ads

Ahad, 16 Disember 2012

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Nov 2012 07:21 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Nusajaya Kini: Markas PAS Kawasan <b>Gelang Patah</b> Diserang <b>...</b>

Posted: 23 Sep 2012 07:34 PM PDT

Oleh: Asad

GELANG PATAH: PAS Kawasan Gelang Patah dikejutkan dengan kes simbahan cat, cermin tingkap dipecahkan serta bendera PAS dijatuhkan di dua buah Markaz PAS di kawasan Gelang Patah. Peristiwa itu dipercayai berlaku pada awal pagi Ahad lalu sebelum berkumandangnya azan subuh.

Menurut Ketua Penerangan PAS Kawasan Gelang Patah, En. Ayob Bin Embong, insiden tersebut amat mengejutkan kerana bukan hanya melibatkan  Markaz Tarbiyah PAS Cawangan Kampung Ladang sahaja, malah Markaz PAS Kawasan Gelang Patah yang terletak di Kampung Ulu Pulai juga turut menerima nasib perbuatan khianat tersebut.

Dua kes tersebut telah dilaporkan di dua balai polis yang berbeza iaitu di Balai Polis Desa Paya Mengkuang bagi insiden yang berlaku di Markaz Tarbiyah PAS Cawangan Kampung Ladang dan Balai Polis Daerah Nusajaya bagi insiden yang berlaku di Markaz PAS Kawasan Gelang Patah.

Kedua-dua laporan polis tersebut dilakukan pada jam 11.00 pagi setelah maklumat dikumpulkan daripada seluruh ahli PAS yang berdekatan untuk membantu siasatan pihak polis.Tindakan segera pihak polis sangat dihargai kerana dapat menjalankan siasatan di kedua-dua tapak kejadian sejurus laporan dibuat.

Menurut Saudara Ayob lagi, insiden ini amat membimbangkan ahli PAS kerana dua hari sebelum itu, Ketua Wira Perkasa Gelang Patah telah mengarahkan salah seorang ahli PAS Kawasan Gelang Patah supaya menurunkan Bendera Rasmi PAS berwarna merah putih dan bulatan hijau yang dipasang di rumahnya.  Arahan ini dibuat kerana menyangka bendera tersebut adalah Bendera Sang Saka Malaya. Tambahan pula terdapat beberapa insiden pengkhianatan yang dilakukan terhadap PAS Kawasan Gelang Patah sejak akhir-akhir ini.

Respon daripada Yang Dipertua PAS Kawasan Gelang Patah, Sr. Hj Dzulkefly Bin Ahmad pula, "PAS amat berdukacita atas segala rentetan insiden serangan politik yang masih berlaku, jelas menunjukkan sesetengah pihak tidak mengamalkan politik yang bertamadun. Sedangkan banyak negara lain yang menikmati sistem politik yang lebih demokratik."


"Kita mengharapkan agar satu siasatan yang bersifat menyeluruh dan telus dapat dijalankan oleh  pihak Polis Diraja Malaysia  di atas rentetan pengkhianatan yang berlaku di kawasan Gelang Patah baru-baru ini mahupun di peringkat negeri Johor."

"PAS sesekali tidak akan tergugat dengan segala ancaman dan ugutan yang berlaku di kawasan Gelang Patah malah akan terus menjalankan tugas dengan lebih komited untuk mengajak rakyat membuat perubahan yang baik."

Laporan polis yang dibuat turut disertai oleh beberapa lagi ahli PAS Kawasan Gelang Patah. Insiden pengkhianatan yang dilakukan oleh pihak yang tidak menyenangi kemaraan PAS dan Pakatan Rakyat ini turut dirasai oleh Sr. Hj. Dzulkefly Bin Ahmad. Hampir setahun yang lepas rumah beliau telah di bom kesan daripada pendedahannya kepada umum tentang unsur-unsur penyelewengan dalam Johor Corp.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Nusajaya Kini: Kerusi Panas <b>Gelang Patah</b> Milik Jui Meng?

Posted: 12 Sep 2012 07:50 PM PDT

GELANG PATAH – Pada pilihan raya (PRU) 13 nanti bakal menyaksikan pertarungan sengit antara Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN) kerana keunikan komposisi pengundinya seakan berpihak kepada pembangkang.

Ura-ura perletakan calon untuk Parlimen tersebut, Dato' Chua Jui Meng, Pengerusi PKR Johor, disebut-sebut antara individu yang akan memberi saingan sengit kepada BN.

Bagaimanapun, ketika ditanya pemberita tentang status calon, Jui Meng menjelaskan bahawa sesiapapun yang bertanding di situ daripada PR, maka segenap pihak harus memberikan sokongan untuk meraih kemenangan.

Apabila ditanya terhadap isu alokasi kerusi Gelang Patah, Dato' Chua Jui Meng berkata soalan ini juga ditanya oleh orang Gelang Patah apabila beliau berjelajah di sana. Beliau menjawab, "asalkan calon itu dari PR, bagi dia sokongan."

"Dato' Chua Jui Meng dianggap sebagai salah seorang calon PKR yang akan bersaing di Gelang Patah. 50% pengundi di kawasan Gelang Patah adalah Cina," lapor akhbar Sin Chew Daily yang dipetik dari Facebook Keadilan Johor.

Dalam perkembangan berkaitan, akhbar itu turut melaporkan, Naib Presiden PAS, YB Salahuddin Ayub berkata, PR sudah mempunyai satu "Smart Combination" sebagai jawapan bagi progress penyelarasan di antara mereka.

YB Salahuddin Ayob berkata, menurut penganalisis politik, tsunami politik akan terus bergolak pada PRU akan datang, Johor merupakan salah satu negeri yang mungkin dimenangi oleh PR di Malaysia barat.

"Bagi Malaysia timur, dipercayai angin pembangkang akan bermula dari Sabah dan merebak ke Sarawak. PR di Johor semakin bersatu-padu dan sudah mencapai konsensus," katanya lagi ketika ditanya mengenai status calon bagi kerusi panas Gelang Patah.

YBSalahuddin Ayub berkata sedemikian dalam sidang media selepas menghadiri Majlis Jamuan Hari Raya PAS Negeri Johor, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, Pengerusi PKR Johor, Dato' Chua Jui Meng dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Kerusi Panas <b>Gelang Patah</b> Milik Jui Meng? « ibn_bacoks

Posted: 12 Sep 2012 05:25 PM PDT

GELANG PATAH – Pada pilihan raya (PRU) 13 nanti bakal menyaksikan pertarungan sengit antara Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN) kerana keunikan komposisi pengundinya seakan berpihak kepada pembangkang.

Ura-ura peletakan calon untuk Parlimen tersebut, Dato` Chua Jui Meng, Pengerusi PKR Johor, disebut-sebut antara individu yang akan memberi saingan sengit kepada BN.

Bagaimanapun, ketika ditanya pemberita tentang status calon, Jui Meng menjelaskan bahawa sesiapapun yang bertanding di situ daripada PR maka segenap pihak harus memberikan sokongan untuk meraih kemenangan.

"Apabila ditanya terhadap isu alocasi kerusi Gelang Patah, Dato' Jui Meng Chua
berkata soalan ini juga ditanya oleh orang Gelang Patah apabila beliau berjelajah di sana. Beliau menjawab orang sana "asalkan calon itu dari PR, bagi dia sokongan".

"Dato' Jui Meng Chua dianggap salah satu calon PKR yang akan bersaing di Gelang Patah. 50% pengundi di kawasan Gelang Patah adalah Cina," lapor akhbar Sin Chew Daily yang dipetik dari Facebook Keadilan Johor.

Dalam perkembangan berkaitan, akhbar itu turut melaporkan, Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata PR sudah mempunyai satu "Smart Combination" sebagai jawapan bagi progress penyelarasan di antara mereka.

"salahuddin Ayob berkata, menurut penganalisis politik, tsunami politik akan terus pada PRU akan datang, Johor merupakan salah satu negeri yang mungkin dimenang oleh PR di Malaysia barat.

"Bagi Malaysia timur, dipercayai angin pembangkang akan mula dari Sabah dan
merebak ke Sarawak. PR di Johor semakin bersatupadu dan sudah mencapai consensus," katanya lagi ketika ditanya mengenai status calon bagi kerusi panas Gelang Patah.

Salahuddin Ayub berkata demikian dalam sidang media selepas Menghadiri Majlis Jamuan Hari Raya PAS Negeri Johor, dekat sini, baru-baru ini.

Hadir sama, Pengerusi PKR Johor Dato' Chua Jui Meng dan Pengerusi DAP Johor, Dr Boo Cheng Hau.

01 di tebrau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tebrau - Google Blog Search


MUT SHAHIDAN: MENGETEH <b>DI</b> PEKAN <b>TANGKAK</b>

Posted: 16 Dec 2012 05:35 AM PST

Salam Ahad 16 Disember 2012 Alhamdulillah sekembalinya daripada Tangkak trip kedua minggu ini membawa saya,suami dan tiga orang bakal guru SUFI(SmarTop Subur Fitrah Integrated) Pre School Tangkak ke majlis perkahwinan anak saudara suami saya Shahir Saufi di Bangi. Hampir terlupa saya tarikh ini kerana terlalu memikirkan SUFI Tangkak dan proses memulakan sesi persekolahan 2013. Apa pun sepanjang saya berada di Tangkak misi yang diletakkan dapat di capai,alhamdulillah.Saya dan teman seperjuangan yang berada di Tangkak selama lebih 5 hari mula memahami budaya masyarakat pekan kecil Tangkak dan sudah mula merasai nikmat MENGETEH'(minum teh sambil bersembang panjang)kerana tanpa di sedari kami banyak menyelesaikan masalah yang di hadapi sambil minum teh. "Nothing is lost' merupakan tagline setiap perbincangan kami berhubung 'jihad' memulakan SUFI. Kami merujuk kaedah umat lslam di Gaza yang sentiasa ceria dan hidup dengan semangat juang sekalipun di musnahkan berkali-kali oleh musuh laknatullah zionis yahudi.Kata orang jatuh dan bangun berkali-kali demi memperjuangkan matlamat yang di sasarkan merupakan tanda orang yang yakin dan tidak mudah menyerah. Berbalik kepada 'MENGETEH' saya menalipon seorang adik yang terkenal dengan kegigihannya di Tangkak sampai mampu membangun sebuah banglow 13 bilik di atas gunung kaki gunung ledang untuk minum teh dengan saya dan teman. Kami pun berbincang tentang IHES/QGDP dan cita-cita melahirkan generasi lslam sebagi penerus jihad kebenaran.Sentuhan seorang kakak amat berkesan, beliau terus memulakan langkah membantu premis taska di baikpulih,mulanya dengan merobohkan bangunan wakaf yang hampir menyembah bumi, kemudian membuat pagar, memasang pintu besi sekolah, membaiki bocor di atap bangunan dan beliau terus menyahut seruan kami membuat bangunan dapur di sebelah belakang tadika. Berbekalkan RM3K dan kemudian 1K sumbangan seorang adik yang lain kini bangunan tadika/taska sudah berupa. Oh ya kakak saya dengan sumbangan 1.2K, RM300 tambahan untuk membayar seorang kontraktor wanita mengecat semula dalam dan luar tadika turut berperanan. Sign board di infaq keluarga seorang lagi adik di Shah Alam masih menunggu penghantaran. Proses 'MENGETEH' mudah berlaku kerana seorang lagi adik saya merupakan tuan punya gerai makan yang terkenal di pekan Tangkak. Kehadiran kami dua tiga wanita di tengah-tengah lelaki yang 'MENGETEH' tidak janggal kerana pelanggan tahu kami adik beradik. Selain halal bersalaman kami biasa berpelukan mesra di hadapan pelanggan. Saya kira ia hasil kemesraan yang ditinggal arwah bapa kami yang suka juga 'MENGETEH' di warung-warung kopi dengan teman-temannya. Teringat saya lawatan di Laska Pelang Belitong...kota 1000 warong kopi di pekan langgar/Manggar? Begitulah budaya masyarakat pekan kecil, masa bukan di kejar...masa malah mewah sekali untuk bersosial sambil menonton pertandingan bola dan national geography. Budaya pekan kecil mengajar kami kena berbaik dengan semua orang, jangan sekali menyinggung kerana akibatnya mungkin parah kalau hati dah marah...santaulah, sihirlah, maut pun jadi. Tanpa sedar kami 'modify' banyak kaedah 'terjah' yang biasa berlaku di kota besar dengan semangat bersabar, go slow but firm...alhamdulillah dengan izin Allah misi yang kami datang selsai di jalankan. Tanggal 15 Disember taklimat guru-guru SUFI dan pendaftaran pelajar berjaya di adakan dan lepas sehari di buka pendaftaran kami mencongak selesa di mulakan sesi persekolahan 2013. Buku rujukan mengajar, temuduga bakal guru, latihan guru dan rumah sewa sementara beres di usahakan,juga uniform pelajar. Saya memang tabik kakak saya yang lebih 10 tahun menguruskan pra sekolah bersendirian sebelum ini. Bagaimana beliau melakukan semua urusan bak lipas kudung!! Tiba pada saya semua orang saya seru..suami, ahli kohatsa, teman-teman, sukarelawan dan siapa sahaja yang saya kenal menyumbang kerja yang saya lakukan...dengan semangat SYURA supaya berkat,mudah-mudahan insyaAllah. Budaya yang negatif pun tak kurang terserlah sejak kami 'berkampong' di pekan Tangkak. Satu ketika seorang pencari rumah sewa dengan nada marah-marah menalipon saya bertanya saya berada dimana kerana katanya adik saya memberitahu saya ada di Tadika dan dia mencari saya tiada untuk menunjukkan sebuah rumah sewa. Rupanya bila bersua peribadi ini aneh sedikit. Saya namakan dia 'DISGRUNTLED'(orang yang sering tidak puashati)kerana setiap yang keluar dari mulutnya semua 'masam' dan negatif. Katanya tadika yang saya sedang usahakan kepunyaannya kerana dia yang memohon peruntukan RM100K tiba-tiba kakak saya 'sabotage'. Bila memberitahu kakak saya beliau mengucap panjang, kerana katanya peribadi ini sentiasa bermasalah dan suka mencari salah orang tidak terkecuali ahli keluarganya sendiri. Takut saya di buatnya lantas cepat-cepat saya batalkan temujanji nak melihat rumah sewa. Sms saya pun dia tak jawab...harap-harap dia tidak 'DISGRUNTLED' dengan saya dan suami, susah kami nanti nak tinggal lama di Tangkak. Akhir kalam adik saya menyebut inilah lawatan saya paling lama ke Tangkak. Selalunya habis perjumpaan atau majlis terus saja pulang KL/Shah Alam. Berita baik katanya kerana dapat selalu'MENGETEH'. Saya pula berat hati,makin bertambahlah gula dalam darah saya dan susahlah nak turunkan berat badan kalau selalu 'MENGETEH'. Tengoklah apa perkembangan SUFI, doa saya ia sukses dan sasaran tiga tahun saya nak mulakan SMARTOP SUBUR FITRAH INTEGRATED/INTERNATIONAL PRIMARY SCHOOL'InsyaAllah..doakan berjaya,itu pun jika di panjangkan umur dalam keberkatan, ameen.

01 di tampoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tampoi - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di tampoi</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Sep 2012 07:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Cuci Dan Bersihkan Rumah Sewa <b>Di Tampoi</b> | Smile... Smile... Smile <b>...</b>

Posted: 01 Sep 2012 04:13 AM PDT

Hmmm... Rehat sekejap terus update blog. Hari ini projek Mia dan Suami Mia ialah cuci dan bersihkan rumah sewa kami. Fiuhhhh... berpeluh-peluh ni... Sofea dan Syakirin pun ada juga. Alhamdulillah dah dapat penyewa rumah ini melalui entri INI. Memang cari penyewa yang telah berkeluarga. Sayang sangat kat rumah ini...

Perjanjian sewa rumah pun telah dipersetujui dan ditandatangani. Kalau tiada perjanjian sewa rumah susah... sebab macam-macam boleh berlaku di kemudian hari. Zaman sekarang ni susah betul nak percaya dengan orang luar.

Harap sangat penyewa rumah baru ini tidak bermasalah dan dapat bayar sewa rumah setiap bulan secara konsisten seperti yang termaktub di dalam perjanjian. Kalau tidak, susahlah tuan rumah nak bayar kat bank nanti.

Penyewa rumah sebelum ini pula terpaksa berpindah kerana tukar kerja ke Seremban. Senang dan tiada masalah dengannya.

p/s : mana yang tidak elok, dibaiki... mana yang rosak, ditukar...

Published with Blogger-droid v2.0.6

Rumah untuk disewa <b>di</b> Taman Kemas <b>Tampoi</b> | Rumah Sewa

Posted: 09 Sep 2012 05:53 AM PDT

Publish date: September 9, 2012 12:59 pm
Contact Name: Mr Ahmad
Price: RM800
Region: Johor
Location: tampoi
Phone: 017-8268413
Tags:

Rumah untuk disewa di Taman Kemas Tampoi, 4 bilik & 3 bilik air (double Storey).
Lokasi menarik, berdekatan dgn semua keperluan awam. sekolah / masjid / pasaraya / Angsana / Giant dll.
Berminat sila hubungi 017-8268413 saya segera…

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Rumah Untuk Disewa <b>Di Tampoi</b> Johor Bahru | Smile... Smile <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2012 03:34 PM PDT

Rumah Untuk Disewa Di Tampoi Johor Bahru

Hmmm... tiba-tiba semalam Suami Mia beritahu yang penyewa sekarang ini akan berpindah ke rumah lain. Bulan Ogos adalah bulan terakhir. Memang dah ada dalam perjanjian sewa kalau nak pindah rumah kena beritahu notis sebulan awal.

Maka semalam petang dah mula sibuk nak cari orang untuk sewa rumah kami. Mia dah war-warkan kat dalam facebook.

Rumah Pangsapuri 5 Tingkat (sebelah tangki air)
Berdekatan Kipmart Tampoi, Johor Bahru
Mula masuk bulan September 2012
Keadaan rumah baik. Keutamaan akan diberikan kepada penyewa yang sudah berkeluarga dan beragama Islam. Ada perjanjian sewa rumah (agreement)
Kepada sesiapa yang berminat bolehlah hubungi Suami Mia di 019-7089958. 
Tengok dulu macam mana dalam beberapa hari ini. Kalau tiada orang nak sewa, terpaksa jugalah kami iklankan kat dalam mudah.my.
p/s: sayang sangat kat rumah ni...

01 di tangkak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di tangkak - Google Blog Search


MUT SHAHIDAN: MENGETEH <b>DI</b> PEKAN <b>TANGKAK</b>

Posted: 16 Dec 2012 05:35 AM PST

Salam Ahad 16 Disember 2012 Alhamdulillah sekembalinya daripada Tangkak trip kedua minggu ini membawa saya,suami dan tiga orang bakal guru SUFI(SmarTop Subur Fitrah Integrated) Pre School Tangkak ke majlis perkahwinan anak saudara suami saya Shahir Saufi di Bangi. Hampir terlupa saya tarikh ini kerana terlalu memikirkan SUFI Tangkak dan proses memulakan sesi persekolahan 2013. Apa pun sepanjang saya berada di Tangkak misi yang diletakkan dapat di capai,alhamdulillah.Saya dan teman seperjuangan yang berada di Tangkak selama lebih 5 hari mula memahami budaya masyarakat pekan kecil Tangkak dan sudah mula merasai nikmat MENGETEH'(minum teh sambil bersembang panjang)kerana tanpa di sedari kami banyak menyelesaikan masalah yang di hadapi sambil minum teh. "Nothing is lost' merupakan tagline setiap perbincangan kami berhubung 'jihad' memulakan SUFI. Kami merujuk kaedah umat lslam di Gaza yang sentiasa ceria dan hidup dengan semangat juang sekalipun di musnahkan berkali-kali oleh musuh laknatullah zionis yahudi.Kata orang jatuh dan bangun berkali-kali demi memperjuangkan matlamat yang di sasarkan merupakan tanda orang yang yakin dan tidak mudah menyerah. Berbalik kepada 'MENGETEH' saya menalipon seorang adik yang terkenal dengan kegigihannya di Tangkak sampai mampu membangun sebuah banglow 13 bilik di atas gunung kaki gunung ledang untuk minum teh dengan saya dan teman. Kami pun berbincang tentang IHES/QGDP dan cita-cita melahirkan generasi lslam sebagi penerus jihad kebenaran.Sentuhan seorang kakak amat berkesan, beliau terus memulakan langkah membantu premis taska di baikpulih,mulanya dengan merobohkan bangunan wakaf yang hampir menyembah bumi, kemudian membuat pagar, memasang pintu besi sekolah, membaiki bocor di atap bangunan dan beliau terus menyahut seruan kami membuat bangunan dapur di sebelah belakang tadika. Berbekalkan RM3K dan kemudian 1K sumbangan seorang adik yang lain kini bangunan tadika/taska sudah berupa. Oh ya kakak saya dengan sumbangan 1.2K, RM300 tambahan untuk membayar seorang kontraktor wanita mengecat semula dalam dan luar tadika turut berperanan. Sign board di infaq keluarga seorang lagi adik di Shah Alam masih menunggu penghantaran. Proses 'MENGETEH' mudah berlaku kerana seorang lagi adik saya merupakan tuan punya gerai makan yang terkenal di pekan Tangkak. Kehadiran kami dua tiga wanita di tengah-tengah lelaki yang 'MENGETEH' tidak janggal kerana pelanggan tahu kami adik beradik. Selain halal bersalaman kami biasa berpelukan mesra di hadapan pelanggan. Saya kira ia hasil kemesraan yang ditinggal arwah bapa kami yang suka juga 'MENGETEH' di warung-warung kopi dengan teman-temannya. Teringat saya lawatan di Laska Pelang Belitong...kota 1000 warong kopi di pekan langgar/Manggar? Begitulah budaya masyarakat pekan kecil, masa bukan di kejar...masa malah mewah sekali untuk bersosial sambil menonton pertandingan bola dan national geography. Budaya pekan kecil mengajar kami kena berbaik dengan semua orang, jangan sekali menyinggung kerana akibatnya mungkin parah kalau hati dah marah...santaulah, sihirlah, maut pun jadi. Tanpa sedar kami 'modify' banyak kaedah 'terjah' yang biasa berlaku di kota besar dengan semangat bersabar, go slow but firm...alhamdulillah dengan izin Allah misi yang kami datang selsai di jalankan. Tanggal 15 Disember taklimat guru-guru SUFI dan pendaftaran pelajar berjaya di adakan dan lepas sehari di buka pendaftaran kami mencongak selesa di mulakan sesi persekolahan 2013. Buku rujukan mengajar, temuduga bakal guru, latihan guru dan rumah sewa sementara beres di usahakan,juga uniform pelajar. Saya memang tabik kakak saya yang lebih 10 tahun menguruskan pra sekolah bersendirian sebelum ini. Bagaimana beliau melakukan semua urusan bak lipas kudung!! Tiba pada saya semua orang saya seru..suami, ahli kohatsa, teman-teman, sukarelawan dan siapa sahaja yang saya kenal menyumbang kerja yang saya lakukan...dengan semangat SYURA supaya berkat,mudah-mudahan insyaAllah. Budaya yang negatif pun tak kurang terserlah sejak kami 'berkampong' di pekan Tangkak. Satu ketika seorang pencari rumah sewa dengan nada marah-marah menalipon saya bertanya saya berada dimana kerana katanya adik saya memberitahu saya ada di Tadika dan dia mencari saya tiada untuk menunjukkan sebuah rumah sewa. Rupanya bila bersua peribadi ini aneh sedikit. Saya namakan dia 'DISGRUNTLED'(orang yang sering tidak puashati)kerana setiap yang keluar dari mulutnya semua 'masam' dan negatif. Katanya tadika yang saya sedang usahakan kepunyaannya kerana dia yang memohon peruntukan RM100K tiba-tiba kakak saya 'sabotage'. Bila memberitahu kakak saya beliau mengucap panjang, kerana katanya peribadi ini sentiasa bermasalah dan suka mencari salah orang tidak terkecuali ahli keluarganya sendiri. Takut saya di buatnya lantas cepat-cepat saya batalkan temujanji nak melihat rumah sewa. Sms saya pun dia tak jawab...harap-harap dia tidak 'DISGRUNTLED' dengan saya dan suami, susah kami nanti nak tinggal lama di Tangkak. Akhir kalam adik saya menyebut inilah lawatan saya paling lama ke Tangkak. Selalunya habis perjumpaan atau majlis terus saja pulang KL/Shah Alam. Berita baik katanya kerana dapat selalu'MENGETEH'. Saya pula berat hati,makin bertambahlah gula dalam darah saya dan susahlah nak turunkan berat badan kalau selalu 'MENGETEH'. Tengoklah apa perkembangan SUFI, doa saya ia sukses dan sasaran tiga tahun saya nak mulakan SMARTOP SUBUR FITRAH INTEGRATED/INTERNATIONAL PRIMARY SCHOOL'InsyaAllah..doakan berjaya,itu pun jika di panjangkan umur dalam keberkatan, ameen.

01 di parit yani - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit yani - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Oct 2012 07:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Oct 2012 07:54 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Sep 2012 08:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Sep 2012 07:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di parit yani</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jul 2012 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sampah Membludak <b>Di</b> Kota Tanjungbalai | Harian Berita Sore

Posted: 04 Jul 2012 01:25 AM PDT

TG. Balai-(Berita) : Tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Raya Inti Kota dan sekitar kota Tanjungbalai diketahui cukup banyak, bahkan membludak, namun sampah dijalan Inti Kota dan sekitar masih bertumpuk serta berserakan,  di jalan Vetran, jalan Suprapto, jalan SM. Raja, jalan besar Teluk Nibung, jalan Asahan, jalan Sei Dua, jalan Jamin Ginting, jalan Jendral Sudirman kota Tanjungbalai. Pengamatan wartawan dilapangan, Selasa (03/7) sekitar pukul 18. 00 s/d pukul 20. 30 Wib. Namun sampah di tempat pembuangan sampah tidak diangkut, sehingga sampah tersebut berserakan dijalan.

Padahal tukang sapu sampah Dinas Pasar dan Kebersihan jalan Inti Kota dan sekitarnya mencapai ratusan orang, lain pengkoret parit dan tukang babat rumput, namun parit/riol banyak tumpat, saat hujan turun air di jalan Inti Kota dan sekitarnya tidak jalan sehingga air hujan tersebut merendam badan jalan, seperti jalan Gereja, jalan A. Yani, jalan Jalius, jalan Pahlawan dari depan kantor PN sampai Kuda Putih, jalan Suprapto dekat TPO sampai kejalan besar Teluk Nibung percis depan Mesjid Menara Lima.

Hujan, Senin (02/7) sekitar satu jam, karena parit/riol tumpat air hujan tenggelamkan badan jalan, genangan air di badan jalan itu masuk kerumah warga penduduk, warga dan pedagang disekitar parit/riol tumpat itu mengaku mengeluh pada wartawan, setiap hujan turun air hujan masuk kerumah mereka, hal ini sudah lama terjadi, namun Walikota C/q Dinas terkait belum berupaya untuk mengatasinya, terkesan Walikota tutup mata, untuk masyarakat maupun pedagang meminta Walikota segera mengatasinya agar mereka warga maupun pedagang tidak terganggu.

Kadis Pasar dan Kebersihan kota Drs. Syarifuddin yang di konfirmasi wartawan di kantornya baru-baru ini, terkait tukang sapu dan pengkorek parit/riol Dinas Kebersihan mengatakan, tukang sapu jalan 230 orang dan korek parit/riol 50 orang lebi dan tukang babat rumput 25 orang, tugas mereka dibagi tiga seep, pagi, siang dan malam hari. Dam Truk 16 dan Engkel dilengkapi supir dan kernetnya sama tugasnya, tetapi kalau sampah/parit masih belum bersih, itu tentu terkait kondisi, atau masyarakat tidak membuang sampah pada tempatnya, sehingga sampah berserakan kejalan, dihimbaulah masyarakat membuang sampahnya pada tempatnya agar sampah tidak berserakan.-(SYN).

JPNN.COM : Gelapkan 7 Motor untuk Bayar Judi Bola

Posted: 07 Jul 2012 01:05 AM PDT

PONTIANAK – Tujuh sepeda motor digelapkan spesialis tindak pidana pencurian di wilayah hukum Sektor Pontianak Selatan. Setelah melakukan aksi tersebut, pelaku dengan sigap melarikan diri ke luar kota. Kendati demikian, langkahnya tidak berjalan lama. Berkat informasi masyarakat dan penyidikan tim aparat kepolisian, dia dibekuk di Jalan Parit Tengkorak, Kubu Raya, Jumat (6/7).

Jun (28), terus berkilah saat diinterogasi polisi. Dia mengaku melakukan tindak pidana penggelapan, karena untuk membayar uang perjudian sepak bola. Modus operandi yang dilakukan tersangka, dengan cara meminjam barang bukti ke teman terdekatnya. Setelah kendaraan tersebut sampai ke tangannya, Jun langsung menggadai sepeda motor itu ke orang lain.  "Saya gadai tujuh kendaraan milik teman-teman saya itu ke orang tak dikenal senilai Rp2 juta," kilah tersangka.

Dia mengatakan, baru pertama kali melakukan aksi tindak kriminal itu. Setelah beraksi, langsung melarikan diri ke luar kota. Saat merasa aman, tersangka mengaku pulang ke Kubu Raya tempat sanak keluarganya. Namun nahas, kedatangannya telah diendus aparat penegak hukum. Tanpa melakukan perlawanan, dia digiring ke kantor polisi untuk diproses lebih lanjut.

Kapolsek Pontianak Selatan, Kompol I Gede S Wahyudi menuturkan, tersangka telah lama buron. Laporan masyarakat telah banyak yang masuk. Bukan hanya tindak pidana penggelapan, tersangka juga melakukan aksi kriminalitas lain. Itu dilakukannya telah bertahun-tahun. Bahkan, tersangka juga telah masuk ke penjara sebanyak tiga kali.
"Dia melakukan tindak pidana tersebut di wilayah hukum Pontianak Barat, Polresta, Sungai Raya, Pontianak Kota dan Pontianak Selatan. Tersangka ini, berhasil ditangkap karena nama dan wajahnnya sudah terdaftar," ungkapnya.

Atas perbuatan tersebut, tersangka dijerat dengan pasal 372 dan 378 KUHP tentang tindak pidana penggelapan dan penipuan. Dengan ancaman hukuman minimal empat tahun hukuman penjara.

"Kepada seluruh lapisan masyarakat, jangan mudah percaya dengan aksi serupa di kehidupan sehari-hari. Jika trejadi hal tersebut, segera laporkan ke pihak berwajib terdekat, agar kasus tersebut segera ditindaklanjuti," imbaunya.
 
Sementara itu, jajaran Polda Kalbar melakukan razia penyakit masyarakat. Dari razia itu, aparat kepolisian berhasil menjaring 50 pasangan tanpa ikatan resmi, Kamis(5/7) malam di hotel, cottage, dan villa di Pontaianak.
 
Petugas mendatangi salah satu hotel dan langsung mengecek satu per satu kamar dan ditemukan beberapa pasangan yang bukan suami istri usai melakukan hubungan intim. Melihat kedatangan petugas, beberapa pasangan mesum tersebut terburu-buru mencuci tubuhnya ke kamar kecil.

Petugas langsung melanjutkan ke salah satu villa dan juga menjaring beberapa pasangan bukan suami istri. Bahkan ada juga pasangan yang berlari untuk menghindari petugas kepolisian. Namun petugas kepolisian melakukan penyergapan menggiringnya ke mobil Dalmas.

Salah seorang yang terjaring mengaku, sewaktu dirazia, ia dan pacarnya yang sedang berada di dalam kamar hotel. Ia mengaku tidak melakukan apa-apa saat berduaan di dalam kamar. "Awalnya saya jemput dia. Dia minta carikan penginapan. Tiba-tiba polisi datang. Saya tidak ada buat apa-apa di kamar," katanya.

Polisi mengamankan pasangan tanpa ikatan resmi ke Direktorat Polda Kalbar untuk dilakukan pendataan dan diberikan peringatan, agar tidak melakukannya kembali. Sebelum petugas membawa pasangan yang terjaring, mereka melanjutkan kembali ke hotel di Jalan Ahmad Yani. Di hotel itu, petugas menjaring puluhan pasangan tanpa ikatan resmi.

"Mereka yang terjaring dilakukan pendataan dan diberikan peringatan serta dilakukan proses hukum, tentang tindak pidana ringan,"Kata Kabid Humas Polda Kalbar AKBP Mukson Munandar, Jumat (6/7).

Menurut Mukson, razia yang dilaksanakan jajaran Polda Kalbar itu merupakan kegiatan rutin. Dengan tujuannya, mengantisipasi penyakit masyarakat yang meresahkan.
 
"Kita menertibkan penyakit masyarakat, agar mereka mengetahui dan menaati peraturan, seperti memiliki KTP. Masyarakat harus mengetahui bahwa KTP merupakan suatu kewajiban bagi setiap warga negara, supaya di suatu hari ada hal-hal yang tidak diinginkan mudah diketahui," ungkapnya.

Apabila ditemukan barang-barang yang mencurigakan, lanjut Mukhson, seperti narkoba, Sajam dan bom tetap akan ditindak dan diserahkan ke bagian yang menangani kasus tersebut. Terkait antisipasi maraknya isu bom, antisipasi yang dilakukan adalah dengan  razia. "Dari enam orang yang terjaring akan dibawa ke pengadilan. Mereka nantinya akan mengikuti sidang tipiring," tegasnya.

Mukson menambahkan , pihaknya akan melakukan razia rutin. Sasarannya tempat-tempat penginapan serta lokasi yang disinyalir mengarah pada tindakan kriminal. "Bagi warga yang tidak mempunyai KTP, diharapkan mengurus ke kelurahan terdekat, supaya terdata di daerahnya," imbaunya. (rmn/adg)

01 di mersing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di mersing - Google Blog Search


5 sekeluarga maut nahas MPV-lori <b>di Mersing</b> | Minda Mandul

Posted: 01 Dec 2012 03:45 AM PST


MERSING – Lima sekeluarga terbunuh manakala seorang lagi cedera apabila kereta Nissan Grand Livina yang mereka naiki bertembung sebuah lori tangki di Kilometer 13 Jalan Endau-Mersing di sini hari ini.


Empat mangsa meninggal dunia di tempat kejadian iaitu pemandu kereta Abdullah M.Yusof, 43, isterinya, Samsiah Maidin, 37, anak mereka Muhammad Aiman Syakirin, 8, dan Maisarah, 4.


Kakak ipar Abdullah, Noraini Maidin, 41, meninggal dunia di Hospital Mersing manakala seorang lagi anaknya, Amar Haziq, 3 cedera dan menerima rawatan di hospital tersebut.


Ketua Polis Daerah Mersing DSP Mohd Nor Rasid berkata kejadian berlaku kira-kira 7.30 pagi apabila kenderaan pelbagai guna yang dinaiki keluarga malang itu hilang kawalan dan masuk ke laluan bertentangan, sebelum bertembung lori tangki tersebut.


Mereka dikatakan dalam perjalanan dari Felda Air Tawar 5 ke Universiti Teknologi MARA (UiTM) Jengka, Pahang untuk menghantar adik Samsiah, Muhammad Hakimi Maidin, 18, mendaftar masuk ke universiti itu.


"Mereka berkonvoi dua kereta. Kereta yang dinaiki Muhammad Hakimi bersama ayah dan ibunya, Maidin Mohamad, 66, dan Minah Ismail, 60, sudah jauh di hadapan ketika kejadian," katanya.


Beliau juga berkata pemandu lori, Azhar Mohd Othman, 29, tidak cedera dan telah diambil keterangan bagi membantu siasatan kes mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. – Bernama

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di batu pahat - Google Blog Search


LATIHAN & KERJAYA IPM: Status Banjir <b>di Batu Pahat</b>, Johor

Posted: 23 Nov 2012 12:00 AM PST

Status Banjir di Batu Pahat, Johor

Menurut maklumat yang diterima setakat jam 2000, terdapat empat buah Pusat Pemindahan Banjir yang telah dibuka. Tiga daripadanya terletak di Pt. Sulong, Batu Pahat dan satu di Penggaram, Batu Pahat. Jumlah keseluruhan mangsa banjir yang ditempatkan di pusat-pusat pemindahan ini telah meningkat kepada 219 orang.
Keadaan cuaca pula dilaporkan hujan renyai-renyai manakala paras air masih kekal tidak berubah.
Sumber : Jabatan Kebajikan Masyarakat Batu Pahat

Kemaskini Terakhir : 23 November, 2012 - 3:15 petang

01 di kukup - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kukup - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Nov 2012 11:44 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Nov 2012 11:42 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLUES ANAK KEDAH....: TAMAN NEGARA PULAU <b>KUKUP</b>,JOHOR

Posted: 07 Nov 2012 06:09 PM PST

Pulau Kukup adalah salah satu kawasan paya bakau terbesar yang tidak didiami di dunia.dengan keluasan kira2 647 hektar dengan dataran lumpur berkeluasan 800 hektar Ia juga yang satu-satunya terletak di perairan Johor.
Pulau Kukup juga telah menerima pengiktirafan antarabangsa apabila diberi status 'Kawasan Paya Bakau Berkepentingan Antarabangsa' (tapak RAMSAR) oleh Biro Konvenysen Ramsar di Geneva.
Suatu legenda tempatan menceritakan kisah Pulau Kukup yang pernah menjadi tempat kediaman lima puteri bunian. Pada satu hari, salah seorang puteri itu jatuh cinta dengan seorang pelayar. Mereka melarikan diri dan satu sumpahan telah dikenakan ke atas Pulau Kukup.
Pulau itu ditenggelamkan oleh air laut. Setelah beberapa lama, pulau itu muncul kembali tapi kini ia diliputi kawasan paya bakau. Ramai yang cuba menduduki tempat ini, tetapi semuanya gagal. Ada yang mengatakan ini kerana pulau itu dihuni oleh makhluk ghaib.
Hari ini, Pulau Kukup menjadi tempat kediaman pelbagai hidupan flora dan fauna. Antaranya termasuk monyet yang cerdas, ikan belanak yangi hutan senyap, atau babi hutan yang sibuk bersama anak-anaknya.
Nikmati kecantikan taman negara ini, dan saksikan sendiri kecantikan ekosistem alam semulajadi paya bakau yang tidak didiami terluas di Johor!

BLOG JOHOR: 01 <b>di kukup</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Dec 2012 08:13 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Klik Disini: Mengusir Penat <b>di</b> Pantai <b>Kukup</b> Gunungkidul

Posted: 03 Dec 2012 08:13 AM PST


Selain suara debur ombak yang menenangkan hati, Pantai Kukup juga menyajikan pemandangan laut landai berpasir putih. Wisatawan juga bisa menangkap ikan hias di sela-sela karang berlumut hijau.

Nama Pantai Kukup sudah tidak asing lagi. Pantai ini menjadi pantai andalan Kabupaten Gunungkidul kedua setelah Pantai Baron. Letaknya 1 kilometer sebelah timur Baron, yakni di Desa Kemadang, Kecamatan Tanjungsari, atau 25 kilometer dari Wonosari.
Setelah melewati jalan yang berliku-liku sampailah di tempat pemungutan retribusi. Dari sana, Anda akan dipandu papan yang mengarahkan ke Pantai Kukup. Saat memarkir kendaraan, pantai sudah terlihat anggun. Pagi hingga sore, ombak cenderung landai sehingga bibir pantai sangat cocok untuk beragam aktivitas menghilangkan rasa penat.
Pantai Kukup memiliki pulau karang yang dihubungkan jembatan. Di atas pulau ini dibangun sebuah pondok untuk berteduh dari terik matahari. Dari sana, pemandangan laut luas dan keindahan bibir pantai terlihat dengan jelas.
Tak kalah mengasyikkan, pengunjung bisa menghabiskan waktu berburu ikan hias di pinggir pantai yang ditumbuhi karang kecil tergenang air laut dangkal. Karang-karang ini menjadi rumah biota laut mulai dari ikan berwarna-warni, kepiting,  hingga rumput laut dan lumut hijau.
Areal ini kerap dimanfaatkan untuk menangkap ikan hias. Dengan menggunakan jaring kecil seharga Rp5.000 per buah yang banyak dijual oleh pedagang di seputaran pantai, anak-anak hingga dewasa bebas berburu ikan.
Jenis ikan di pantai ini beragam, mulai dari ikan bustun, kepe-kepe, butane, trigger, scorpion, buntal, dan masih banyak lagi. "Setiap hari ada ikan hias, meskipun setiap hari pengunjung menangkapnya. Jam 11.00-18.00 air surut, ikan kelihatan semua," kata Sumatno, Sekretaris Sarlinmas Provinsi Daerah Istimewa Yogyakarta (DIY) Wilayah II Baron, Gunungkidul yang sehari-hari menjaga pantai Kukup.
Salah satu pengunjung, Purwito asal Kebakramat, Karanganyar, Surakarta mengaku senang berkunjung ke Pantai Kukup. Ini adalah pengalaman pertama bersama keluarga besarnya. Anak dan dua keponakannya asyik menjaring ikan. Sesekali Purwito juga larut ikut nyemplung. "Asyiknya bisa berburu begini," katanya.
Ikan-ikan hasil tangkapan dimasukkan dalam plastik yang didapatkan gratis saat membeli jaring ikan. Ikan-ikan itu tampak berwarna-warni dalam plastik bening. "Ikan ini kan hidupnya dalam air laut, sayangnya kalau dibawa pulang pasti mati," tambah lelaki berusia 35 tahun itu.
Beberapa pengunjung pantai memang membawa pulang ikan hias hasil buruannya, tapi ada pula yang hanya senang berburu lalu memasukkannya lagi ke dalam air laut. Sebelum laut pasang, sambil mencari ikan hias, pengunjung bisa langsung mandi di air laut yang tenang tampak jernih.
Tapi perlu diwaspadai karena banyaknya ikan hias di bibir pantai ini mengakibatkan ubur-ubur kerap luput dari perhatian pengunjung. Ubur-ubur berwarna biru menggelembung bisa menyengat tubuh dan menyebabkan sesak napas.

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


kejoraku bersatu...: 5 maut kemalangan ngeri <b>di Endau</b> Mersing.

Posted: 30 Nov 2012 10:03 PM PST

Assalamualaikum...

Pagi ini dikejutkan dengan status pemergian 5 sekeluarga dalam tragedi kemalangan ngeri di Endau Mersing.  Mangsa merupakan orang sekampung di Felda Air tawar 5 dan arwah isterinya pernah menjadi rakan setugas dengan suami saya  di Sekolah Menengah Air Tawar.  Mengenali keluarga dan juga ibubapa walaupun tidak secara dekat kerana tinggal di felda yang sama.  Berita yang cukup meyedihkan kerana dalam kemalangan itu telah menyebabkan arwah, isteri,2 orang anak dan kakak arwah isterinya meninggal dalam kemalangan itu.  Diberitakan hanya seorang anak yang terselamat.  4 mangsa meninggal di tempat kejadian manakala anak sulung pasangan itu meninggal di hospital Mersing.

Salam takziah untuk keluarg arwah dan Al fatihah untuk arwah, suami dan anak2nya...AL FATIHAH..

Pada pukul 5.17 ptg , ramai saudara mara dan jiran tetangga menanti ketibaan jenazah di rumahnya..Hujan renyai2 dan cuaca yang sentiasa mendung sejak pagi tadi hingga ke saat ini mengimbau rasa hiba kita, apatah lagi ahli keluarga mereka...
Dikhabarkan  bahawa arwah isteri (Shamsiah binti Maidin )dan arwah kakak isterinya akan disemadikan di felda Air Tawar 3 (arwah orang Felda AT3) manakala suami dan dua anaknya disemadikan di Felda Air Tawar 5..Semuga dipermudahkan segala urusan...Aminn.

Jenazah arwah Abdullah dan 2 anaknya sampai ke FAT 5 lebih kurang pukul 11.30 malam dan dikebumikan lebih kurang pukul 12.45 malam dan selesai pada pukul 2.00 pagi menurut kata sahabat saya yang turut serta menghadiri pengkebumian tersebut.

akan diupdate jika ada berita dan gambar terkini ....

Oleh Mohd Sah Muda
am@hmetro.com.my
MERSING: Empat terkorban di tempat kejadian manakala seorang lagi maut di Hospital Mersing di sini, selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) Nissan Grand Livina dinaiki enam sekeluarga itu bertembung sebuah lori tangki minyak di Kilometer 13 Jalan Endau – Mersing, pagi tadi.
Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi itu, kereta dinaiki enam sekeluarga berkenaan dikatakan dalam perjalanan dari Kota Tinggi ke Jengka, Pahang, untuk menghantar seorang ahli keluarga yang mendaftar di Universiti Teknologi Mara (UiTM) cawangan Jengka.

Empat yang maut di lokasi ialah Abdullah M Yousuf, 43, isterinya; Samsiah Maidin, 37; anak keduanya, Maisarah, 4 dan kakak ipar Abdullah, Noraini, 41.

Manakala anak sulung mereka, Muhammad Aiman Syakirin, 8, maut ketika mendapatkan rawatan kecemasan di Hospital Mersing.


Anak bongsu pasangan itu, Ammar Haziq, 3, yang duduk di depan bersama ibu bapanya kini mendapatkan rawatan di Unit Kecemasan Hospital Mersing akibat kecederaan di kepala dan badan.

Ketua Polis Daerah Mersing, Deputi Superintendan Mohd Nor Rasid berkata, siasatan awal mendapati MPV itu dipandu Abdullah secara berkonvoi dua kenderaan lain dalam perjalanan ke Pahang.

"Sebaik tiba di lokasi iaitu kawasan berbukit, kenderaan arwah Abdullah yang menuruni bukit dipercayai hilang kawalan menyebabkan MPV dipandunya berpusing dan melintang di laluan bertentangan.

"Secara kebetulan, sebuah lori tangki minyak sawit tiba di lokasi dan pemandunya gagal mengelak lalu merempuh MPV berkenaan.

"Akibat rempuhan kuat itu, semua mangsa cedera parah di kepala dan tersepit di dalam MPV itu menyebabkan kami terpaksa mendapatkan bantuan Bomba dan Penyelamat Mersing bagi mengeluarkan mangsa," katanya.

Menurutnya, anggota bomba dan penyelamat terpaksa mengambil masa kira-kira 20 minit untuk mengeluarkan semua mangsa dan empat daripadanya sudah meninggal dunia akibat cedera parah di kepala dan badan.

Muhammad Aiman, katanya, yang turut cedera parah di kepala dan badan dikejarkan ke Hospital Mersing untuk rawatan kecemasan, namun disahkan meninggal dunia selepas sejak mendapatkan rawatan di hospital itu.

Katanya, lokasi itu antara kawasan maut kerana sering membabitkan kemalangan maut dan orang ramai diminta mematuhi papan amaran di sekitar jalan raya.

"Semua jenazah dihantar ke Unit Forensik Hospital Mersing untuk bedah siasat dan kami menyiasat kes ini mengikut Seksyen 41 (1) AKta Pengangkutan Jalan 1987 kerana kemalangan maut.

"Kami sudah mengambil keterangan pemandu lori dan menasihatkan semua pengguna mematuhi peraturan jalan raya dan berhati-hati bagi mengelak kejadian tidak diingini," katanya.

Sementara itu, jurucakap bomba dan penyelamat Mersing ketika dihubungi berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan beberapa minit selepas kejadian dan dua jentera membabitkan 15 anggota dari balai Endau dan Mersing dikejarkan ke lokasi.
"Sebaik tiba, kami dapati semua mangsa tersepit di dalam MPV itu dengan pasangan suami isteri dan anak dipercayai bongsu berada di tempat duduk pemandu dan penumpang depan, manakala selebihnya berada di belakang.
"Kami mengambil masa 20 minit untuk mengeluarkan mangsa sebelum semua dihantar ke Hospital Mersing," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/01

01 di permas jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di permas jaya - Google Blog Search


Gendang Perang: 15000 <b>Di Parit Raja</b> Petanda Sahih Anak Johor <b>...</b>

Posted: 02 Dec 2012 08:31 PM PST

Lautan rakyat Johor kelmarin membanjiri Dataran Rakyat, Parit Haji Salleh Ros, Parit Raja sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat Negeri Johor malam tadi.
Walaupun pada awalnya disebelah petang terdapat sedikit hujan, namun kehadiran luar biasa ini menunjukkan semangat perubahan politik rakyat negeri ini.

Program pada sebelah malamnya bermula dengan ucapan wakil-wakil badan bukan kerajaan NGO yang membawa agenda perjuangan hak rakyat.

Antaranya termasuk NGO Anti-PPSMI, Jawatankuasa Kempen Anti Saman Ekor (Kase), Gerakan Mansuh ISA (GMI), Hak Air Untuk Semua (Haus), Gabungan Menuntut Royalti Kelantan 'R', Persatuan Anak Peneroka Felda (Anak), Gabungan menuntut Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih), NGO Pengerang, serta NGO alam sekitar dan Anti Lynas.

Turut berucap menyemarakkan lagi himpunan kebangkitan rakyat malam tadi ialah Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim serta Tuan Haji Muhammad Sabu yang merupakan Timbalan Presedin PAS.


Mereka telah memberi ucapan penutup sekaligus menjawab beberapa tuduhan - tuduhan songsang yang dikemukakan oleh Umno sepanjang perhimpunan agung parti itu.
-----------------------------------------------------------
Mungkin ramai anak-anak muda yang tidak mengetahui tentang sekolah-sekolah pondok di Johor yang tidak kurang popular suatu ketika dahulu. Ramai pemuda dari kampung gua di Parit Perak merantau ke Johor untuk berguru di sekolah-sekolah pondok di sana. Tapi bukan era gua era datuk gua... wakaka.  

Johor sudah bangkit.. Alhamdulillah
 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved