar, Johor
Tarikh / Date : 2 February 2011
Jenis / Type : Cupcake Hantaran / Cupcakes for gift
Tujuan / Function : Hantaran Majlis Perkahwinan / Wedding Day
P/S : Cupcake hantaran tempahan dari Faridah dari Kuala Lumpur untuk majlis perkahwinan adiknya di Parit Jawa, Muar.... Thanks ye Faridah....
P/S : This cupcakes is ordered by Faridah from KL for his brother Wedding Event at Parit Jawa Muar....  Thanks Faridah...

01 di kulai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kulai - Google Blog Search


Tiga orang anak polis maut dalam kemalangan <b>di</b> kilometer 113.6 <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2011 02:27 AM PDT

No of View :1538

Tiga adik-beradik lelaki maut apabila kereta yang mereka naiki bertembung dengan sebuah kereta lain di kilometer 113.6 Jalan Labis-Yong Peng awal Ahad.

Mereka ialah Ahmad Zakhwan Patah Raji, 19, serta dua adiknya, Ahmad Zahinuddin, 18, dan Ahmad Zarif, 12.

Timbalan Ketua Polis Batu Pahat Superintendan Adnan Azizon berkata dalam kejadian 2.45 pagi itu, Ahmad Zakhwan yang memandu kereta Kancil hilang kawalan dan memasuki lorong bertentangan menyebabkan kenderaannya bertembung kereta Proton BLM milik Ho Hong Shou.

"Semua mangsa sedang dalam perjalanan dari Kelantan untuk menyambut Aidil Fitri bersama ayah mereka Koperal Patah Raji Muhamad yang bertugas di Balai Polis Simpang Renggam," katanya.

Ahmad Zakhwan meninggal dunia di tempat kejadian manakala adik-adiknya meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Batu Pahat.

Sementara itu, Ho, 20, cedera ringan dan dibawa ke hospital berkenaan. - BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved