ads

Jumaat, 31 Mei 2013

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di gelang patah</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Apr 2013 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Chedet – <b>GELANG PATAH</b>

Posted: 11 Apr 2013 12:28 AM PDT

1. Kit Siang is going to contest in Gelang Patah.

2. Why Gelang Patah?

3. Obviously it is because Gelang Patah has a Chinese majority.

4. Obviously Kit Siang is going to play on Chinese sentiments.

5. Johore has been an Alliance/Barisan Nasional stronghold ever since independence. The three races there have been supporting each other in elections. They do not have strong racist feelings.

6. But Kit Siang is going to bring about conflict and antagonism between the races, to wage the Chinese to dislike and hate the Malays.

7. The slogan of the DAP is Malaysian Malaysia, a slogan used by the PAP in the 1964 General Elections. The slogan implies that Malaysia did not belong to all Malaysians equally. It belongs to the Malays.

8. The PAP intended to get the Chinese not to co-operate with the Malays, to end the Sino-Malay " kongsi" of the Tunku in the Alliance Party.

9. Kongsi means not taking all our entitlements for ourselves but sacrificing some so others may get their share.

10. The PAP rejected this "kongsi" principle demanding that everything be based on merit. When Singapore left Malaysia the DAP, the PAP Trojan horse, took up the Malaysian Malaysia slogan. The intention was to draw away Chinese support from the MCA and abandon the kongsi concept with UMNO and the Malays. The meritocracy promoted by the DAP will mean diminishing opportunities for the Malays in education and in business. This will result in the Malays becoming less and less qualified and poorer. Meritocracy is not about sharing but about the winners taking all.

11. When Kit Siang decided to contest in Chinese majority Gelang Patah it is because he wanted the Chinese there and in Johor to reject working together and sharing with the Malays.

12. An unhealthy racial confrontation would replace Sino-Malay cooperation which has made Malaysia stable and prosperous. That cooperation will end when Kit Siang wins Gelang Patah. Even if there will not be violent clashes as seen in many countries where people are divided by race or religion, but confrontation between the three major races in Malaysia will be disruptive and will not be conducive to the development of Malaysia.

13. For this reason the decision of Kit Siang to contest in Gelang Patah will be the focus of the 13th General Election in this country.

14. Will the DAP end Malay-Chinese friendship and cooperation in Johor or will "kongsi" remain the bases of race relations in Johor and in Malaysia?

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 07:32 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Breaking news: LIM KIT SIANG buat u-turn <b>di Gelang Patah</b>? | The <b>...</b>

Posted: 17 Apr 2013 09:07 AM PDT

April, 17: Khabar angin bertiup kencang LKS sedang menimbang keputusannya bertanding di Parlimen Gelang Patah untuk menentang MB Johor, DS Ghani Othman.

LKS sedar dia tidak akan mampu untuk menang tanpa sokongan bangsa Melayu yang dijangka tidak akan membenarkan LKS bertapak di Johor apa lagi selepas melihat keghairahan Singapura untuk membantunya.

LKS mempunyai dua hari lagi sebelum membuat keputusan muktamad.

Difahamkan beberapa kerusi DAP belum diisi bagi membolehkan LKS mengubah pendirian.

BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 01 May 2013 07:59 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Addin: Petanda Ghani Othman Bakal Di Talkinkan <b>Di Gelang Patah</b>

Posted: 21 Apr 2013 06:50 PM PDT


Setelah Lim Kit Siang berjaya menawan perasaan Cina Johor malam tadi dalam satu perhimpunan di sini, jelas kelihatan beliau bermaksud untuk membantu menembusi populasi Melayu di negeri kelahiran Umno itu untuk Pakatan Rakyat (PR) dalam Pilihan Raya 2013.

Tidak seperti di negeri disebelah utara, parti pembangkang telah berkali-kali gagal untuk menang besar di negeri paling selatan Malaysia itu.

"Parti Melayu dalam pembangkang terpaksa bekerja keras untuk mendapatkan sokongan daripada komuniti Melayu di Johor, jadi kehadiran Kit Siang di selatan Johor terutamanya, telah mengubah situasi," kata Ibrahim Suffian, pengarah eksekutif Merdeka Center.

Penentangan Johor terhadap PAS dan PKR menurut Ibrahim, berkait dengan sejarah. Negeri yang independen itu sudah biasa menguruskan urusan sendiri lama dahulu dan ia merupakan negeri terakhir dimasukkan dalam pemerintahan penjajah Inggeris.

Ia telah mendirikan tembok agama yang kuat sehingga tidak memberikan ruang kepada rakan parti Islam dalam PR PAS untuk bertumbuh di Johor oleh kerana sekolah agama didanai dan diuruskan oleh kerajaan negeri. Sebagai tambahan menurut Ibrahim, PAS dilihat sebagai pengaruh dari utara.

Tetapi lima tahun selepas Pilihan Raya 2008, perubahan jelas sudah dirasakan di Johor.

Isu dibangkitkan oleh PR sepanjang beberapa tahun lalu sudah boleh diterima oleh golongan muda dengan melihat kepada reaksi ribuan yang berhimpun di tempat letak kereta terbuka Sutera Mall untuk mendengar Kit Siang, pengerusi DAP negeri Dr Boo Chang Hau dan naib presiden PAS yang merupakan calon bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Nusajaya, Salahuddin Ayub untuk bercakap.

Anak kepada penasihat DAP itu dan penyandang Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng diberikan sambutan hangat termasuk dengan letupan mercun sebaik sahaja beliau tiba selepas 11 malam dari Kluang.

Dua ribu kerusi plastik berwarna merah yang disediakan berhampiran dengan pentas terbuka penuh dan ribuan lagi berdiri sepanjang empat jam program tersebut.

Lawan Kit Siang, calon BN Datuk Abdul Ghani Othman memulakan kempennya dengan kecil-kecilan dimana lebih kurang 400 orang dilaporkan hadir di programnya di Kangkar Pulai malam tadi.

Apa yang menarik dalam hadirin Cina yang bersemangat malam tadi adalah sejumlah keluarga hadir dengan tiga generasi.

Ramai memakai topi berbentuk maskot DAP burung kenyalang bernama "Ubah". Semua ini dijual di khemah yang terletak dipinggiran selain t-shirt partisan semua warna dengan pelbagai mesej seperti: Ubah Bersama Kit Siang 2.0 dan Ini Kalilah.

Seorang relawan wanita muda di salah satu meja di bawah khemah putih di sana, Jenni Sin berkata, ramai Cina Johor bekerja di Singapura dan berulang-alik setiap hari di Tambak Johor bukan kerana terpikat kepada republik itu, tetapi kerana boleh mendapat gaji yang lebih baik.

Mereka tidak gembira dengan politik Singapura dan merindui untuk bekerja di Malaysia dan menanggung keluarga, kata wanita berumur 27 tahun itu — mempunyai empat adik beradik, salah seorang yang berulang alik setiap hari ke Kota Singa dan menambah kesemua adik beradiknya enggan menjadi warganegara Singapura.

Cina Johor sedar mengenai kemungkinan perubahan yang mungkin menyebabkan impian mereka untuk masa depan lebih baik tercapai, bukan sahaja buat generasi mereka, tetapi anak-anak mereka, kata peniaga wanita yang bekerja di sini tidak seperti adik beradiknya.

"Bagi Du Du, ibunya akan lawan," kata Sin sambil menunjukkan gambar anaknya memegang kad bertulis dalam bahasa Cina, "Pulanglah untuk mengundi", yang dicetak di T-shirtnya

Ibrahim dari Merdeka Center mengatakan langkah DAP di Johor telah membangkitkan masyarakat Cina.

"Kit Siang bertanding di Gelang Patah dan mengetuai kempen DAP di Johor telah menyeronokkan komuniti Cina dan menunjukkan mereka serius untuk berkembang dan mendekati mereka," kata Ibrahim.

"Kehadiran Kit Siang dalam meningkatkan sokongan Cina untuk Pakatan telah membantu merapatkan jurang untuk parti-parti pembangkang bagi mencapai matlamat mereka," tambah beliau.

Ibrahim menambah Melayu di Johor tiada masalah tinggal bersama masyarakat Cina akan tetapi sentimen perkauman telah dieksploitasi oleh mereka yang berkuasa untuk menimbulkan ketakutan.

Tetapi ia adalah krisis dilihat dicetuskan oleh Pendaftar Pertubuhan yang enggan untuk mengiktiraf pemegang jawatan parti dipilih pada 48 jam sebelum hari penamaan calon semalam, secara tidak sengaja meningkatkan kempen PR di Johor untuk pilihan raya 5 Mei.

Tindakan pemimpin DAP mengumumkan secara terbuka mereka rela bertanding di bawah logo bulan PAS, walaupun terdapat perbezaan ideologi, membantu meyakinkan Melayu Johor bahawa DAP bukan "chauvinis", kata Ibrahim.

Zulkifli Mat Isa, 48 adalah diantara orang Melayu yang dilihat disebalik ribuan masyarakat Cina dalam ceramah malam tadi, membuktikan pemerhatian penganalisis yang berpengkalan di Kuala Lumpur itu.

Lelaki kelahiran Pulau Pinang yang kini merupakan pengundi Pasir Gudang memberitahu The Malaysian Insider, Melayu Johor sekarang sudah berubah pandangan.

"Kerana Lim Kit Siang. Dia bapak ketua menteri Pulau Pinang," kata Zulkifli.

"Dulu, orang ingat DAP cauvinis. Sekarang, dah tau. Kat Pulau Pinang, takde huru-hara pun," katanya mengenai huru-hara yang sering ditakutkan oleh pemimpin BN jika PR menang pilihan raya umum ke 13.

Pereka dalaman itu berkata sokongan Melayu Johor meningkat, walaupun mereka tidak secara terbuka seperti Cina; mereka menutup mulut tetapi membuka mata dan mendengar maklumat yang diperolehi atas talian.

"Sekarang, dah ubah. Kerana orang dah sedar. Anything but Umno," katanya.

Selain Zulkifli yang mengakui sebagai ahli PKR terdapat dua orang kawannya di Sutera Mall, mereka sebahagian daripada Melayu di sini malam tadi, termasuk empat anak muda di bawah bayang-bayang lori berhampiran dengan pentas utama.

Satu atau dua yang masih lagi kelihatan seperti remaja dilihat memakai pakaian DAP.

"Melayu pun sudah tahu. Dulu, orang tak berani pakai ini pun," katanya, tentang topi besbol DAP berwarna merah.

Kit Siang bakal berkubur <b>di Gelang Patah</b> | The Unspinners

Posted: 30 Mar 2013 06:00 PM PDT


Penasihat DAP, Lim Kit Siang sudah disahkan akan bertanding di Parlimen Gelang Patah, Johor sekaligus memadamkan hasrat Pengerusi PKR Johor, Chua Jui Meng yang sebelum ini berangan-angan untuk menjadi calon PKR di kawasan tersebut.

Kejayaan DAP mempengaruhi Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim supaya memberi laluan kepada Kit Siang bertanding di Gelang Patah agak mengecewakan ramai penyokong PKR sementelah lagi sudah berbulan-bulan Pengerusi PKR Johor itu melakukan gerak kerja kempennya di sana.

Baru-baru ini sumber yang rapat dengan Jui Meng memberitahu akhbar Nanyang Siang Pau yang bekas pemimpin MCA itu berura-ura untuk meletakkan semua jawatannya dalam PKR sebagai tanda protes berikutan tindakan Anwar yang dianggap sebagai satu pengkhianatan.

DAP memang lama mahu masuk Johor. Dengar komen Tunku Aziz berikut:

Sama ada ura-ura itu menjadi kenyataan atau tidak, yang pastinya Gelang Patah tidak menjanjikan laluan mudah untuk Kit Siang yang dijangkakan akan berdepan dengan protes secara besar-besaran dari penyokong PKR.

Kit Siang yang sudah acap kali berpindah randah dari satu negeri ke negeri lain untuk melebarkan pengaruh DAP tidak hanya akan menghadapi protes penyokong PKR pro Jui Meng tetapi juga bakal berdepan dengan masalah penerimaan pengundi selain cabaran sengit dari BN.

Majoriti pengundi keturunan Cina di negeri yang terkenal dengan jolokan kubu kuat UMNO sejak berdekad lamanya terbukti mempunyai sikap unik dan penerimaan mereka juga jauh berbeza dari pengundi Cina di negeri lain. Cabaran ini tentunya sukar di mengertikan oleh Kit Siang.


Apatah lagi Ketua MCA Bahagian Gelang Patah, Jason Teoh yang hampir pasti mewakili BN bukannya kecil anak untuk diperlekehkan oleh Kit Siang.

Gambaran awal kegusaran DAP dengan keterampilan Teoh dapat dilihat dari serangan awal jentera propaganda DAP yang mula melakukan sabotaj terhadap pemimpin MCA itu melalui sebuah fan page tiruan.

Teoh yang sudah sekian lama dikenali kerana rekod khidmatnya yang cemerlang dan rapat dengan ramai pengundi di sini, sudah tentu merupakan sandaran kukuh untuk BN mengekalkan penguasaan di Gelang Patah.

Tindakan Kit Siang beralih kawasan sempena PRU 13 dengan bertanding di Gelang Patah sebenarnya boleh diibaratkan seperti menggali kuburnya sendiri. Kekuatan DAP di kawasan Parlimen itu ditambah dengan pengaruh peribadinya sukar untuk meruntuhkan kubu BN di sana.

Malah kekuatan DAP yang kian suram di kawasan ini khususnya di DUN N48 Skudai yang dimenanginya dengan majoriti besar 12,854 undi pada PRU 12 tahun 2008 dulu, meletakkan DAP bukan dalam keadaan selesa untuk merampas Parlimen Gelang Patah dari BN.

Berdasarkan trend terkini menunjukkan pengaruh DAP di DUN Skudai sudah semakin suram dan ada kemungkinan parti itu bakal kehilangan kerusi tersebut. Paling tidak pun DAP cuma berupaya mempertahankannya dengan majoriti kurang dari 2,000 undi, mana-mana satu yang berlaku ia tetap berita buruk untuk DAP.

Sementara satu lagi DUN dalam Parlimen gelang patah iaitu N49 Nusajaya yang dimenangi BN melalui calon UMNO dengan majoriti 7,384 undi pada PRU yang lepas, hampir pasti akan kekal di tangan BN dengan undi majoriti yang lebih tinggi.


Berdasarkan senario ini, sudah pasti PRU 13 bakal menjadi igauan buruk untuk DAP dan nyawa politik Kit Siang akan tamat di Gelang Patah dek kerana terbunuh di tangan Teoh.

Rakyat Johor tidak sabar menantikan saat itu bagi memberi pengajaran supaya politikus kaki panjang seperti Kit Siang yang gemar berpindah randah sana sini untuk kepentingan kerjaya politik sendiri tidak terus dijadikan ikutan.

Pengundi-pengundi Cina tidak mengalu-alukan kepulangan Kit Siang di penghujung hayat politiknya. Mungkin Kit Siang sudah mula rasa kerana pekedai-pekedai Cina tidak mahu bersalaman dengan beliau ketika dia melawat kawasan.

Kenapa dia tidak berada di Johor selama ini? Baru sekarang nak balik ke negeri asalnya.

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


BUBBLY ME: Makan <b>di</b> mana???? - Gerai Belangkas Mahkota, <b>Kota</b> <b>...</b>

Posted: 28 May 2013 12:53 AM PDT

Setelah hidup lebih suku abad... Pada 25hb Mei 2013, ini lah kali pertama aku makan belangkas....
Tapi...Kalau menurut ibu aku, arwah nenek aku pernah masak belangkas... Masa tu aku kecik lagi la... Nenek meninggal dunia pun masa aku darjah 3... Kalau aku pernah makan sebelum tuh, aku pun x ingat rasanye macam mana.... Ibu kata, kalau x pandai siang belangkas nie, boleh mabuk orang makan masakan kita.... (X tau la kalau boleh sampai bawa maut ke tidak)...
So, kat mana aku makan???
GERAI BELANGKAS MAHKOTA di KOTA TINGGI

Ini rupa belangkas bagi mereka yang tak tahu.....

Kalau tengok rupa belangkas nie... memang tak de selera la nak makan..... tapi bila dah dipotong2..... dan dimasak......
Ini gambo hubby aku amik... Thanks, sayang....
Sorry la... Aku x amik gambo masa makan.... Camna nak amik gambo, sejak ber'anak' kecik nie, x menang tangan aku....
So, other bloggers, pinjam ye gambo kamu.... Thanks a lot...
Belangkas isinye sangat la sikit... Rasanye macam isi ketam.... Tapi apa yang sangat sedap dimakan adalah telur2nye yang berlambak2..... SEDAP sangat, ok..??? Rasanye macam telur ikan duri... Yum... Yum...
Gerai nie akan menghidangkan belangkas masak asam pedas.... Masakannye, level biasa2 la.... 
Yang x best sekali.... Aku dapati diri aku alergi dgn belangkas....
Huhuhuhuhu....... Satu jam selepas makan belangkas, aku rasa macam semput2... Batuk2.... Mata start berair... Start bersin2....Hidung mula berair....
Sampai jer rumah, aku terus amik pil selsema, makan strepsil dan tido....
Tobat x nak makan belangkas lagi....
(Boleh percaya ke tobat aku nie...??)

Bagi sesapa yang nak tau hukum makan belangkas, sila click here.
 

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


Kit Siang bakal berkubur <b>di Gelang Patah</b> | The Unspinners

Posted: 30 Mar 2013 06:00 PM PDT


Penasihat DAP, Lim Kit Siang sudah disahkan akan bertanding di Parlimen Gelang Patah, Johor sekaligus memadamkan hasrat Pengerusi PKR Johor, Chua Jui Meng yang sebelum ini berangan-angan untuk menjadi calon PKR di kawasan tersebut.

Kejayaan DAP mempengaruhi Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim supaya memberi laluan kepada Kit Siang bertanding di Gelang Patah agak mengecewakan ramai penyokong PKR sementelah lagi sudah berbulan-bulan Pengerusi PKR Johor itu melakukan gerak kerja kempennya di sana.

Baru-baru ini sumber yang rapat dengan Jui Meng memberitahu akhbar Nanyang Siang Pau yang bekas pemimpin MCA itu berura-ura untuk meletakkan semua jawatannya dalam PKR sebagai tanda protes berikutan tindakan Anwar yang dianggap sebagai satu pengkhianatan.

DAP memang lama mahu masuk Johor. Dengar komen Tunku Aziz berikut:

Sama ada ura-ura itu menjadi kenyataan atau tidak, yang pastinya Gelang Patah tidak menjanjikan laluan mudah untuk Kit Siang yang dijangkakan akan berdepan dengan protes secara besar-besaran dari penyokong PKR.

Kit Siang yang sudah acap kali berpindah randah dari satu negeri ke negeri lain untuk melebarkan pengaruh DAP tidak hanya akan menghadapi protes penyokong PKR pro Jui Meng tetapi juga bakal berdepan dengan masalah penerimaan pengundi selain cabaran sengit dari BN.

Majoriti pengundi keturunan Cina di negeri yang terkenal dengan jolokan kubu kuat UMNO sejak berdekad lamanya terbukti mempunyai sikap unik dan penerimaan mereka juga jauh berbeza dari pengundi Cina di negeri lain. Cabaran ini tentunya sukar di mengertikan oleh Kit Siang.


Apatah lagi Ketua MCA Bahagian Gelang Patah, Jason Teoh yang hampir pasti mewakili BN bukannya kecil anak untuk diperlekehkan oleh Kit Siang.

Gambaran awal kegusaran DAP dengan keterampilan Teoh dapat dilihat dari serangan awal jentera propaganda DAP yang mula melakukan sabotaj terhadap pemimpin MCA itu melalui sebuah fan page tiruan.

Teoh yang sudah sekian lama dikenali kerana rekod khidmatnya yang cemerlang dan rapat dengan ramai pengundi di sini, sudah tentu merupakan sandaran kukuh untuk BN mengekalkan penguasaan di Gelang Patah.

Tindakan Kit Siang beralih kawasan sempena PRU 13 dengan bertanding di Gelang Patah sebenarnya boleh diibaratkan seperti menggali kuburnya sendiri. Kekuatan DAP di kawasan Parlimen itu ditambah dengan pengaruh peribadinya sukar untuk meruntuhkan kubu BN di sana.

Malah kekuatan DAP yang kian suram di kawasan ini khususnya di DUN N48 Skudai yang dimenanginya dengan majoriti besar 12,854 undi pada PRU 12 tahun 2008 dulu, meletakkan DAP bukan dalam keadaan selesa untuk merampas Parlimen Gelang Patah dari BN.

Berdasarkan trend terkini menunjukkan pengaruh DAP di DUN Skudai sudah semakin suram dan ada kemungkinan parti itu bakal kehilangan kerusi tersebut. Paling tidak pun DAP cuma berupaya mempertahankannya dengan majoriti kurang dari 2,000 undi, mana-mana satu yang berlaku ia tetap berita buruk untuk DAP.

Sementara satu lagi DUN dalam Parlimen gelang patah iaitu N49 Nusajaya yang dimenangi BN melalui calon UMNO dengan majoriti 7,384 undi pada PRU yang lepas, hampir pasti akan kekal di tangan BN dengan undi majoriti yang lebih tinggi.


Berdasarkan senario ini, sudah pasti PRU 13 bakal menjadi igauan buruk untuk DAP dan nyawa politik Kit Siang akan tamat di Gelang Patah dek kerana terbunuh di tangan Teoh.

Rakyat Johor tidak sabar menantikan saat itu bagi memberi pengajaran supaya politikus kaki panjang seperti Kit Siang yang gemar berpindah randah sana sini untuk kepentingan kerjaya politik sendiri tidak terus dijadikan ikutan.

Pengundi-pengundi Cina tidak mengalu-alukan kepulangan Kit Siang di penghujung hayat politiknya. Mungkin Kit Siang sudah mula rasa kerana pekedai-pekedai Cina tidak mahu bersalaman dengan beliau ketika dia melawat kawasan.

Kenapa dia tidak berada di Johor selama ini? Baru sekarang nak balik ke negeri asalnya.

01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jan 2013 09:03 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jan 2013 09:40 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jan 2013 09:42 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2012 10:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 09:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Nov 2012 09:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Sep 2012 10:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 May 2012 09:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pezol Stylez: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 4 : PUAS

Posted: 28 May 2012 10:05 PM PDT

Part akhir aku dan kengkawan mandi manda kat Air Terjun Bekok, Johor
Setelah puas mandi manda, cuci-cuci mata, lepak-lepak..kitorang pun balik.
Overall, memang best mandi kat air terjun ni
Tenang, damai dan segar..maklumlah dalam hutan kan
Sebelum balik tuh..macam biasalah kena la snap2 gambar kan sebagai kenangan
Posing ala-ala model gitewwww..hahaha
Paling best, on the way nak balik tu kitorang singgah makan durian jap
Sedappppp uols !! Ok lah itu la saja entry aku kat air terjun ni
Korng2 yang nak datang sini tu,meh la datang. Besttt!!
Entry lain yang mungkin korang belum baca: 
Part 1 : Plan Last Minit
Part 2 : Batu Berdiri
Part 3 : Basah

Pezol Stylez: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 3 : BASAH

Posted: 28 May 2012 08:03 AM PDT

Part yang paling aku suka...mandi time !! yeahhh!!
Excited sangat nak mandi air terjun kan...giler kau..sejokkkkkk!!
Tergetar-getar gak bila masuk air tuh..tau-tau la kan air bukit.
Memang puas gile..aku berenang ke sana ke mari
Segala jenis terjunan bagai sume kitorng buat...walaupun lompatan tak dpt markah penuh juri
Sekurang-kurangnya dpt gak lepaskan tekanan buat final projek sarjana muda
overall memang syiokkkkkk abes lah !!
Entry lepas yang mungkin korang tak tengok lagi. Jom terjah jap !!

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


Makan Sedap <b>di Tangkak</b> : MAMAK TIME - apabila Kakakchinta bicara

Posted: 15 Apr 2013 08:00 PM PDT

Salam Semuanya...........
Bab makan sedap nih..kc memang suka sangat nak cerita..
maklum saja..orang kuat makan la katakan...
alah..makan petang sambil tengok suasana pekan jek...
untuk sesiapa yang tak biasa kat Tangkak nih...
nak cari makan mesti akan jadi satu kesusahan kan??? 
sooo..disinilah kakak Chinta akan membantu anda...hahahaha
Ni stori anak beranak makan kat mamak jek pon...
aktiviti makan kedai mamak nih betol2 kc dan husben dah lama lupakan....
dah sampai terlupe kewujudan kedai mamak nih.
Walhal kita tau mamak nih memang penuh dengan makanan sedap2...
muka boring si manis tunggu order dia sampai... + balik sekolah time nih..
kepenatan agaknya...selalunya dia mintak sup ayam + nasik putih jek untuk makan petang
tapi sekali sekali ubah selera laaa..... ok..kalau ada pertandingan muka anak dan bapak serupa...
kc akan masukkan nama diaorang nih untuk bertanding...
ramai orang tegur muka depa nih sama betol...

kalau orang tegur jek mesti akan keluar dialog nih :
dialog 1 : "eeehhh..muka dengan mak tak sama la....mesti ikut bapak...!!"
dialog 2 : "alaaa...comelnya anak ko nih.....macam muka bapak dia!!!"
dialog 3 : "eeehhhh...sebijik ko dahi dia macam bapak diaaa....!!"

ok..korang pilih nak dialog mana??? ahahahaha....tapi ada la part2 ikut muka kc jugak kan??? ce tengok tang batang hidung tuh...ahahahahahaha...kesitu jek ikutnya...

yang sedap kat mamak nih kalau ikut tekak kc ler...of kos la meggi goreng..
kc kalau ikutkan minggu ni jek dah 2 kali g kedai mamak nih untuk makan meggi goreng..
walhal kat rumah tuh berkoyan2 meggi menunggu masa untuk di goreng....
tapi kesudahannya...ke mamak jugak aku nih....camana la nak kaya gitu...makan kedai jek..hurrrmmm

1 lagi ayam tandori...cukup rasa semua lah..pedas sikit..masam manis sikit....yang tuh husben kc punye okeh....

 untuk bucuk masyam nih....kongsi jek meggi goreng mama dia....tapi air kena khas untuk dia..
petang tuh dia mintak nescafe...airbatu keluarkan sekit jek dalam tuh...
menu husben...nan cheese... 
husben cakap nan cheese sini sedap sebab tak kedekut keju nya..
klu makan kat tempat lain tak rasa pon ada keju....
ok...sila perhatikan dahi mereka berdua...wakakakakakaka...
ayam tandori tuh pon husben cakap sedap...tak berempah sangat...just nice...ada limau untuk diperah kat ayam tuh...so rasanya tak memuakkan..
So..sesape yang singgah Tangkak nih membeli kain jangan la lupe menyinggah kat kedai mamak nih...
Lokasinya : Nasi Kandar Maju Curry....
kedainya kat betol2 Pekan Tangkak ni ha...
kalau dari tol sebelah kiri anda....
sambil mak pak makan..anak2 dara leh la sambung nyopping kedai2 kain yang banyak kat sini...

OK..te jumpe lagi nanti..dalam rancangan jalan2 sambil makan bersama kakakchinta.....taraaa...babai dulu yaaa....
L.O.V.E : lakukan dengan ikhlas semuanya jadi mudah.....

01 di johor bahru - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di johor bahru - Google Blog Search


Pejabat Kedutaan Singapura <b>di Johor Bahru</b> - Teman CorakHati

Posted: 02 May 2013 08:54 AM PDT

Untuk entri kali ini ,CH nak berkongsi kepada korang mengenai pengalaman yang CH timba pada trip yang kelmarin.  
Seperti yang u'olls tahu, CH kan bekerja sebagai pemandu pelancong.  Jadi bermacam-macam pengalaman, karenah manusia yang CH harungi untuk kerjaya dalam tempoh yang lama.  Sememangnya bidang pelancongan memang yang mencabar, kerna kita kena sabar dan pandai mengawal keadaan.
So dipendekkan cerita, mungkin ramai yang tidak mengetahui mengenai Pejabat Kedutaan Singapura yang berada di Johor Bahru.  Kebiasaannya sering berada di Kuala Lumpur kerna memang wilayah itu tertumpu untuk pejabat-pejabat kedutaan negara-negara luar.
Nak tahu tak kenapa CH sharekan?
Sebab, dalam GOOGLE pon belum ada. Hehehehe.
Jadi atas nama manusia, CH kongsikan dengan uolls k!
PEJABAT KEDUTAAN MALAYSIA (JOHOR BAHRU)

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 19 May 2013 07:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Apr 2013 07:50 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Apr 2013 07:09 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jan 2013 07:50 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 12:00 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Nov 2012 07:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Apr 2013 07:52 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jan 2013 07:49 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jan 2013 07:23 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 07:48 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Oct 2012 07:54 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Sep 2012 08:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Sep 2012 07:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sampah Membludak <b>Di</b> Kota Tanjungbalai | Harian Berita Sore

Posted: 04 Jul 2012 01:25 AM PDT

TG. Balai-(Berita) : Tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Raya Inti Kota dan sekitar kota Tanjungbalai diketahui cukup banyak, bahkan membludak, namun sampah dijalan Inti Kota dan sekitar masih bertumpuk serta berserakan,  di jalan Vetran, jalan Suprapto, jalan SM. Raja, jalan besar Teluk Nibung, jalan Asahan, jalan Sei Dua, jalan Jamin Ginting, jalan Jendral Sudirman kota Tanjungbalai. Pengamatan wartawan dilapangan, Selasa (03/7) sekitar pukul 18. 00 s/d pukul 20. 30 Wib. Namun sampah di tempat pembuangan sampah tidak diangkut, sehingga sampah tersebut berserakan dijalan.

Padahal tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Inti Kota dan sekitarnya mencapai ratusan orang, lain pengkoret parit dan tukang babat rumput, namun parit/riol banyak tumpat, saat hujan turun air di jalan Inti Kota dan sekitarnya tidak jalan sehingga air hujan tersebut merendam badan jalan, seperti jalan Gereja, jalan A. Yani, jalan Jalius, jalan Pahlawan dari depan kantor PN sampai Kuda Putih, jalan Suprapto dekat TPO sampai kejalan besar Teluk Nibung percis depan Mesjid Menara Lima.

Hujan, Senin (02/7) sekitar satu jam, karena parit/riol tumpat air hujan tenggelamkan badan jalan, genangan air di badan jalan itu masuk kerumah warga penduduk, warga dan pedagang disekitar parit/riol tumpat itu mengaku mengeluh pada wartawan, setiap hujan turun air hujan masuk kerumah mereka, hal ini sudah lama terjadi, namun Walikota C/q Dinas terkait belum berupaya untuk mengatasinya, terkesan Walikota tutup mata, untuk masyarakat maupun pedagang meminta Walikota segera mengatasinya agar mereka warga maupun pedagang tidak terganggu.

Kadis Pasar dan Kebersihan kota Drs. Syarifuddin yang di konfirmasi wartawan di kantornya baru-baru ini, terkait tukang sapu dan pengkorek parit/riol Dinas Kebersihan mengatakan, tukang sapu jalan 230 orang dan korek parit/riol 50 orang lebi dan tukang babat rumput 25 orang, tugas mereka dibagi tiga seep, pagi, siang dan malam hari. Dam Truk 16 dan Engkel dilengkapi supir dan kernetnya sama tugasnya, tetapi kalau sampah/parit masih belum bersih, itu tentu terkait kondisi, atau masyarakat tidak membuang sampah pada tempatnya, sehingga sampah berserakan kejalan, dihimbaulah masyarakat membuang sampahnya pada tempatnya agar sampah tidak berserakan.-(SYN).

JPNN.COM : Gelapkan 7 Motor untuk Bayar Judi Bola

Posted: 07 Jul 2012 01:05 AM PDT

PONTIANAK – Tujuh sepeda motor digelapkan spesialis tindak pidana pencurian di wilayah hukum Sektor Pontianak Selatan. Setelah melakukan aksi tersebut, pelaku dengan sigap melarikan diri ke luar kota. Kendati demikian, langkahnya tidak berjalan lama. Berkat informasi masyarakat dan penyidikan tim aparat kepolisian, dia dibekuk di Jalan Parit Tengkorak, Kubu Raya, Jumat (6/7).

Jun (28), terus berkilah saat diinterogasi polisi. Dia mengaku melakukan tindak pidana penggelapan, karena untuk membayar uang perjudian sepak bola. Modus operandi yang dilakukan tersangka, dengan cara meminjam barang bukti ke teman terdekatnya. Setelah kendaraan tersebut sampai ke tangannya, Jun langsung menggadai sepeda motor itu ke orang lain.  "Saya gadai tujuh kendaraan milik teman-teman saya itu ke orang tak dikenal senilai Rp2 juta," kilah tersangka.

Dia mengatakan, baru pertama kali melakukan aksi tindak kriminal itu. Setelah beraksi, langsung melarikan diri ke luar kota. Saat merasa aman, tersangka mengaku pulang ke Kubu Raya tempat sanak keluarganya. Namun nahas, kedatangannya telah diendus aparat penegak hukum. Tanpa melakukan perlawanan, dia digiring ke kantor polisi untuk diproses lebih lanjut.

Kapolsek Pontianak Selatan, Kompol I Gede S Wahyudi menuturkan, tersangka telah lama buron. Laporan masyarakat telah banyak yang masuk. Bukan hanya tindak pidana penggelapan, tersangka juga melakukan aksi kriminalitas lain. Itu dilakukannya telah bertahun-tahun. Bahkan, tersangka juga telah masuk ke penjara sebanyak tiga kali.
"Dia melakukan tindak pidana tersebut di wilayah hukum Pontianak Barat, Polresta, Sungai Raya, Pontianak Kota dan Pontianak Selatan. Tersangka ini, berhasil ditangkap karena nama dan wajahnnya sudah terdaftar," ungkapnya.

Atas perbuatan tersebut, tersangka dijerat dengan pasal 372 dan 378 KUHP tentang tindak pidana penggelapan dan penipuan. Dengan ancaman hukuman minimal empat tahun hukuman penjara.

"Kepada seluruh lapisan masyarakat, jangan mudah percaya dengan aksi serupa di kehidupan sehari-hari. Jika trejadi hal tersebut, segera laporkan ke pihak berwajib terdekat, agar kasus tersebut segera ditindaklanjuti," imbaunya.
 
Sementara itu, jajaran Polda Kalbar melakukan razia penyakit masyarakat. Dari razia itu, aparat kepolisian berhasil menjaring 50 pasangan tanpa ikatan resmi, Kamis(5/7) malam di hotel, cottage, dan villa di Pontaianak.
 
Petugas mendatangi salah satu hotel dan langsung mengecek satu per satu kamar dan ditemukan beberapa pasangan yang bukan suami istri usai melakukan hubungan intim. Melihat kedatangan petugas, beberapa pasangan mesum tersebut terburu-buru mencuci tubuhnya ke kamar kecil.

Petugas langsung melanjutkan ke salah satu villa dan juga menjaring beberapa pasangan bukan suami istri. Bahkan ada juga pasangan yang berlari untuk menghindari petugas kepolisian. Namun petugas kepolisian melakukan penyergapan menggiringnya ke mobil Dalmas.

Salah seorang yang terjaring mengaku, sewaktu dirazia, ia dan pacarnya yang sedang berada di dalam kamar hotel. Ia mengaku tidak melakukan apa-apa saat berduaan di dalam kamar. "Awalnya saya jemput dia. Dia minta carikan penginapan. Tiba-tiba polisi datang. Saya tidak ada buat apa-apa di kamar," katanya.

Polisi mengamankan pasangan tanpa ikatan resmi ke Direktorat Polda Kalbar untuk dilakukan pendataan dan diberikan peringatan, agar tidak melakukannya kembali. Sebelum petugas membawa pasangan yang terjaring, mereka melanjutkan kembali ke hotel di Jalan Ahmad Yani. Di hotel itu, petugas menjaring puluhan pasangan tanpa ikatan resmi.

"Mereka yang terjaring dilakukan pendataan dan diberikan peringatan serta dilakukan proses hukum, tentang tindak pidana ringan,"Kata Kabid Humas Polda Kalbar AKBP Mukson Munandar, Jumat (6/7).

Menurut Mukson, razia yang dilaksanakan jajaran Polda Kalbar itu merupakan kegiatan rutin. Dengan tujuannya, mengantisipasi penyakit masyarakat yang meresahkan.
 
"Kita menertibkan penyakit masyarakat, agar mereka mengetahui dan menaati peraturan, seperti memiliki KTP. Masyarakat harus mengetahui bahwa KTP merupakan suatu kewajiban bagi setiap warga negara, supaya di suatu hari ada hal-hal yang tidak diinginkan mudah diketahui," ungkapnya.

Apabila ditemukan barang-barang yang mencurigakan, lanjut Mukhson, seperti narkoba, Sajam dan bom tetap akan ditindak dan diserahkan ke bagian yang menangani kasus tersebut. Terkait antisipasi maraknya isu bom, antisipasi yang dilakukan adalah dengan  razia. "Dari enam orang yang terjaring akan dibawa ke pengadilan. Mereka nantinya akan mengikuti sidang tipiring," tegasnya.

Mukson menambahkan , pihaknya akan melakukan razia rutin. Sasarannya tempat-tempat penginapan serta lokasi yang disinyalir mengarah pada tindakan kriminal. "Bagi warga yang tidak mempunyai KTP, diharapkan mengurus ke kelurahan terdekat, supaya terdata di daerahnya," imbaunya. (rmn/adg)

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 14 May 2013 07:36 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 07:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Nov 2012 07:25 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Simpang Kiri: PANAS SUNGGUH HARI NI...KUGAGAHI JUA

Posted: 25 Jul 2012 04:17 AM PDT

Pagi ni kerja seperti biasa. Tamat jam 1.30 petang. Sampai simpang tiga Seri Medan tu confius, sama ada nak belok ke kanan iaitu balik rumah untuk tidur, atau belok kiri menuju ke Parit Yani....
Akhirnya gerak hati belok ke kiri...
Destinasi rumah customer. Dua kotak Kopi Kelapa Dara dibelinya. Kemudian aku call abang aku Ustaz Baharuddin. Malam ni jam 1.00 pagi dia nak berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan umrah. Aku buka booth kereta, alamak jek kereta aku tertinggal kat kereta Kancil. Nak jalan terus ke Rengit? Kalau bocor tayar tengah jalan macamana? Ah...tawakkallah.....
Baru berapa minggu tak jalan kat Pt Yani ke Seri Bengkal ni, jambatan tu dah berpindah, jalan dah baru, ni 2 km dari Parit Yani menuju ke Pt Yob - Seri Bengkal.
Dua selekoh maut di Jalan Seri Bengkal dekat Seri Gading tu pun dah jadi jalan yang lebar....wau...bestnya...tak payah pulas stering lagi.....laju....laju....!

Persimpangan jalan Seri Bengkal...ke kanan ke Batu Pahat, ke kiri ke Parit Raja...depan tu dulu semak aje, sekarang dah jadi kota besar!
Ah....belok ke Pt Karjo ......dah ada pusingan U di situ, lebih selamat daripada jalan yang lama....
Dari Pt Karjo aku tembus ke Pt Kemang.....
Singgah di Salleh Food....taukeynya jutawan ni....income 6 angka sebulan...lagi-lagi raya ni
Nak beli apa ya....nak bawak buah tangan ni...
Beli ni ok lah...RM 13.00...Nama kuih ni apa, aku lupa, emak aku kata Kuih Pulau Pinang, kalau aku yang buat aku bubuh nama Kuih Sarang Lebah?
Pt Rejosari pulak aku redah, rajinnya orang kampung ni, tepi jalan pun mereka tanam pisang
Persimpangan Kg Seri Bahrom, sampailah aku rumah abang aku....dia tak nak diambil gambarnya kerana dia tu handsome sangat macam Yusuf Haslam masa muda-muda! Semoga kakandaku selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air ya...
Balik .....lalu rumah bekas makwe lama aku ....entah berapa anak dia sekarang.....hahahahahaha! Agaknya 12?
Pukul 5.00 petang sampailah sudah di Batu diPahat...Panasnya, seronoknya kalau masa panas macam ni berendam di dalam air terjun.....
Beli kat sini Pn Pida...garenti lauk berbuka tak basi dan menyakitkan usus-usus di dalam perut kita. Lokasi ni ikut dari Hotel Pelikan belok Klinik Nur jalan terus jangan belok-belok, ada selekoh belok kanan sikit. Carilah di barisan kedai-kedai tu. Ada dua restoran asam pedas di situ. Harga pun ok...mesra pelanggan sangatlah.

Dua potong ikan pari, dan dua ekor ikan kembung besar RM 15.00...Oklah tu, petang tadi cuma ada 3 jenis ikan yang ada. Kepala ikan merah tu aku tak minat, nanti otak tak cerdas....?
Kesian kan isteri aku nak tolong suami dia tambah pendapatan, sebab tu aku beli asam pedas di Batu Pahat tadi, jadi taklah penat sangat.....tapi dia kena masak nasilah jugak....huhuhu

Alat Berat "Bego" Terpelosok <b>di Parit</b> | Portal Berita Wonogiri

Posted: 04 Aug 2012 09:10 AM PDT

Alat Berat " Bego " Terpelosok | Foto Sugiyarno

INFOWONOGIRI.COM – SIDOHARJO – Bego  sebuah kendaraan alat berat yang digunakan untuk meratakan tanah, mengalami kecelakaan terperosok ke parit di tepi Jl Sidokriyo Sidoharjo, Sabtu (4/8) dekat penggilingan batu di wilayah desa setempat.

Menurut informasi warga desa setempat, bego itu terperosok karena jalanya menepi, sementara jalan yang dilalui tidak mampu menahan beban kendaraan tersebut. Akibatnya alat berat tersebut terguling ke parit. Tidak ada korban jiwa, operator bego berhasil menyelamatkan diri.[nono@infowonogiri.com]

Incoming search terms:

  • video kecelakaan alat berat bego

PETANI KELUHKAN ZAT ASAM PADA LAHAN

Posted: 01 Aug 2012 05:22 AM PDT

Sejumlah petani di jalan ahmad yani dua, desa parit baru, kabupaten kubu raya mengeluhkan tingginya zat asam pada lahan pertanian mereka.

Akibatnya, tanaman padi banyak yang berwarna merah.

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved