ads

Ahad, 24 Februari 2013

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Feb 2013 07:18 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2013 07:35 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Feb 2013 07:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Feb 2013 07:48 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di tangkak</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Feb 2013 07:36 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

shaza homestay <b>di Tangkak</b> - RM300.00

Posted: 10 Jan 2013 07:51 AM PST

Date Posted: 10-01-2013 03:51 PM    Location: No. 83, Jln Puteri. Bdr Baru Tangkak 84900 Tangkak johor, Tangkak, Johor    Posted by: abu omar    Views: 130 times

Description

Rumah sewa ala homestay semi D, 3 bilik tidur, 3 bilik air, berhawa dingin, dilengkapi peralatan memasak, mesin basuh, setereka pakaian dan kemudahan memasak dan lain-lain.
jika berminat call en omar : 012-5804511/012-7809405
bayaran deposit rm 50.00 shja.
max penghuni 15 orang. Pertambahan jumlah penghuni bleh dirunding.

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Malaysians Must Know the TRUTH: Kaunter BR1M <b>di Johor Bahru</b> <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2013 08:09 PM PST


Kaunter penyerahan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0 bagi Parlimen Johor Bahru di Stadium Tertutup Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) , kecoh apabila diserbu oleh kira-kira 20,000 orang yang menjadi penerima fasa pertama bantuan berkenaan.
Kekecohan bermula pukul 10 pagi apabila 6,000 penerima enggan mengikut arahan beratur oleh pihak urus setia, sebaliknya terus menyerbu 10 kaunter yang disediakan di dalam stadium itu.
Bagaimanapun, kekecohan sejam itu terkawal apabila pasukan keselamatan, termasuk anggota polis bantuan dan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) berjaya mengawal keadaan.
Alahai....

Kesian , macam kebulur sangat...

Low sivik..

Ini lah reality rakyat Msia di mana mana pun dan dalam keadaan apa jua pun..

Komen penulis kenapa kerajaan tak mengunakan sistem yang lebih baek seperti bank in ke akaun atau pos cek atau baucer ke alamat penerima ?kan senang tak payah beratur dan bersesak sesak.

Hmmm.. 'woi kawan ' kalau bank in mcm mana YB BN nak buat wayang  tunjuk muka berkempen pada rakyat. sampok di member aku..

ha ha ha ha...betui betui betui..tekena aku sebijik dgn kawan aku.  

01 di kempas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kempas - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kahang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2013 01:49 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hotel <b>di</b> Kota Iskandar, Johor – Pekan <b>Gelang Patah</b> ( nearby <b>...</b>

Posted: 13 Nov 2012 05:09 PM PST

Hotel kota iskandar-paling hampir di Gelang PatahBagi anda yang ingin menginap juga berhampiran Kota Iskandar , inilah dia bajet hotel yang paling hampir sekali iaitu yang terletak di pekan koboi Gelang Patah. Hotel Orient, walaubagaimanapun Krew J2C2 tak dapat membuat ulasan bagi hotel bajet ini ya ..ahaks..

Walaupun begitu hotel ni memang hampir dengan Legoland Malaysia , lebih kurang 5 minit perjalanan kalau korang memandu kereta.

Apa-apa pun saksikanlah keindahan panorama pekan Gelang Patah dengan bangunan kedai pra sejarahnya.

Hotel di Kota IskandarHotel di Kota IskandarHotel di Kota IskandarDahulunya restoran Cafe Awana kini bertukar pemilik menjadi mamak Aladeen, mungkin ada Shisha dalamnya..ahakss

Bagi korang yang inginkan lebih keselesaan di samping suasana malam yang lebih 'happening' dan 'lively'  carilah hotel-hotel di Bandaraya Johor Bahru  3 bintang, 4 bintang atau 5 bintang , tak da pilihan melainkan kena pergi ke bandaraya Johor Bahru ( juga melalui Lebuhraya Pesisir Pantai) Meh sini klik tempat menarik di Johor Bahru

Hotel 3 bintang yang agak decent dan baru sahaja siap di bina dan dibuka kepada awam ialah Hotel Pariss (12 tingkat-2010) dan Hotel Granada (10tingkat-2012). Hotel Granada terletak betul-betul berhadapan dengan Jaya Jusco Taman Bukit Indah. Walaubagaimanapun tak dapat dipastikan sama sama ada makanan di sini telah mendapat pengesahan halal daripada JAKIM..

Kedua-dua hotel ini boleh dicapai dengan memandu selama 10 minit dari Legoland Malaysia melalui Lebuhraya Linkedua (Secondlink – JB Parkway) atau jika anda berada di atas jalanraya cari signboard menuju ke Taman Bukit Indah-Taman Perling.

Hotel di Kota Iskandar, Johor -  Pekan Gelang Patah ( nearby )

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


| PADUKA PULAI | : Pembangunan <b>di Mersing</b> (Mersing Laguna)

Posted: 21 Apr 2012 11:07 PM PDT

Penduduk Mersing Diseru Rebut Peluang Pembangunan Mersing Laguna
MERSING: Kerajaan Negeri berharap penduduk Mersing mengambil peluang daripada kesan pembangunan Mersing Laguna yang akan mentransformasikan bandar itu kepada bandar ekopelancongan dalam tempoh kira-kira tujuh tahun.
Menteri besar Johor, Dato' Abdul Ghani Othman, berkata setiap golongan masyarakat di Mersing mempunyai peranan untuk menjayakan transformasi daerah itu supaya manfaatnya dapat dinikmati bersama.
"Majlis pecah tanah pada hari ini adalah sebagai tanda permulaan satu projek pembangunan Mersing sebagai sebuah bandar pelancongan. Pembangunan secara perkongsian bijak di antara Kerajaan Negeri dan swasta di atas tanah tebus guna seluas 809 hektar ini akan membabitkan pelaburan tidak kurang daripada RM4.5 bilion."

Katanya, Kerajaan Negeri yakin projek itu akan membawa manfaat besar kepada hampir 100,000 penduduk Mersing sama ada secara langsung atau tidak langsung dari segi pewujudan peluang pekerjaan mahupun perkhidmatan daripada industri sokongan sektor pelancongan, di samping kesan limpahan kepada kegiatan ekonomi yang lain.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis Pecah Tanah Projek Pembangunan Resort Bersepadu di atas kawasan yang akan ditebus guna oleh sebahagian pesisiran pantai Mersing (Projek Mersing Laguna) di Dataran Pulau Mersing, di sini, baru-baru ini.

Turut berangkat ialah Sultan Johor, Sultan Ibrahim ibni almarhum Sultan Iskandar. Hadir sama ialah Presiden Power Constructions Corporation China, Ma Zong Lin dan Ketua Eksekutif Radiant Starfish Developement Berhad, Ungku Safian Abdullah.

Jelasnya lagi, untuk rekod, Mersing sudah terkenal dengan kekayaan alam sekitar terutamanya pesisir pantai dan gugusan kepulauannya yang terbanyak di Malaysia, terdiri daripada Pulau Sibu, Pulau Tinggi, Pulau Aur dan Pulau Pemanggil.
"Sejak dulu lagi, daerah Mersing dengan keluasan 2,800 kilometer persegi sudah termasyhur dengan pantai yang memanjang lagi memutih, sungai yang lebar lagi jernih, hutannya yang luas dan tertua, pulau-pulau yang banyak lagi indah, hasil buminya yang kaya lagi subur, sehingga menjadi tumpuan pengunjung dan pelabur," katanya.
Kawasan ekopelancongan Mersing Laguna akan dibangunkan dengan nilai pelaburan sebanyak RM22 bilion dan dijangka siap sepenuhnya pada 2019. Komponen pembangunan itu akan mewujudkan tiga buah pulau buatan yang merangkumi pembinaan 22 hotel, 4,000 vila dan pangsapuri, kemudahan marina seperti pangkalan khas tempat kapal layar, pelabuhan bot persiaran serta beberapa pusat komersial.
Projek berkenaan dibangunkan melalui kajian terperinci selama lima tahun dengan pelaksanaan kajian kesan alam sekitar dan sosioekonomi penduduk setempat. Apabila siap kelak ia dijangka dapat menawarkan 12,600 peluang pekerjaan di kawasan berkenaan.
Sultan Johor, Sultan Ibrahim ibni almarhum Sultan Iskandar menyempurnakan gimik perasmian pembangunan Mersing Laguna sambil diperhatikan oleh Menteri Besar Johor, Dato' Abdul Ghani Othman (kanan); Presiden Power Constructions Corporation China, Ma Zong Lin (empat dari kiri); Timbalan Menteri Pertahanan, Datuk Dr Abdul Latiff Ahmad (dua dari kanan) dan Ketua Eksekutif Radiant Starfish Developement Berhad, Ungku Safian Abdullah.
Pada majlis berkenaan, Sultan Ibrahim meminta agar penduduk Mersing memberikan kerjasama sepenuhnya kepada usaha menaik taraf bandar itu dengan mengetepikan sifat cemburu, menabur fitnah atau cuba mengkhianati usaha murni yang hendak dilaksanakan.
"Pihak pemaju dan kerajaan telah menjalankan kajian mendalam dengan mengambil kira semua faktor serta kesan projek berkenaan kepada penduduk dan alam sekitar.
"Suka saya ingatkan di sini supaya jangan ada mana-mana pihak yang cuba mengambil kesempatan dengan bertindak membuat bantahan atau tuntutan yang bukan-bukan untuk kepentingan diri sendiri atau kepentingan politik.
"Sebagaimana semua maklum, saya memang sering datang ke Mersing yang menjadi tempat permainan saya sejak kecil lagi. Oleh itu, saya sendiri akan sentiasa mengawasi kemajuan projek ini dan memastikan ia dibuat dengan baik. Sekiranya penduduk Mersing mempunyai masalah yang berkaitan dengan projek ini, maklumkanlah kepada Pegawai Daerah yang akan menyampaikan masalah tersebut kepada saya," titah baginda pada majlis pecah tanah projek pembangunan Mersing Laguna di Dataran Pulau, di Mersing. 

AEZEK: FISHING BAY RESORT, <b>MERSING</b>

Posted: 20 Feb 2013 08:50 PM PST


Sebenarnya aku pergi kat tempat nie dah lama dah, dalam bulan April 2012. cuma sekarang bila duk tengok gambar2 lama, ternampak pulak keindahan suasana kat tempat ni. Itu yang buat aku terpanggil untuk tulis pasal tempat nie. Aku dan kawan aku pergi kat sini sebab ianya agak jauh dari Nilai, dan dalam usaha untuk 'menerai' kete yang baru beberapa minggu dibeli dek kawan aku, Hana. 
Tapi percutian 3 hari 2 malam kat sini memang berbaloi. Masuk je ke kawasan Fishing Bay Resort nie buat hati tertawan dengan keadaannya yang nyaman dan kehijauan suasana. Aku nie nak kata jiwang, takla jugak. Tapi aku memang suka tempat2 yang nampak hijau dan cantik. Semua orang sama je kot, ye tak?



Pantainya bersih dan bukak je pintu bilik dah boleh terus ke pantai! Orangpun tak ramai untuk melakukan pencemaran di pantai ni.Resort ni jugak ada sediakan kerusi kayu untuk pengunjung berehat di pantai. Boleh minum petang sambil tengok laut. Pehhhh best giler wei!


Lagi satu, Fishing Bay Resort ni jugak ada sediakan kolam renang. Jadi kalau tak nak mandi air masin, boeh je lepak kat kolam. Siap ada gelongsor untuk bebudak lagi. Dari kolam ni pun boleh nampak laut. Memang sesiapa yang tak pernah datang ke Mersing, kalau nak datang, silalah menginap kat sini. Aku promote bukan dapat komisyen beb. Sumpah!. Hehehe.

Kalau boring duduk kat bilik boleh merayau sekitar resort dan sekitar Mersing. Ada macam-macam yang menarik. Ada satu tempat tu, entah kat mana, akupun tak ingat, pasir kat pantai dia hitam! Unik sungguh! Aku siap berhenti untuk ambik gambar lagi. Cuma tak nampak pulak sesiapa yang mandi manda kat sini. Mungkin tak boleh mandila kot.

Tempat makanpun ada banyak di Mersing. Pergi je kat mana-mana, singgah dan makan. Gerenti best punya. Tapi kat Resort ni pun makanan diapun ok gak. Aku cuma sarapan pagi je. Lunch dan dinner memang sengaja cari kat sekitar Mersing.
 Ni suasana cafe di Fishing Bay Resort nie. Best!

Ni nombor room bilik yang aku sewa. Tempat kunci dia pun klasik!

Cak! Cer cari orang yang tersembunyi....Huhuhu

01 di segamat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di segamat - Google Blog Search


HJ. SHAARI <b>DI SEGAMAT</b> | Makrifat Tok Kenali

Posted: 24 Feb 2013 07:27 AM PST

INSYAALLAH, HJ.SHAARI AKAN BERADA DI SEGAMAT PADA HARI ISNIN ,25/2/13, JAM 10.00 PAGI.

KEPADA PARA SAHABAT YANG BERADA DISEKITAR SEGAMAT DIALU-ALUKAN UNTUK BERKUMPUL DI SANA.

UNTUK KETERANGAN LANJUT, SILA HUBUNGI NO H/P : 019-4444713

01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Feb 2013 11:29 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2013 11:31 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Rakaman video bukti Umno halang Nik Nazmi ceramah <b>di</b> Sri <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2013 11:31 AM PST

http://www.keadilandaily.com/wp-content/uploads/2013/01/Nik-Nazmi-i-300x225.jpg 

(Keadilan Daily) - Sebagaimana ramai maklum, pada 15 Januari yang lalu, saya bersama Tan Poh Lai, Ketua Cabang KEADILAN Johor Bahru dan rombongan yang lain telah berhadapan keganasan UMNO ketika cuba mengadakan ceramah di Flat Sri Stulang, Johor Bahru.

Hari ini kami tampil dengan tiga rakaman video insiden tersebut. 

Kami pada mulanya tiba sekitar jam 8.30 malam dan berjalan ke flat apabila dihalang kumpulan berpakaian baju Umno BN. Mereka enggan membenarkan kami masuk ke dalam sekalipun kami sudah bersiap-siap untuk program kami terlebih dahulu. Mereka turut mengeluarkan makian dan kata-kata kesat terhadap kami.

Selepas berbincang dengan pihak polis, maka kami berundur sementara untuk menyejukkan keadaan. Kemudian kami cuba masuk dengan kenderaan kami ke perkarangan flat menerusi pintu satu lagi. Kini kami dihalang anak-anak muda berbaju Umno yang kemudian memanggil kumpulan pertama. Kami cuba masuk dengan berjalan kaki tetapi terus dihalang dan saya turut ditendang (rujuk video a).

Kami kemudian keluar daripada tempat kejadian, sekalipun cuba dihalang beberapa orang Umno-BN (rujuk video b) dan terus membuat laporan polis di Balai Polis Majidee Johor Bahru.

Kemudian dengan ditemani teman-teman daripada KEADILAN Pasir Gudang dan Gelang Patah serta PAS bersama-sama pihak polis masuk semula ke tapak ceramah untuk mengambil peralatan ceramah.

Saya telahpun dihubungi pegawai penyiasat kes ini. Saya berharap pimpinan tertinggi Umno, Presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak , Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dan Ahli Parlimen Johor Bahru, Tan Sri Shahrir Samad dapat menyatakan dengan jelas pendirian mereka menolak keganasan politik.

Rakaman video

Video a http://www.youtube.com/watch?v=xMDJWzB5uKg (Di pintu masuk kedua Flat Sri Stulang di mana kenderaan kami dihalang dan ditendang, dan kemudian rombongan kami dihalang dan saya ditendang lelaki di dalam baju BN berwarna biru)

Video b http://www.youtube.com/watch?v=1pUZ4d-l5tk (Kami terus dihalang beberapa individu ketika kami cuba meninggalkan kawasan tersebut)

Video c http://www.youtube.com/watch?v=lOIKzG7eNV8 (Kami mengambil peralatan ceramah dengan diiringi pihak polis selepas membuat laporan polis)


01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Feb 2013 11:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Nov 2012 11:42 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLUES ANAK KEDAH....: TAMAN NEGARA PULAU <b>KUKUP</b>,JOHOR

Posted: 07 Nov 2012 06:09 PM PST

Pulau Kukup adalah salah satu kawasan paya bakau terbesar yang tidak didiami di dunia.dengan keluasan kira2 647 hektar dengan dataran lumpur berkeluasan 800 hektar Ia juga yang satu-satunya terletak di perairan Johor.
Pulau Kukup juga telah menerima pengiktirafan antarabangsa apabila diberi status 'Kawasan Paya Bakau Berkepentingan Antarabangsa' (tapak RAMSAR) oleh Biro Konvenysen Ramsar di Geneva.
Suatu legenda tempatan menceritakan kisah Pulau Kukup yang pernah menjadi tempat kediaman lima puteri bunian. Pada satu hari, salah seorang puteri itu jatuh cinta dengan seorang pelayar. Mereka melarikan diri dan satu sumpahan telah dikenakan ke atas Pulau Kukup.
Pulau itu ditenggelamkan oleh air laut. Setelah beberapa lama, pulau itu muncul kembali tapi kini ia diliputi kawasan paya bakau. Ramai yang cuba menduduki tempat ini, tetapi semuanya gagal. Ada yang mengatakan ini kerana pulau itu dihuni oleh makhluk ghaib.
Hari ini, Pulau Kukup menjadi tempat kediaman pelbagai hidupan flora dan fauna. Antaranya termasuk monyet yang cerdas, ikan belanak yangi hutan senyap, atau babi hutan yang sibuk bersama anak-anaknya.
Nikmati kecantikan taman negara ini, dan saksikan sendiri kecantikan ekosistem alam semulajadi paya bakau yang tidak didiami terluas di Johor!

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Feb 2013 10:05 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

bit by bit: Hari-hari terakhir <b>di Endau</b>

Posted: 13 Dec 2012 08:53 AM PST

Kalau selama ni, perjalanan Batu Pahat ke Endau membuatkan aku rasa sebal, kali ni ada rasa ngilu.. chewahh pemilihan perkataan x boleh blahh huhu..

Lepas ni entah bila nak sampai Endau lagi kan,,
Eh, jangan.. Aku rsa diri aku sendiri tak boleh dijangka.. Lagipun, 4 tahun di Endau, aku dah tau selok belok kawasan ni. Mana nak duduk. Mana nak tidur. Mana nak cari makan minum. Mana tau termengidam nak makan keropok lekor Endau ke.. no hal.. chalet banyak, hotel pun ada,... Tinggal berani dengan tak berani je weh..

Berbalik pada cerita hari-hari terakhir tadi. Penat memang penat travel 3 jam. Biasalah aku kan. Tapi ada rasa sayu jugak.

Sampai je Endau, aku tak terus ke rumah sewa.  Sengaja melajakkan keta ke Tanjung Gemuk, sebab aku tau ada pasar malam. Beli 2 jenis makanan yang aku rasa susah nak cari kat Batu Pahat lepas ni; sata & bubur lambuk (bubur lambuk kat sini diorang letak pucuk paku & lada hitam)

Petang tadi, pegi sekolah. Ada beberapa urusan nak kena diselesaikan. Dapat jumpa kawan2; kakak2 dan abang2 (kerani, par, tukang kebun, pembantu pra).. Mengemas sedikit lagi barang kat bilik guru.. Sekali lagi ada rasa sayu.

Bercampur dengan rasa geram juga, huhu.
Geram sebab aku rasa banyak gila jawatan diorang bagi aku pegang. Hoiii tau tak sebenarnya aku tak la sebagus mana.. Hujung2 macam ni bila nak mengemas barang aku perasan banyak kerja yang aku tak mampu sudahkan.. Silalah sambung ye.. Wah statement macam orang tak bertanggungjawab je kan. Tak tipu ni, memang banyak & aku geram juga sebab ada je orang yang tak banyak jawatan & lebih banyak masa berpoya2 dari aku.
er.. terpesong lagi..

Kemudian tadi, lepas mengemas2, aku decide untuk ronda2 kawasan Felda Endau.. tempat aku berlatih bawak kereta 1 masa dulu.. Kenangan mengajar kat sekolah dalam Felda takkan aku lupakan..huhu

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2013 09:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2013 09:56 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2013 09:44 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2013 09:20 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hari Keluarga Ramli dan Zabidah <b>di Endau</b> Beach Resort

Posted: 20 Nov 2012 06:42 AM PST

pada 16-18 November yang lepas telah diadakan hari keluarga bagi keluarga Ramli dan Zabidah..(Keluarga Mertuaku)...Hari keluarga yang pertama kali diadakan ini diadakan di Endau Beach Resort dan dikendalikan oleh adik bongsu kami iaitu Izwan dan Ain...
kami check in di resort pada petang Jumaat jam 4 petang, disambut dengan Hi-Tea dan seterusnya acara pertama ialah mandi di kolam renang...
pada malamnya pula diadakan makan secara barbeku sperti udang,sotong, ayam dan sebagainya. disulami dengan nyanyian karaoke oleh ipar dan biras2 ku...
Hari kedua selepas sarapan pagi diadakan pula acara sukaneka yang melibatkan kanak-kanak dan orang dewasa, acaranya tiup belon, lambung belon, spin and run, tiup tepung dan sebagainya. jam 10 pagi tamat. apalagi, sambung mandi la..petang bebas, kami pi pekan Mersing jap, anak-anakku sibuk minta dibelikan pelampung dan googles...
malamnya makan malam dan rehat. pagi hari ketiga pula acara bebas dengan mandi di kolam renang jam 12 makan tengahari dan check out. kami sampai di rumah jam 7 petang. semua keletihan. lepak awal, aku  plak standby, esok ada mesyuarat.... 

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2013 09:52 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

2 BERANAK LEMAS MANDI <b>DI</b> TAMAN <b>ENDAU</b> ROMPIN | Merdeka <b>...</b>

Posted: 17 Nov 2012 12:02 AM PST

MO,KUANTAN,17/11/2012 – Dua beranak yang dilaporkan hilang ketika mandi di kawasan Taman Negeri Endau Rompin semalam ditemui kira-kira dua meter daripada lokasi kejadian pagi Sabtu.

Mayat Mohd Hanafi Zainuddin, 15, ditemui dalam operasi mencari dan menyelamat pada 8.53 pagi sementara mayat ibunya, Rosnani Nordin, 31, ditemui pasukan selam skuba pada 10.31 pagi Sabtu.

Kedua-dua mayat dihantar ke Hospital Muadzam Shah, kata Pegawai Perhubungan Awam Bomba dan Penyelamat Pahang, Anuar Hassan.Dalam satu lagi kejadian di Nenasi, Pekan, mayat seorang daripada dua bersaudara yang hilang ketika mencari siput di Sungai Badong, Nenasi petang semalam turut ditemui.

Mayat Mohamad Syafiruddin Hussin, 14, dari Bandar Seri Bandi, Kemaman ditemui tenggelam kira-kira dua kilometer dari lokasi mangsa dilaporkan lemas. Mangsa bersama saudaranya, Mazura Ali, 14, dari Kampung Badong, Merchong dilaporkan hilang ketika mencari siput di Sungai Pahang berdekatan Nenasi.

Anggota Unit Skuba dari Balai Bomba dan Penyelamat Kuantan dan Pekan masih meneruskan operasi mencari dan menyelamat Mazura. -BERNAMA

01 di lok heng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di lok heng - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Feb 2013 09:35 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jan 2013 09:35 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Nusajaya Kini: Kerusi Panas <b>Gelang Patah</b> Milik Jui Meng?

Posted: 12 Sep 2012 07:50 PM PDT

GELANG PATAH – Pada pilihan raya (PRU) 13 nanti bakal menyaksikan pertarungan sengit antara Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN) kerana keunikan komposisi pengundinya seakan berpihak kepada pembangkang.

Ura-ura perletakan calon untuk Parlimen tersebut, Dato' Chua Jui Meng, Pengerusi PKR Johor, disebut-sebut antara individu yang akan memberi saingan sengit kepada BN.

Bagaimanapun, ketika ditanya pemberita tentang status calon, Jui Meng menjelaskan bahawa sesiapapun yang bertanding di situ daripada PR, maka segenap pihak harus memberikan sokongan untuk meraih kemenangan.

Apabila ditanya terhadap isu alokasi kerusi Gelang Patah, Dato' Chua Jui Meng berkata soalan ini juga ditanya oleh orang Gelang Patah apabila beliau berjelajah di sana. Beliau menjawab, "asalkan calon itu dari PR, bagi dia sokongan."

"Dato' Chua Jui Meng dianggap sebagai salah seorang calon PKR yang akan bersaing di Gelang Patah. 50% pengundi di kawasan Gelang Patah adalah Cina," lapor akhbar Sin Chew Daily yang dipetik dari Facebook Keadilan Johor.

Dalam perkembangan berkaitan, akhbar itu turut melaporkan, Naib Presiden PAS, YB Salahuddin Ayub berkata, PR sudah mempunyai satu "Smart Combination" sebagai jawapan bagi progress penyelarasan di antara mereka.

YB Salahuddin Ayob berkata, menurut penganalisis politik, tsunami politik akan terus bergolak pada PRU akan datang, Johor merupakan salah satu negeri yang mungkin dimenangi oleh PR di Malaysia barat.

"Bagi Malaysia timur, dipercayai angin pembangkang akan bermula dari Sabah dan merebak ke Sarawak. PR di Johor semakin bersatu-padu dan sudah mencapai konsensus," katanya lagi ketika ditanya mengenai status calon bagi kerusi panas Gelang Patah.

YBSalahuddin Ayub berkata sedemikian dalam sidang media selepas menghadiri Majlis Jamuan Hari Raya PAS Negeri Johor, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, Pengerusi PKR Johor, Dato' Chua Jui Meng dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

**KLIK SINI untuk Iklan Teks produk anda dengan hanya RM5 sebulan!!**

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit sulong</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Feb 2013 11:31 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2013 07:38 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hotel <b>di</b> Kota Iskandar, Johor – Pekan <b>Gelang Patah</b> ( nearby <b>...</b>

Posted: 13 Nov 2012 05:09 PM PST

Hotel kota iskandar-paling hampir di Gelang PatahBagi anda yang ingin menginap juga berhampiran Kota Iskandar , inilah dia bajet hotel yang paling hampir sekali iaitu yang terletak di pekan koboi Gelang Patah. Hotel Orient, walaubagaimanapun Krew J2C2 tak dapat membuat ulasan bagi hotel bajet ini ya ..ahaks..

Walaupun begitu hotel ni memang hampir dengan Legoland Malaysia , lebih kurang 5 minit perjalanan kalau korang memandu kereta.

Apa-apa pun saksikanlah keindahan panorama pekan Gelang Patah dengan bangunan kedai pra sejarahnya.

Hotel di Kota IskandarHotel di Kota IskandarHotel di Kota IskandarDahulunya restoran Cafe Awana kini bertukar pemilik menjadi mamak Aladeen, mungkin ada Shisha dalamnya..ahakss

Bagi korang yang inginkan lebih keselesaan di samping suasana malam yang lebih 'happening' dan 'lively'  carilah hotel-hotel di Bandaraya Johor Bahru  3 bintang, 4 bintang atau 5 bintang , tak da pilihan melainkan kena pergi ke bandaraya Johor Bahru ( juga melalui Lebuhraya Pesisir Pantai) Meh sini klik tempat menarik di Johor Bahru

Hotel 3 bintang yang agak decent dan baru sahaja siap di bina dan dibuka kepada awam ialah Hotel Pariss (12 tingkat-2010) dan Hotel Granada (10tingkat-2012). Hotel Granada terletak betul-betul berhadapan dengan Jaya Jusco Taman Bukit Indah. Walaubagaimanapun tak dapat dipastikan sama sama ada makanan di sini telah mendapat pengesahan halal daripada JAKIM..

Kedua-dua hotel ini boleh dicapai dengan memandu selama 10 minit dari Legoland Malaysia melalui Lebuhraya Linkedua (Secondlink – JB Parkway) atau jika anda berada di atas jalanraya cari signboard menuju ke Taman Bukit Indah-Taman Perling.

Hotel di Kota Iskandar, Johor -  Pekan Gelang Patah ( nearby )

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit sulong</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jan 2013 11:27 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Sep 2012 07:38 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kerusi Panas <b>Gelang Patah</b> Milik Jui Meng? « ibn_bacoks

Posted: 12 Sep 2012 05:25 PM PDT

GELANG PATAH – Pada pilihan raya (PRU) 13 nanti bakal menyaksikan pertarungan sengit antara Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN) kerana keunikan komposisi pengundinya seakan berpihak kepada pembangkang.

Ura-ura peletakan calon untuk Parlimen tersebut, Dato` Chua Jui Meng, Pengerusi PKR Johor, disebut-sebut antara individu yang akan memberi saingan sengit kepada BN.

Bagaimanapun, ketika ditanya pemberita tentang status calon, Jui Meng menjelaskan bahawa sesiapapun yang bertanding di situ daripada PR maka segenap pihak harus memberikan sokongan untuk meraih kemenangan.

"Apabila ditanya terhadap isu alocasi kerusi Gelang Patah, Dato' Jui Meng Chua
berkata soalan ini juga ditanya oleh orang Gelang Patah apabila beliau berjelajah di sana. Beliau menjawab orang sana "asalkan calon itu dari PR, bagi dia sokongan".

"Dato' Jui Meng Chua dianggap salah satu calon PKR yang akan bersaing di Gelang Patah. 50% pengundi di kawasan Gelang Patah adalah Cina," lapor akhbar Sin Chew Daily yang dipetik dari Facebook Keadilan Johor.

Dalam perkembangan berkaitan, akhbar itu turut melaporkan, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata PR sudah mempunyai satu "Smart Combination" sebagai jawapan bagi progress penyelarasan di antara mereka.

"salahuddin Ayob berkata, menurut penganalisis politik, tsunami politik akan terus pada PRU akan datang, Johor merupakan salah satu negeri yang mungkin dimenang oleh PR di Malaysia barat.

"Bagi Malaysia timur, dipercayai angin pembangkang akan mula dari Sabah dan
merebak ke Sarawak. PR di Johor semakin bersatupadu dan sudah mencapai consensus," katanya lagi ketika ditanya mengenai status calon bagi kerusi panas Gelang Patah.

Salahuddin Ayub berkata demikian dalam sidang media selepas Menghadiri Majlis Jamuan Hari Raya PAS Negeri Johor, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, Pengerusi PKR Johor Dato' Chua Jui Meng dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2012 07:54 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Gelang Patah</b>, Johor « Adnin Naim&#39;s Blog

Posted: 04 Sep 2012 10:59 AM PDT

بسم الله الرحمن الرحيم

Perjalanan kami bersembilan selama 5 hari dari Kelantan melalui Pahang – Kuala Lumpur – Negeri Sembilan – Melaka dan Johor mengeratkan ukhuwwah kami. Maklumlah apabila sudah memasuki fasa bekerja, kami jarang berbual-bual mengenai hal selain KERJA! KERJA dan KERJA JAJAJAJAJAJA !!!!!

Alhamdulillah dikesempatan ini, kami manfaatkan bersama-sama. Makan bersama, tidur bersama dan bermusafir bersama-sama membuatkan kita lebih mengenali teman yang selalu disamping kita. Pelbagai ragam, karenah dan banyak cerita lucu yang kami kongsi. Bahkan sehingga ke hari ini (hari kedua selepas pulang), kami hanya berkesempatan berkongsi satu cerita, satu hari kerna terlalu banyak plot yang berlaku terutama kisah "Yasmin masuk bilik bedah". MasyaAllah, tak pernah kami semua bergelak ketawa sebegitu, maklumlah di hari-hari biasa, kerut di kening mengalahkan Ziana Zain!

***

Saya sudah lama tidak ke Johor. Kali terakhir saya ke Johor kerana mengikuti Misi Banjir di Johor pada tahun 2007. Sebelum tu, saya ke sana bersama projek Anjung Selatan di Skudai, UTM bersama teman-teman MSK termasuklah Izzah Hayati dan Hurhull Aein pada tahun 2004. Lapan tahun sebelum itu, saya ke Johor menemani Allahyarham Che Su bekerja sebagai kerani sekolah menengah di Gelang Patah (saya lupa nama sekolah tu) pada musim cuti sekolah. Maklumlah sekolah cuti, kerani sekolah lah yang paling setia menjaga sekolah selain pak guard.

Banyak kenangan saya bersama arwah berkumpul selama sepanjang cuti sekolah akhir tahun 1996. Banyak pengalaman  pertama saya lalui di sana:

Teman-teman selalu bertanya, siapakah dalam keluarga saya yang mempunyai persamaan seperti saya? Mereka takkan dapat melihatnya lagi sehingga dikumpulkan semula di Syurga Allah nanti. Arwah meninggal dunia pada hari Wukuf di Arafah 9 Zulhijjah 1420H bersamaan 15 Mac 2000, beberapa minggu sebelum keputusan SPM saya diumumkan. Terima kasih Che Su kerna mengenalkan banyak pengalaman yang berharga walaupun tak sempat melihat saya masuk Universiti. Semoga roh arwah dicucuri rahmat. Ameen. Al Fatihah.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved