ads

Isnin, 6 Mei 2013

01 di parit sulong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di parit sulong - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di lok heng</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2013 07:44 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Kit Siang bakal berkubur <b>di Gelang Patah</b> | The Unspinners

Posted: 30 Mar 2013 06:00 PM PDT


Penasihat DAP, Lim Kit Siang sudah disahkan akan bertanding di Parlimen Gelang Patah, Johor sekaligus memadamkan hasrat Pengerusi PKR Johor, Chua Jui Meng yang sebelum ini berangan-angan untuk menjadi calon PKR di kawasan tersebut.

Kejayaan DAP mempengaruhi Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim supaya memberi laluan kepada Kit Siang bertanding di Gelang Patah agak mengecewakan ramai penyokong PKR sementelah lagi sudah berbulan-bulan Pengerusi PKR Johor itu melakukan gerak kerja kempennya di sana.

Baru-baru ini sumber yang rapat dengan Jui Meng memberitahu akhbar Nanyang Siang Pau yang bekas pemimpin MCA itu berura-ura untuk meletakkan semua jawatannya dalam PKR sebagai tanda protes berikutan tindakan Anwar yang dianggap sebagai satu pengkhianatan.

DAP memang lama mahu masuk Johor. Dengar komen Tunku Aziz berikut:

Sama ada ura-ura itu menjadi kenyataan atau tidak, yang pastinya Gelang Patah tidak menjanjikan laluan mudah untuk Kit Siang yang dijangkakan akan berdepan dengan protes secara besar-besaran dari penyokong PKR.

Kit Siang yang sudah acap kali berpindah randah dari satu negeri ke negeri lain untuk melebarkan pengaruh DAP tidak hanya akan menghadapi protes penyokong PKR pro Jui Meng tetapi juga bakal berdepan dengan masalah penerimaan pengundi selain cabaran sengit dari BN.

Majoriti pengundi keturunan Cina di negeri yang terkenal dengan jolokan kubu kuat UMNO sejak berdekad lamanya terbukti mempunyai sikap unik dan penerimaan mereka juga jauh berbeza dari pengundi Cina di negeri lain. Cabaran ini tentunya sukar di mengertikan oleh Kit Siang.


Apatah lagi Ketua MCA Bahagian Gelang Patah, Jason Teoh yang hampir pasti mewakili BN bukannya kecil anak untuk diperlekehkan oleh Kit Siang.

Gambaran awal kegusaran DAP dengan keterampilan Teoh dapat dilihat dari serangan awal jentera propaganda DAP yang mula melakukan sabotaj terhadap pemimpin MCA itu melalui sebuah fan page tiruan.

Teoh yang sudah sekian lama dikenali kerana rekod khidmatnya yang cemerlang dan rapat dengan ramai pengundi di sini, sudah tentu merupakan sandaran kukuh untuk BN mengekalkan penguasaan di Gelang Patah.

Tindakan Kit Siang beralih kawasan sempena PRU 13 dengan bertanding di Gelang Patah sebenarnya boleh diibaratkan seperti menggali kuburnya sendiri. Kekuatan DAP di kawasan Parlimen itu ditambah dengan pengaruh peribadinya sukar untuk meruntuhkan kubu BN di sana.

Malah kekuatan DAP yang kian suram di kawasan ini khususnya di DUN N48 Skudai yang dimenanginya dengan majoriti besar 12,854 undi pada PRU 12 tahun 2008 dulu, meletakkan DAP bukan dalam keadaan selesa untuk merampas Parlimen Gelang Patah dari BN.

Berdasarkan trend terkini menunjukkan pengaruh DAP di DUN Skudai sudah semakin suram dan ada kemungkinan parti itu bakal kehilangan kerusi tersebut. Paling tidak pun DAP cuma berupaya mempertahankannya dengan majoriti kurang dari 2,000 undi, mana-mana satu yang berlaku ia tetap berita buruk untuk DAP.

Sementara satu lagi DUN dalam Parlimen gelang patah iaitu N49 Nusajaya yang dimenangi BN melalui calon UMNO dengan majoriti 7,384 undi pada PRU yang lepas, hampir pasti akan kekal di tangan BN dengan undi majoriti yang lebih tinggi.


Berdasarkan senario ini, sudah pasti PRU 13 bakal menjadi igauan buruk untuk DAP dan nyawa politik Kit Siang akan tamat di Gelang Patah dek kerana terbunuh di tangan Teoh.

Rakyat Johor tidak sabar menantikan saat itu bagi memberi pengajaran supaya politikus kaki panjang seperti Kit Siang yang gemar berpindah randah sana sini untuk kepentingan kerjaya politik sendiri tidak terus dijadikan ikutan.

Pengundi-pengundi Cina tidak mengalu-alukan kepulangan Kit Siang di penghujung hayat politiknya. Mungkin Kit Siang sudah mula rasa kerana pekedai-pekedai Cina tidak mahu bersalaman dengan beliau ketika dia melawat kawasan.

Kenapa dia tidak berada di Johor selama ini? Baru sekarang nak balik ke negeri asalnya.

01 di kota tinggi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kota tinggi - Google Blog Search


Guru penolong kanan, dua anak maut dalam kemalangan <b>di Kota</b> <b>...</b>

Posted: 25 Apr 2013 04:23 AM PDT


2 mautMersing – "Kali terakhir saya bertemu empat mangsa tiga hari lalu, apabila arwah anak membawakan nasi dan tomyam untuk makan malam bersama sebelum memberitahu mereka semua akan ke Johor Bahru

"Bagaimanapun, saya tidak menyangka itu kali terakhir saya menemui arwah anak dan dua daripada tiga anaknya sebelum mereka terbunuh dalam kemalangan," kata Noriyah Imman, 79, ibu Guru Penolong Kanan Sekolah Menengah Kebangsaan Anjung Batu Abd Razak Pid, 44, yang maut bersama dua anaknya dalam kemalangan di Kilometer 33 Jalan Mersing-Kota Tinggi, di sini, petang semalam.

Dalam kejadian jam 4 petang itu, Proton Iswara dipandu Abd Razak bersama tiga anaknya, Adibah Taqqiah, 14, Afiqah Ihsanniah, 11 dan Alimul Helmi, 9, dalam perjalanan pulang dari Johor Bahru ke Mersing sebelum dipercayai hilang kawalan lalu bertembung sebuah trak tunda.

Akibat pertembungan itu, Abd Razak yang juga duda, Adibah dan Afiqah meninggal dunia di tempat kejadian manakala Alimul Helmi patah tangan kanan dan dikejarkan ke Hospital Mersing untuk mendapatkan rawatan kecemasan.

"Saya tidak sangka itu makan malam terakhir kami ketika dia datang ke rumah saya di Taman Sri Pantai, dekat sini, sebelum mereka maut dalam kemalangan itu. Ketika itu, arwah anak hanya memaklumkan akan ke Johor Bahru untuk menghadiri kursus ditemani tiga anaknya itu. – myMetro


01 di bekok - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di bekok - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2013 10:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Mar 2013 09:46 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Mar 2013 12:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2012 09:07 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Nov 2012 09:48 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Nov 2012 09:04 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2012 10:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Nov 2012 09:19 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Nov 2012 09:32 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Sep 2012 10:18 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 May 2012 09:13 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pezol Stylez: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 4 : PUAS

Posted: 28 May 2012 10:05 PM PDT

Part akhir aku dan kengkawan mandi manda kat Air Terjun Bekok, Johor
Setelah puas mandi manda, cuci-cuci mata, lepak-lepak..kitorang pun balik.
Overall, memang best mandi kat air terjun ni
Tenang, damai dan segar..maklumlah dalam hutan kan
Sebelum balik tuh..macam biasalah kena la snap2 gambar kan sebagai kenangan
Posing ala-ala model gitewwww..hahaha
Paling best, on the way nak balik tu kitorang singgah makan durian jap
Sedappppp uols !! Ok lah itu la saja entry aku kat air terjun ni
Korng2 yang nak datang sini tu,meh la datang. Besttt!!
Entry lain yang mungkin korang belum baca: 
Part 1 : Plan Last Minit
Part 2 : Batu Berdiri
Part 3 : Basah

Pezol Stylez: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 3 : BASAH

Posted: 28 May 2012 08:03 AM PDT

Part yang paling aku suka...mandi time !! yeahhh!!
Excited sangat nak mandi air terjun kan...giler kau..sejokkkkkk!!
Tergetar-getar gak bila masuk air tuh..tau-tau la kan air bukit.
Memang puas gile..aku berenang ke sana ke mari
Segala jenis terjunan bagai sume kitorng buat...walaupun lompatan tak dpt markah penuh juri
Sekurang-kurangnya dpt gak lepaskan tekanan buat final projek sarjana muda
overall memang syiokkkkkk abes lah !!
Entry lepas yang mungkin korang tak tengok lagi. Jom terjah jap !!

ATEM PEARL: Kenangan <b>di</b> Tasik Empangan <b>Bekok</b>

Posted: 16 Nov 2012 07:12 AM PST

                             
                                              Gambar Tasik di Empangan Bekok   

              Melihat tasik di empangan bekok ni memang membuat pertama kali saya melihatnya. sebelum ni hanya mendengar dari kata-kata rakan, tetapi teringin hendak melihatnya dengan sendiri. maka sebelum saya pergi ke empangan bekok dengan menaiki kereta, saya pada mulanya singgah dulu ke rumah rakan saya iaitu Izwan di Labis. 

            Kemudian kami berdua pergi ke Chaah pula untuk singgah ke rumah rakan saya yang satu lagi iaitu Khalil pada pukul 3.35 petang. kami hanya singgah ke rumah Khalil adalah untuk menziarahinya dan sambil membincangkan rancangan kami bertiga tentang melihat pemandangan tasik di empangan bekok.
           
            Pada pukul 4.50 ptg, selepas selesai perbincangan, maka kami pun meneruskan rancangan kami untuk melihat tasik yang sangat besar dan luas seperti laut. Melihat pemandangan tasik di empangan bekok ini memang sangat menyeronokkan apa entah lagi kalau pergi bersama-sama rakan untuk mencipta kenangan bersama. 


            Akhirnya kami telah sampai ke tasik di empangan bekok juga pada pukul 5.00 petang. tapi sayang sekali, kami tidak dibenarkan masuk untuk melihat empangan bekok di dalam kawasan pagar empangan tapi kami hanya dapat melihat tasik dari luar kawasan empangan sahaja. Semasa kami sampai di tasik, kami bertiga sempat melihat ada beberapa orang yang sedang mengambil gambar, ada juga yang menaiki bot untuk menangkap ikan di tasik, dan ada juga sempat memakai jaring untuk menjala ikan yang besar di tepi tasik. kalau nak ambil gambar nelayan memang tidak sempat tapi hanya setakat gambar saya dan kawan-kawan saya adalah juga, tapi tidak banyak yang kami ambil. setakat enam kepang adalah juga betul kan.....



               Ini adalah gambar saya dan kawan-kawan saya ambil di tepi tasik, yang berbaju merah itu ialah Izwan. Saya pula berbaju putih.

              Ini pula saya bersama dengan seorang lagi rakan saya iaitu Khalil.



           Kali ini giliran saya pula yang mengambil gambar mereka berdua, hehehe.....




               Ini mula-mula kami mengambil gambar dengan dua orang dahulu sebelum kami mengambil gambar dengan tiga orang sekali. tapi jauh sangat, kemudian ambil lagi kali kedua baru nampak dekat. hehehehehe.....

             Pada pukul 5.26 petang, sebaik sahaja kami selesai melihat pemandangan tasik ini selama 23 minit, kami menaiki kereta semula untuk pulang ke rumah masing-masing. Insyallah kalau ada masa lagi, ingat nak datang lagi te tempat ini tapi ada tempat lain lagi yang belum pernah saya kunjungi dengan bersama-sama rakan yang lain. Rugilah kalau sesiapa yang tidak pernah datang ke tempat macam ini. 
          

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Sep 2012 09:35 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Sep 2012 09:28 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di bekok</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jun 2012 09:07 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PEZOL STYLEZ: BERCANDA <b>DI</b> AIR TERJUN <b>BEKOK</b> PART 3 <b>...</b>

Posted: 28 May 2012 08:03 AM PDT

Part yang paling aku suka...mandi time !! yeahhh!!
Excited sangat nak mandi air terjun kan...giler kau..sejokkkkkk!!
Tergetar-getar gak bila masuk air tuh..tau-tau la kan air bukit.
Memang puas gile..aku berenang ke sana ke mari
Segala jenis terjunan bagai sume kitorng buat...walaupun lompatan tak dpt markah penuh juri
Sekurang-kurangnya dpt gak lepaskan tekanan buat final projek sarjana muda
overall memang syiokkkkkk abes lah !!
Entry lepas yang mungkin korang tak tengok lagi. Jom terjah jap !!

01 di gelang patah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di gelang patah - Google Blog Search


dap dah mula buat kacau <b>di gelang patah</b> - Gerakan Anti PKR

Posted: 02 May 2013 06:00 PM PDT


GELANG PATAH – Kakak kepada Pengerusi MCA Gelang Patah, Jason Teoh Sew Hock terkejut apabila kediamannya di Taman Nusa Peritis 1, di sini, disimbah cat merah ketika baru pulang daripada berniaga kira-kira jam 12 malam, semalam.
Mangsa, Teoh Sou Lim, 56 mengakui bingung mengenai motif di sebalik insiden itu kerana tidak pernah mempunyai hutang dengan ceti haram atau ah long atau bermasalah dengan mana-mana individu.

Menurutnya, namun dia memaklumkan sejak akhir-akhir ini dia begitu aktif membantu adiknya berkempen untuk calon Barisan Nasional (BN) yang bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

"Saya tak ada hutang ah long. Setiap hari saya lalui rutin sama 
keluar berniaga pada sebelah pagi dan pulang ke rumah pada tengah malam, tidak mungkin saya ada musuh.

"Mungkin cat itu dilemparkan di hadapan kediaman saya tidak sampai sejam sebelum saya dan anak sampai ke rumah sebab kesannya masih baru," katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Sementara itu, Jason Teoh turut memaklumkan anak saudaranya, Chan Meng Wee, 29 juga anak mangsa turut aktif menyertai kempen pilihan raya membantu calon BN.

"Sebelum kejadian ini ahli  kami turut dipukul ketika menyertai aktiviti kempen, namun disebabkan keselamatan mangsa enggan tampil di media dan ambil keputusan undurkan diri daripada aktiviti kempen.

"Saya harap kejadian ini tidak akan berulang, jika benar ia bermotif politik ia tidak sepatutnya berlaku kerana setiap penyokong perlu kawal emosi jangan  bertindak ikut perasaan," katanya.

01 di kahang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di kahang - Google Blog Search


dap dah mula buat kacau <b>di gelang patah</b> - Gerakan Anti PKR

Posted: 02 May 2013 06:00 PM PDT


GELANG PATAH – Kakak kepada Pengerusi MCA Gelang Patah, Jason Teoh Sew Hock terkejut apabila kediamannya di Taman Nusa Peritis 1, di sini, disimbah cat merah ketika baru pulang daripada berniaga kira-kira jam 12 malam, semalam.
Mangsa, Teoh Sou Lim, 56 mengakui bingung mengenai motif di sebalik insiden itu kerana tidak pernah mempunyai hutang dengan ceti haram atau ah long atau bermasalah dengan mana-mana individu.

Menurutnya, namun dia memaklumkan sejak akhir-akhir ini dia begitu aktif membantu adiknya berkempen untuk calon Barisan Nasional (BN) yang bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

"Saya tak ada hutang ah long. Setiap hari saya lalui rutin sama 
keluar berniaga pada sebelah pagi dan pulang ke rumah pada tengah malam, tidak mungkin saya ada musuh.

"Mungkin cat itu dilemparkan di hadapan kediaman saya tidak sampai sejam sebelum saya dan anak sampai ke rumah sebab kesannya masih baru," katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Sementara itu, Jason Teoh turut memaklumkan anak saudaranya, Chan Meng Wee, 29 juga anak mangsa turut aktif menyertai kempen pilihan raya membantu calon BN.

"Sebelum kejadian ini ahli  kami turut dipukul ketika menyertai aktiviti kempen, namun disebabkan keselamatan mangsa enggan tampil di media dan ambil keputusan undurkan diri daripada aktiviti kempen.

"Saya harap kejadian ini tidak akan berulang, jika benar ia bermotif politik ia tidak sepatutnya berlaku kerana setiap penyokong perlu kawal emosi jangan  bertindak ikut perasaan," katanya.

01 di stulang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di stulang - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 11:59 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Apr 2013 11:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2013 11:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di stulang</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Feb 2013 11:31 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Rakaman video bukti Umno halang Nik Nazmi ceramah <b>di</b> Sri <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2013 11:31 AM PST

http://www.keadilandaily.com/wp-content/uploads/2013/01/Nik-Nazmi-i-300x225.jpg 

(Keadilan Daily) - Sebagaimana ramai maklum, pada 15 Januari yang lalu, saya bersama Tan Poh Lai, Ketua Cabang KEADILAN Johor Bahru dan rombongan yang lain telah berhadapan keganasan UMNO ketika cuba mengadakan ceramah di Flat Sri Stulang, Johor Bahru.

Hari ini kami tampil dengan tiga rakaman video insiden tersebut. 

Kami pada mulanya tiba sekitar jam 8.30 malam dan berjalan ke flat apabila dihalang kumpulan berpakaian baju Umno BN. Mereka enggan membenarkan kami masuk ke dalam sekalipun kami sudah bersiap-siap untuk program kami terlebih dahulu. Mereka turut mengeluarkan makian dan kata-kata kesat terhadap kami.

Selepas berbincang dengan pihak polis, maka kami berundur sementara untuk menyejukkan keadaan. Kemudian kami cuba masuk dengan kenderaan kami ke perkarangan flat menerusi pintu satu lagi. Kini kami dihalang anak-anak muda berbaju Umno yang kemudian memanggil kumpulan pertama. Kami cuba masuk dengan berjalan kaki tetapi terus dihalang dan saya turut ditendang (rujuk video a).

Kami kemudian keluar daripada tempat kejadian, sekalipun cuba dihalang beberapa orang Umno-BN (rujuk video b) dan terus membuat laporan polis di Balai Polis Majidee Johor Bahru.

Kemudian dengan ditemani teman-teman daripada KEADILAN Pasir Gudang dan Gelang Patah serta PAS bersama-sama pihak polis masuk semula ke tapak ceramah untuk mengambil peralatan ceramah.

Saya telahpun dihubungi pegawai penyiasat kes ini. Saya berharap pimpinan tertinggi Umno, Presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak , Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dan Ahli Parlimen Johor Bahru, Tan Sri Shahrir Samad dapat menyatakan dengan jelas pendirian mereka menolak keganasan politik.

Rakaman video

Video a http://www.youtube.com/watch?v=xMDJWzB5uKg (Di pintu masuk kedua Flat Sri Stulang di mana kenderaan kami dihalang dan ditendang, dan kemudian rombongan kami dihalang dan saya ditendang lelaki di dalam baju BN berwarna biru)

Video b http://www.youtube.com/watch?v=1pUZ4d-l5tk (Kami terus dihalang beberapa individu ketika kami cuba meninggalkan kawasan tersebut)

Video c http://www.youtube.com/watch?v=lOIKzG7eNV8 (Kami mengambil peralatan ceramah dengan diiringi pihak polis selepas membuat laporan polis)


Tertunailah Hasrat <b>Di</b> Hati: The Zone <b>Stulang</b> Laut Johor

Posted: 04 Mar 2013 07:24 PM PST

Masa ke Johor Bharu kami sempat singgah The Zone yang terkenal kerana berstatus bebas cukai di tebing Selat Johor.  Selain dari shopping complex di sinilah juga perhentian feri dan juga pusat hiburan.
Akak nak tenguk apa yang best kat sini..terdapat gak restoran dan juga kedai-kedai bebas cukai (dikecualikan dari cukai) yang menjual barangan-barangan bermutu tinggi termasuk coklat dan rokok.

Tak leh parking kat sini...mahai aaa..kena cari tempat lain. 

Oleh sebab cuti raya cina, banyak kedai di tutup...sebenarnya tak boleh ambik gambar kat dalam ni..tapi akak ambik gak.  Kami  beli baju dan coklat sedap yang murah dari kat luar.  

Bila nak keluar kena lalu kastam lah..ramai yang datang semata-mata beli coklat sedap.

Sepanjang Pantai Stulang Laut tak berani nak keluar ambil gambar..ramai betul orang asing..al maklumlah cuti panjang..semua tempat istirehat/lepak-lepak dorang yang ambil alih..seram aaa

Tenguk ajerlah dari dalam kereta...suami teringin nak tenguk tempat kami lepak dan makan-makan kat Pantai Lido (dulu) pada tahun 1987-1988.  Dulu pantai nilah tempat makan seafood yang best terutama bila cukup bulan.  Naik moto bertiga ke sini..masa tu ajerlah kenderaan kami ke sana sini. Akak pernah bawak family makan-makan kat sini.  Naik teksi dari Tampoi sebab tak ada kereta.
Russhdi pun pernah mandi di pantai ni dulu masa umur 1 tahun lebih.  Akak setiap bulan seberang Tambak gi ke supermarket di Woodland naik motor sebab masa tu harga setengah barang lagi murah dari kat JB.  Masa tu memang banyak harga barangan kat sana berbaloi-baloi..sekarang ni idaklah sebab semua dah mahai.
Selalu gak gi berdua dengan Russhdi naik bas ke woodland..sajer jejalan naik bas dari Larkin. Bila dah mengandungkan Firdaus. Semuanya cuma tinggal kenangan kerana segalanya telah berubah.

Tempat menarik <b>di</b> Johor Bahru – Pantai <b>Stulang</b> Laut | Makan <b>...</b>

Posted: 25 Nov 2012 04:15 PM PST

tempat-menarik-johor bahru-pantai-stulangTempat menarik di JohorBahru ni bukannya susah nak dicari lokasinya, jika anda rajin bertanya penduduk tempatan pastinya anda akan tersua dengan Pantai Stulang ni walaupun keindahan pemandangan dan landskapnya kelihatan biasa-biasa sahaja, ia merupakan salah satu tempat bersiar-siar dan jalan-jalan yang mendapat perhatian dan kunjungan penduduk tempatan Johor Bahru. Mana lagi ada sebuah bandaraya yang mempunyai pantai berpasir seperti ni?

Pantai ini ramai dikunjungi terutamanya pada waktu sebelah petang dan di hujung-hujung minggu ataupun hari kelepasan am. Tempat yang menarik di Johor Bahru ini terletak berhampiran dengan kompleks imigresen dan kastam Johor Bahru yang lama setelah kompleks baru yang lebih canggih dan besar didirikan berhampiran Bukit Cagar.

Pantai Stulang ini juga terletak berhampiran dengan penginapan hotel-hotel seperti Grand Blue Wave Hotel(4 star), Suria City Hotel(3star) dan juga Zone Regency Hotel(3 star). Yang menariknya tentang Zone ni ialah ia juga terletak di dalam satu kompleks bangunan Pusat Membeli-Belah Zone Bebas Cukai . Jadi bagi anda yang bercadang nak shopping kat sini dan berhajat membeli coklat-coklat bebas cukai ,jangan miss peluang ni, singgahlah ke Kompleks Bebas Cukai Zone ni! Ia juga mengandungi Kompleks Imigresen Kastam Dan Jeti Laut (CIQ) ke Singapura, Batam-Tanjung Pinang-Indonesia dan lain-lain destinasi luar negara mengikut jalan laut.

Selain itu Pantai Stulang ini juga menjadi tempat menarik di Johor Bahru untuk dikunjungi kerana kedekatannya dengan Medan Selera Stulang yang terletak bersebelahan sahaja dengan Zone Bebas Cukai , Stulang. Pada waktu malam anda boleh bersiar-siar di sepanjang Pantai Stulang yang terletak juga selari dengan Jalan Stulang Laut . Kalau nak menikmati pemandangan malam di Stulang datanglah ke sini, lagi best jika anda ambil peluang untuk makan-makan dulu di Medan Selera Stulang ni sebelum jalan-jalan di waktu malam, ruang pejalan kakinya juga disinari lampu-lampu . Dari sini anda juga boleh memerhatikan cahaya-cahaya lampu bandaraya kota Singapura di seberang selat sana.

Satu lagi perkara yang menjadikan Stulang Laut ni tempat menarik di Johor Bahru untuk dikunjungi ialah pada bulan-bulan tertentu terdapatnya acara-acara temasya air atau event peringkat tempatan, kebangsaan atau antarabangsa yang dianjurkan di sini. kat sini pernah diadakan pertandingan International Speed Boat, water scooter, pertandingan memancing ,sukaneka air dan lain-lain lagi. Kalau nak tahu lanjut lagi fasal event atau temasya air kat Stulang laut ni bolehlah ke website Majlis Bandaraya Johor Bahru atau ke Johor Tourism

Walaupun air di sini taklah berapa bersih untuk bermandi-manda, kita masih boleh lihat anak-anak kecil bermandi-manda di sini pada waktu petang dan dihujung-hujung minggu. Skala kerbersihan air yang Krew Jalan2cuti2 bagi ialah 2 daripada 5!! Jadi bagi anda yang ada anak berkulit agak sensitif , nasihat kami ialah jauhkanlah diri daripada bermandi-manda kat sini. Kalau setakat nak meranduk-randuk air tepian pantai tu mungkin boleh dan pasti tak akan menyebabkan apa-apa mudarat.

Tak lupa juga bagi anda yang mencari makan tengahari dengan harga yang berpatutan (harga biasa-biasa) jangan lupa singgah ke Warung Batu yang menyediakan masakan Nasi Padang (lauk kari memang best!),Asam Pedas dan sayur-sayur ulam-ulaman kampung segar yang diletakkan dalam penyejuk air batu agar kekal segar . Lokasinya berhampiran persimpangan 4 lampu isyarat bersebelahan Imigresen Kastam lama dan juga berhampiran Suria City Hotel.

Satu lagi yang menjadikan Stulang Laut tempat menarik di Johor Bahru ialah terdapatnya jeti persendirian milik keluarga DiRaja Sultan Johor. Di sini anda akan dapat melihat bot-bot layar milik kerabat DiRaja Johor dilabuhkan di sini… Lokasinya di tepi pantai berhadapan dengan Foon Yew High School.

Itulah dia serba sedikti tentang Stulang Laut yang dapat Krew Jalan2cuti2 bawakan setakat ni. Jika anda berkunjung ke Johor Bahru dan nak cari tempat untuk meluangkan masa atau menghilangkan kebosanan datanglah ke Pantai Stulang yang bersejarah ni..

Tips J2C2: kalau ke sini jangan miss Pusat Membeli -belah Zone Bebas Cukai

01 di batu pahat - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di pasir gudang - Google Blog Search


Ceramah Umum &#39;Sejahtera Rakyat Malaysia&#39; <b>di Pasir Gudang</b>, 28 Mei

Posted: 26 May 2011 06:20 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Dewan Himpunan Penyokong Pas Johor dengan kerjasama Lujnah Hal Ehwal Kaum Pas kawasan Pasir Gudang menganjurkan ceramah umum 'Sejahtera Rakyat Malaysia' pada hari Sabtu, 28 Mei ini bertempat di Hotel Li ...

01 di endau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

01 di endau - Google Blog Search


BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Apr 2013 10:05 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Mar 2013 10:08 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

kejoraku bersatu...: 5 maut kemalangan ngeri <b>di Endau</b> Mersing.

Posted: 30 Nov 2012 10:03 PM PST

Assalamualaikum...

Pagi ini dikejutkan dengan status pemergian 5 sekeluarga dalam tragedi kemalangan ngeri di Endau Mersing.  Mangsa merupakan orang sekampung di Felda Air tawar 5 dan arwah isterinya pernah menjadi rakan setugas dengan suami saya  di Sekolah Menengah Air Tawar.  Mengenali keluarga dan juga ibubapa walaupun tidak secara dekat kerana tinggal di felda yang sama.  Berita yang cukup meyedihkan kerana dalam kemalangan itu telah menyebabkan arwah, isteri,2 orang anak dan kakak arwah isterinya meninggal dalam kemalangan itu.  Diberitakan hanya seorang anak yang terselamat.  4 mangsa meninggal di tempat kejadian manakala anak sulung pasangan itu meninggal di hospital Mersing.

Salam takziah untuk keluarg arwah dan Al fatihah untuk arwah, suami dan anak2nya...AL FATIHAH..

Pada pukul 5.17 ptg , ramai saudara mara dan jiran tetangga menanti ketibaan jenazah di rumahnya..Hujan renyai2 dan cuaca yang sentiasa mendung sejak pagi tadi hingga ke saat ini mengimbau rasa hiba kita, apatah lagi ahli keluarga mereka...
Dikhabarkan  bahawa arwah isteri (Shamsiah binti Maidin )dan arwah kakak isterinya akan disemadikan di felda Air Tawar 3 (arwah orang Felda AT3) manakala suami dan dua anaknya disemadikan di Felda Air Tawar 5..Semuga dipermudahkan segala urusan...Aminn.

Jenazah arwah Abdullah dan 2 anaknya sampai ke FAT 5 lebih kurang pukul 11.30 malam dan dikebumikan lebih kurang pukul 12.45 malam dan selesai pada pukul 2.00 pagi menurut kata sahabat saya yang turut serta menghadiri pengkebumian tersebut.

akan diupdate jika ada berita dan gambar terkini ....

Oleh Mohd Sah Muda
am@hmetro.com.my
MERSING: Empat terkorban di tempat kejadian manakala seorang lagi maut di Hospital Mersing di sini, selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) Nissan Grand Livina dinaiki enam sekeluarga itu bertembung sebuah lori tangki minyak di Kilometer 13 Jalan Endau – Mersing, pagi tadi.
Dalam kejadian kira-kira jam 7.30 pagi itu, kereta dinaiki enam sekeluarga berkenaan dikatakan dalam perjalanan dari Kota Tinggi ke Jengka, Pahang, untuk menghantar seorang ahli keluarga yang mendaftar di Universiti Teknologi Mara (UiTM) cawangan Jengka.

Empat yang maut di lokasi ialah Abdullah M Yousuf, 43, isterinya; Samsiah Maidin, 37; anak keduanya, Maisarah, 4 dan kakak ipar Abdullah, Noraini, 41.

Manakala anak sulung mereka, Muhammad Aiman Syakirin, 8, maut ketika mendapatkan rawatan kecemasan di Hospital Mersing.


Anak bongsu pasangan itu, Ammar Haziq, 3, yang duduk di depan bersama ibu bapanya kini mendapatkan rawatan di Unit Kecemasan Hospital Mersing akibat kecederaan di kepala dan badan.

Ketua Polis Daerah Mersing, Deputi Superintendan Mohd Nor Rasid berkata, siasatan awal mendapati MPV itu dipandu Abdullah secara berkonvoi dua kenderaan lain dalam perjalanan ke Pahang.

"Sebaik tiba di lokasi iaitu kawasan berbukit, kenderaan arwah Abdullah yang menuruni bukit dipercayai hilang kawalan menyebabkan MPV dipandunya berpusing dan melintang di laluan bertentangan.

"Secara kebetulan, sebuah lori tangki minyak sawit tiba di lokasi dan pemandunya gagal mengelak lalu merempuh MPV berkenaan.

"Akibat rempuhan kuat itu, semua mangsa cedera parah di kepala dan tersepit di dalam MPV itu menyebabkan kami terpaksa mendapatkan bantuan Bomba dan Penyelamat Mersing bagi mengeluarkan mangsa," katanya.

Menurutnya, anggota bomba dan penyelamat terpaksa mengambil masa kira-kira 20 minit untuk mengeluarkan semua mangsa dan empat daripadanya sudah meninggal dunia akibat cedera parah di kepala dan badan.

Muhammad Aiman, katanya, yang turut cedera parah di kepala dan badan dikejarkan ke Hospital Mersing untuk rawatan kecemasan, namun disahkan meninggal dunia selepas sejak mendapatkan rawatan di hospital itu.

Katanya, lokasi itu antara kawasan maut kerana sering membabitkan kemalangan maut dan orang ramai diminta mematuhi papan amaran di sekitar jalan raya.

"Semua jenazah dihantar ke Unit Forensik Hospital Mersing untuk bedah siasat dan kami menyiasat kes ini mengikut Seksyen 41 (1) AKta Pengangkutan Jalan 1987 kerana kemalangan maut.

"Kami sudah mengambil keterangan pemandu lori dan menasihatkan semua pengguna mematuhi peraturan jalan raya dan berhati-hati bagi mengelak kejadian tidak diingini," katanya.

Sementara itu, jurucakap bomba dan penyelamat Mersing ketika dihubungi berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan beberapa minit selepas kejadian dan dua jentera membabitkan 15 anggota dari balai Endau dan Mersing dikejarkan ke lokasi.
"Sebaik tiba, kami dapati semua mangsa tersepit di dalam MPV itu dengan pasangan suami isteri dan anak dipercayai bongsu berada di tempat duduk pemandu dan penumpang depan, manakala selebihnya berada di belakang.
"Kami mengambil masa 20 minit untuk mengeluarkan mangsa sebelum semua dihantar ke Hospital Mersing," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2012/12/01

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Mar 2013 09:34 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Feb 2013 09:41 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2013 09:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 09:35 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2013 09:19 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jan 2013 09:29 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jan 2013 09:37 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Orang Asli <b>di Endau</b>-Rompin dibenar cabar notis pengusiran <b>...</b>

Posted: 11 Oct 2012 05:27 AM PDT


PUTRAJAYA – Mahkamah Rayuan di sini hari ini memberi kebenaran kepada 118 penduduk suku kaum Jakun dari Kampung Orang Asli Peta di Taman Negara Endau-Rompin membuat semakan kehakiman untuk mencabar perintah Pentadbir Tanah Daerah Mersing yang meminta mengosongkan Tanah Adat mereka.


Panel tiga hakim — Datuk Seri Abu Samah Nordin, Datuk Clement Allan Skinner dan Datuk Aziah Ali membuat keputusan tersebut tanpa sebarang kos.


Keputusan itu dibuat atas alasan bahawa notis pengusiran bertarikh 17 Jan lalu (oleh Pentadbir Tanah Daerah Mersing) boleh dicabar walaupun pihak responden menyatakan bahawa notis pengusiran sebenar adalah pada 6 Sept tahun lalu oleh Perbadanan Taman Negara Johor.


Mahkamah berpendapat notis pada 6 Sept itu bukanlah satu keputusan (untuk pengusiran) kerana ia hanya 'meminta jasa baik tok batin' supaya bercakap kepada anak buahnya untuk keluar daripada tanah tersebut.


Berikutan keputusan ini, kes tersebut akan didengar di Mahkamah Tinggi Johor Baharu dan pada 14 Ogos lalu, Mahkamah Rayuan juga telah membenarkan mereka terus tinggal di tanah tersebut sementara menunggu perintah mahkamah.


Pada 22 Mei lepas, Mahkamah Tinggi Johor Baharu menolak permohonan untuk mendapatkan kebenaran semakan kehakiman serta permohonan mereka untuk menggantung perintah itu.


Pemohon dalam kes ini adalah Ketua Kampung Peta iaitu Sangka Chuka, 59, dan seorang penduduk, Nasir Kantan, 34.


Mereka memohon mahkamah mengisytiharkan notis pengusiran itu sebagai tidak sah dan batal serta responden tidak berhak untuk mengurang, mengehad atau menghapuskan hak mereka terhadap Tanah Adat tersebut tanpa membayar pampasan sewajarnya.       


Pentadbir Tanah Daerah Mersing, Johor, Pengarah Tanah dan Galian Negeri dan Perbadanan Taman Negara Johor, Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Orang Asli, kerajaan negeri Johor dan kerajaan Malaysia pula dinamakan sebagai responden.


Kampung mereka terletak dalam kawasan yang diwartakan sebagai kawasan Orang Asli dikenali sebagai Ulu Endau, Endau di Johor, melibatkan keluasan kira-kira 221 hektar di daerah Mersing, dan didiami 28 keluarga.


Kesemua orang asli terbabit diwakili peguam S. Yogeswaran manakala Peguam Kanan Persekutuan Nurul Farhana Khalid dan Aida Adha Abu Bakar mewakili responden. – Bernama

2 Beranak Lemas Mandi <b>Di</b> Taman <b>Endau</b> Rompin - Merdeka Online

Posted: 17 Nov 2012 12:02 AM PST

MO,KUANTAN,17/11/2012 – Dua beranak yang dilaporkan hilang ketika mandi di kawasan Taman Negeri Endau Rompin semalam ditemui kira-kira dua meter daripada lokasi kejadian pagi Sabtu.

Mayat Mohd Hanafi Zainuddin, 15, ditemui dalam operasi mencari dan menyelamat pada 8.53 pagi sementara mayat ibunya, Rosnani Nordin, 31, ditemui pasukan selam skuba pada 10.31 pagi Sabtu.

Kedua-dua mayat dihantar ke Hospital Muadzam Shah, kata Pegawai Perhubungan Awam Bomba dan Penyelamat Pahang, Anuar Hassan.Dalam satu lagi kejadian di Nenasi, Pekan, mayat seorang daripada dua bersaudara yang hilang ketika mencari siput di Sungai Badong, Nenasi petang semalam turut ditemui.

Mayat Mohamad Syafiruddin Hussin, 14, dari Bandar Seri Bandi, Kemaman ditemui tenggelam kira-kira dua kilometer dari lokasi mangsa dilaporkan lemas. Mangsa bersama saudaranya, Mazura Ali, 14, dari Kampung Badong, Merchong dilaporkan hilang ketika mencari siput di Sungai Pahang berdekatan Nenasi.

Anggota Unit Skuba dari Balai Bomba dan Penyelamat Kuantan dan Pekan masih meneruskan operasi mencari dan menyelamat Mazura. -BERNAMA

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2013 09:56 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2013 09:44 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2013 09:20 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hari Keluarga Ramli dan Zabidah <b>di Endau</b> Beach Resort

Posted: 20 Nov 2012 06:42 AM PST

pada 16-18 November yang lepas telah diadakan hari keluarga bagi keluarga Ramli dan Zabidah..(Keluarga Mertuaku)...Hari keluarga yang pertama kali diadakan ini diadakan di Endau Beach Resort dan dikendalikan oleh adik bongsu kami iaitu Izwan dan Ain...
kami check in di resort pada petang Jumaat jam 4 petang, disambut dengan Hi-Tea dan seterusnya acara pertama ialah mandi di kolam renang...
pada malamnya pula diadakan makan secara barbeku sperti udang,sotong, ayam dan sebagainya. disulami dengan nyanyian karaoke oleh ipar dan biras2 ku...
Hari kedua selepas sarapan pagi diadakan pula acara sukaneka yang melibatkan kanak-kanak dan orang dewasa, acaranya tiup belon, lambung belon, spin and run, tiup tepung dan sebagainya. jam 10 pagi tamat. apalagi, sambung mandi la..petang bebas, kami pi pekan Mersing jap, anak-anakku sibuk minta dibelikan pelampung dan googles...
malamnya makan malam dan rehat. pagi hari ketiga pula acara bebas dengan mandi di kolam renang jam 12 makan tengahari dan check out. kami sampai di rumah jam 7 petang. semua keletihan. lepak awal, aku  plak standby, esok ada mesyuarat.... 

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Feb 2013 09:33 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2013 09:56 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2013 09:44 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2013 09:20 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hari Keluarga Ramli dan Zabidah <b>di Endau</b> Beach Resort

Posted: 20 Nov 2012 06:42 AM PST

pada 16-18 November yang lepas telah diadakan hari keluarga bagi keluarga Ramli dan Zabidah..(Keluarga Mertuaku)...Hari keluarga yang pertama kali diadakan ini diadakan di Endau Beach Resort dan dikendalikan oleh adik bongsu kami iaitu Izwan dan Ain...
kami check in di resort pada petang Jumaat jam 4 petang, disambut dengan Hi-Tea dan seterusnya acara pertama ialah mandi di kolam renang...
pada malamnya pula diadakan makan secara barbeku sperti udang,sotong, ayam dan sebagainya. disulami dengan nyanyian karaoke oleh ipar dan biras2 ku...
Hari kedua selepas sarapan pagi diadakan pula acara sukaneka yang melibatkan kanak-kanak dan orang dewasa, acaranya tiup belon, lambung belon, spin and run, tiup tepung dan sebagainya. jam 10 pagi tamat. apalagi, sambung mandi la..petang bebas, kami pi pekan Mersing jap, anak-anakku sibuk minta dibelikan pelampung dan googles...
malamnya makan malam dan rehat. pagi hari ketiga pula acara bebas dengan mandi di kolam renang jam 12 makan tengahari dan check out. kami sampai di rumah jam 7 petang. semua keletihan. lepak awal, aku  plak standby, esok ada mesyuarat.... 

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Feb 2013 09:52 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

2 BERANAK LEMAS MANDI <b>DI</b> TAMAN <b>ENDAU</b> ROMPIN | Merdeka <b>...</b>

Posted: 17 Nov 2012 12:02 AM PST

MO,KUANTAN,17/11/2012 – Dua beranak yang dilaporkan hilang ketika mandi di kawasan Taman Negeri Endau Rompin semalam ditemui kira-kira dua meter daripada lokasi kejadian pagi Sabtu.

Mayat Mohd Hanafi Zainuddin, 15, ditemui dalam operasi mencari dan menyelamat pada 8.53 pagi sementara mayat ibunya, Rosnani Nordin, 31, ditemui pasukan selam skuba pada 10.31 pagi Sabtu.

Kedua-dua mayat dihantar ke Hospital Muadzam Shah, kata Pegawai Perhubungan Awam Bomba dan Penyelamat Pahang, Anuar Hassan.Dalam satu lagi kejadian di Nenasi, Pekan, mayat seorang daripada dua bersaudara yang hilang ketika mencari siput di Sungai Badong, Nenasi petang semalam turut ditemui.

Mayat Mohamad Syafiruddin Hussin, 14, dari Bandar Seri Bandi, Kemaman ditemui tenggelam kira-kira dua kilometer dari lokasi mangsa dilaporkan lemas. Mangsa bersama saudaranya, Mazura Ali, 14, dari Kampung Badong, Merchong dilaporkan hilang ketika mencari siput di Sungai Pahang berdekatan Nenasi.

Anggota Unit Skuba dari Balai Bomba dan Penyelamat Kuantan dan Pekan masih meneruskan operasi mencari dan menyelamat Mazura. -BERNAMA

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Feb 2013 09:26 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Feb 2013 09:13 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Feb 2013 09:40 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Nov 2012 09:42 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Nusajaya Kini: Penduduk <b>Endau</b> Dapat Pembelaan

Posted: 02 Nov 2012 04:19 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]MERSING – Penduduk di Kampung Tanjung Endau dan Jalan Bulang Endau, dekat sini, mendapat pembelaan Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Endau, Ustaz Mohd Azam Razak setelah masalah yang mereka hadapi ...

Penduduk <b>ENDAU</b> dapat pembelaan « ibn_bacoks

Posted: 01 Nov 2012 05:26 PM PDT

MERSING – Penduduk di Kampung  Tanjung Endau dan Jalan Bulang Endau, dekat sini, mendapat pembelaan Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Endau, Ustaz Mohd Azam Razak setelah masalah yang mereka hadapi didedahkan kepada umum.

Menurut Ustaz Azam yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS Johor itu lagi, para penduduk disifatkannya menagih janji 'pemimpin' sejak beberapa tahun lalu berhubung penempatan baru bagaimanapun sehingga kini belum tertunai.

"Penempatan Baru Penduduk Kg Tanjung Endau & Jln Bulang Endau,,,Isu Janji2 Pemimpin UMNO Mersing kpd Penduduk Kg Tanjung Endau dn Jln Bulang Endau ttg penempatan yg tak tertunai sejak sekian lama,, Janji sejak 2004, 2008 dan janji trbaru 2012 oleh YB Dr. Latif di Jln Bulang, 2 hari selepas Prgrm Dialog Isu Kg Tanjung Bersama Sdr. Mazlan Aliman,,,anjurn PAS di Kg Tanjung Endau,,,,

"Lebih malang lagi ade pihak yg mengenak bayaran RM300seorang kpd yg mahu nama mereka tesenarai yg dapat bantuan rumah, dn ade seorang perempuan dr kg Sg Padang di kenakn RM3000 krn merayu agar dia tersenarai,"  katanya dalam satu kenyataan.

Ustaz Azam berkata demikian dalam satu ceramah Jom Ubah anjuran PAS Kawasan Mersing, di Kampung Tanjung Endau, dekat sini, semalam.

Hadir sama, Selebriti Leman Raja Lawak dan Ust Azman Safawi Abd Rani,  mantan Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Melaysia.

Sementara itu, Ustaz Azam turut berkata, disebalik pelaksanaan kamera Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) oleh pihak berkuasa didakwa boleh mendatangkan keuntungan kepada syarikat konsesi kroni UMNO-Barisan Nasional.

"Isu Kamera AES yg sdg giat di pasang oleh JPJ, saya menyebutkn lokasi2 dimane di pasang di sekitar Jln2 laluan Mersing,, Yg Akan menguntungkn 2 Syarikat konsesi Kroni UMNO sebyknRM 700juta setahun," katanya lagi.

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Nov 2012 09:28 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Nov 2012 09:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Nov 2012 09:53 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Sep 2012 09:45 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

TIGA PROGRAM DATO&#39; FAUZI <b>DI</b> ROMPIN DAN <b>ENDAU</b>

Posted: 07 Jul 2012 10:08 AM PDT

Pengerusi MPN KEADILAN Pahang, Dato' Fauzi Abd Rahman telah menghadiri tiga program bersama rakyat di sekitar Rompin dan Endau pada 06 Jul 2012 baru-baru ini.  
Program pertama beliau adalah menghadiri jamuan makan malam bersama masyarakat Cina sekitar Rompin di sebuah restoren Cina berhampiran Pekan Rompin.  Turut menjadi tetamu adalah YB Tian Chua (MP Batu) dan YB Zuraidah (MP Ampang) bersama pimpinan DAP dan PAS kawasan Rompin.  Hadir bersama juga adalah Ketua Cabang KEADILAN Rompin, Sdr Rabidin (Wak Rabidin).
Sambutan masyarakat Cina amat memuaskan dan ini merupakan satu sejarah di Rompin di mana satu majlis makan malam diadakan bersama dengan dihadiri oleh berbagai kaum termasuk kaum Orang Asal di Rompin.  Dato' Fauzi, YB Tian Chua, YB Zuraidah dan pemimpin PAS turut berucap ringkas pada jamuan makan malam tersebut.  Dato' Fauzi berjaya menarik perhatian kaum Cina apabila beliau berucap di dalam bahasa Mandarin dan mendapat tepukan gemuruh dari mereka yang hadir.
Selepas jamuan makan malam, Dato' Fauzi bergegas ke Markas PAS Tanjung Endau pula untuk berceramah.  Turut berceramah di sana juga adalah YB Zuraidah dan YB Tian Chua.  Kehadiran orang ramai di Tanjung Endau iaitu satu kawasan kubu kuat Umno di Johor itu boleh dibanggakan.  Dato' Fauzi banyak mengimbas kembali sejarah perjuangan pemimpin Umno dahulu yang sanggup berkorban harta mereka demi memperjuangkan nasib rakyat.  Pemimpin Umno mula mengira harta benda dan kepentingan diri serta keluarga dan kroni masing-masing bermula di zaman Tun Mahathir hinggalah sekarang.
Walaupun agak kelewatan untuk Dato' Fauzi berceramah di Dataran Rompin selepas itu, beliau tetap hadir ke sana untuk menemui masyarakat setempat yang ramai hadir di situ.  Di Dataran Rompin, YB Tian Chua dan YB Zuraidah juga berkesempatan berucap sebelum ketibaan Dato' Fauzi.  Di kesempatan itu, beliau mengambil masa yang agak panjang untuk berbual mesra bersama masyarakat dan pimpinan setempat di sebuah kedai makan berhampiran Dataran Rompin. 
Keseluruhannya, program yang diadakan di Rompin dan Endau amat berjaya di mana semua program yang diadakan mendapat sambutan yang baik.  Satu petanda bahawa Rompin bukan lagi kawasan selamat buat Umno/Bn.  Melihat kepada sambutan rakyat setempat di Endau pula, memang benarlah seperti yang didakwa, Johor juga kini terancam dengan kemaraan Pakatan Rakyat.  InsyaAllah, Pahang dan Johor bukan negeri yang didakwa oleh Daim Zainuddin sebagai di antara negeri yang kekal di bawah Umno/Bn.

KOMANDER UiTM JOHOR: Perkhemahan Kompeni JPAM <b>di Endau</b> <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2012 07:26 AM PDT



Semua pelajar berkumpul pada jam 3.00 petang di padang kawad sebelum bertolak. Pelajar diberikan taklimat oleh   En. Juakhir bin hassan dan para komander mengenai penginapan, aktiviti dan silibus yang akan dipelajari. Setelah tiba di pusat latihan pada jam 6.30 petang, para peserta diminta memasang khemah masing-masing dan bersiap-sedia untuk bersolat.Pada jam 7.00 petang, para peserta solat jamak marghrib dan Isyak secara berjemaah dan menikmati makan malam yang telah disediakan.Pada jam 9.00 malam, selepas solat dan makan malam diadakan 'Ice Breaking'. Selepas itu diadakan aktiviti LDK(Latihan Dalam Kumpulan). LDK1 lebih kepada aktiviti pengenalan bersama ahli-ahli Jabatan Pertahanan Awam Malaysia bersama komander-komander pengiring. Terdapat beberapa aktiviti yang dijalankan seperti 'Ice Breaking' dan permainan berkumpulan. Sebelum bersurai, para facilitator telah memberikan taklimat mengenai 'sentri' atau jaga malam.Semua pelajar bersurai pada jam 12.00 malam. Sentri juga telah bermula pada malam pertama dan setiap kumpulan pelajar bergilir-gilir melakukan sentri.
Pelajar bangun pada jam 5.00 pagi dan solat subuh secara berjemaah. Pada jam 6.30 pagi semua pelajar berkumpul di kawasan lapang untuk memulakan latihan jasmani dibawah penyelarasan para fasilitator.
Setelah itu, pelajar menikmati sarapan pagi sebelum ke aktiviti seterusnya. komander bertugas telah mengadakan aktiviti LDK2 dimana para pelajar telah diajar cara untuk melakukan aktiviti ikhtiar hidup.
Pada jam 11.00 pagi, para telah diberikan sedikit penerangan mengenai aktiviti mereka pada hari tersebut iaitu program jungle trekking. Para peserta diberi taklimat oleh renjer yang telah ditugaskan bagi melaksanakan aktiviti ini. Para peserta diminta berbaris memanjang untuk melalui anak sungai, memanjat bukit dan jambatan gantung. Perjalanan mengambil masa lebih kurang satu jam. Setiba di tempat yang dituju, peserta lelaki ditugaskan untuk mencari kayu buluh, manakala peserta perempuan mengumpulkan kayu api, daun kering dan menyalakannya. Mereka dikehendaki menyediakan makanan tengahari dengan menggunakan bahan-bahan yang telah dibekalkan seperti ubi kentang, ikan kering dan maggi. Oleh sebab hujan lebat, aktiviti seterusnya terpaksa dibatalkan dan para peserta terpaksa pulang ke tapak perkhemahan.
Selepas aktiviti tersebut, para pelajar membersihkan diri serta bersiap-sedia untuk solat jamak maghrib dan Isyak. Tepat jam 7.00 petang, para pelajar bersiap sedia untuk solat berjemaah. Selepas selesai solat berjemaah, para pelajar menjamu selera pada jam 8.00 malam. Pada jam seterusnya, aktiviti malam kebudayaan telah diadakan. Para peserta telah dibahagikan kepada beberapa kumpulan dan diberikan tugasan mengikut kumpulan masing-masing. Aktiviti berakhir pada jam 10.00 malam .
Disebabkan hujan renyai-renyai, aktiviti Night Walk telah dicepatkan daripada jadual yang sepatutnya. Aktiviti ini dipandu oleh jurupandu yang telah ditugaskan untuk membawa para peserta menjalani aktiviti tersebut. Aktiviti berakhir pada jam 12.00 malam dan para peserta bersiap-sedia untuk tidur dan berehat.
Pelajar bangun seperti biasa pada jam 6.00 pagi. Pelajar solat subuh secara berjemaah sebelum memulakan senaman dan latihan fizikal.Selepas itu, semua pelajar telah diberikan sarapan pagi. Selepas persiapan diri, pada jam 11.30 pagi renjer bertugas telah mengambil tempat bagi memulakan aktiviti yang seterusnya iaitu pembelajaran berenang dengan menggunakan bahan yang telah dibekalkan manakala para fasilitator disediakan dengan aktiviti berkayak. Sebelum dibenarkan melakukan aktiviti ini, para peserta dan para fasilitator telah diberikan taklimat dan penerangan serta diajar bagaimana menggunakan peralatan yang telah disediakan seperti 'Live Jacket'.Para peserta dikehendaki untuk melakukan aktiviti 'Water Confidence'. Aktiviti ini memerlukan pelajar terjun ke dalam tasik dan dibekalkan dengan 'Live Jacket'. Aktiviti ini bertujuan untuk melatih pelajar agar tidak panik semasa berada di dalam air. Pelajar telah dibahagikan kepada kumpulan. Setiap kumpulan akan melakukan aktiviti secara bergilir-gilir.Selepas selesai semua aktiviti dijalankan, para pelajar diberikan waktu untuk solat asar berjemaah. Setelah itu, para pelajar diberikan tugas setiap platun bagi membersihkan kawasan perkhemahan selepas makan untuk kali terakhir di tapak perkhemahan. Seterusnya rumusan oleh jurulatih dan sesi bergambar bersama pegawai dan semua komander serta pelajar yang terlibat dalam melaksanakan aktiviti perkhemahan ini. Para pelajar telah bersiap sedia untuk pulang ke Uitm. Mereka pulang dengan menaiki bas yang telah disediakan. Tepat jam 7.30 petang, para pelajar Kokurikulum Kompeni Jabatan Pertahanan Awam tiba di Uitm Johor. Mereka berkumpul di padang kawad sebelum bersurai.

Endau Rompin (Selai) National Park: Keterangan Aktiviti <b>di Endau</b> <b>...</b>

Posted: 18 Oct 2012 08:20 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Endau Rompin (Selai) National Park. 2nd largest rainforest in Peninsular Malaysia! Introduction · Activities & ... Keterangan Aktiviti di Endau-Rompin (Selai). Posted by Muhazam Syah Hambar at 08:20 · Email ThisBlogThis!

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Feb 2013 09:48 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

2 BERANAK LEMAS MANDI <b>DI</b> TAMAN <b>ENDAU</b> ROMPIN | Merdeka <b>...</b>

Posted: 17 Nov 2012 12:02 AM PST

MO,KUANTAN,17/11/2012 – Dua beranak yang dilaporkan hilang ketika mandi di kawasan Taman Negeri Endau Rompin semalam ditemui kira-kira dua meter daripada lokasi kejadian pagi Sabtu.

Mayat Mohd Hanafi Zainuddin, 15, ditemui dalam operasi mencari dan menyelamat pada 8.53 pagi sementara mayat ibunya, Rosnani Nordin, 31, ditemui pasukan selam skuba pada 10.31 pagi Sabtu.

Kedua-dua mayat dihantar ke Hospital Muadzam Shah, kata Pegawai Perhubungan Awam Bomba dan Penyelamat Pahang, Anuar Hassan.Dalam satu lagi kejadian di Nenasi, Pekan, mayat seorang daripada dua bersaudara yang hilang ketika mencari siput di Sungai Badong, Nenasi petang semalam turut ditemui.

Mayat Mohamad Syafiruddin Hussin, 14, dari Bandar Seri Bandi, Kemaman ditemui tenggelam kira-kira dua kilometer dari lokasi mangsa dilaporkan lemas. Mangsa bersama saudaranya, Mazura Ali, 14, dari Kampung Badong, Merchong dilaporkan hilang ketika mencari siput di Sungai Pahang berdekatan Nenasi.

Anggota Unit Skuba dari Balai Bomba dan Penyelamat Kuantan dan Pekan masih meneruskan operasi mencari dan menyelamat Mazura. -BERNAMA

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Feb 2013 09:12 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2013 09:35 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Jan 2013 09:19 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Jan 2013 09:29 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Jan 2013 09:37 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Orang Asli <b>di Endau</b>-Rompin dibenar cabar notis pengusiran <b>...</b>

Posted: 11 Oct 2012 05:27 AM PDT


PUTRAJAYA – Mahkamah Rayuan di sini hari ini memberi kebenaran kepada 118 penduduk suku kaum Jakun dari Kampung Orang Asli Peta di Taman Negara Endau-Rompin membuat semakan kehakiman untuk mencabar perintah Pentadbir Tanah Daerah Mersing yang meminta mengosongkan Tanah Adat mereka.


Panel tiga hakim — Datuk Seri Abu Samah Nordin, Datuk Clement Allan Skinner dan Datuk Aziah Ali membuat keputusan tersebut tanpa sebarang kos.


Keputusan itu dibuat atas alasan bahawa notis pengusiran bertarikh 17 Jan lalu (oleh Pentadbir Tanah Daerah Mersing) boleh dicabar walaupun pihak responden menyatakan bahawa notis pengusiran sebenar adalah pada 6 Sept tahun lalu oleh Perbadanan Taman Negara Johor.


Mahkamah berpendapat notis pada 6 Sept itu bukanlah satu keputusan (untuk pengusiran) kerana ia hanya 'meminta jasa baik tok batin' supaya bercakap kepada anak buahnya untuk keluar daripada tanah tersebut.


Berikutan keputusan ini, kes tersebut akan didengar di Mahkamah Tinggi Johor Baharu dan pada 14 Ogos lalu, Mahkamah Rayuan juga telah membenarkan mereka terus tinggal di tanah tersebut sementara menunggu perintah mahkamah.


Pada 22 Mei lepas, Mahkamah Tinggi Johor Baharu menolak permohonan untuk mendapatkan kebenaran semakan kehakiman serta permohonan mereka untuk menggantung perintah itu.


Pemohon dalam kes ini adalah Ketua Kampung Peta iaitu Sangka Chuka, 59, dan seorang penduduk, Nasir Kantan, 34.


Mereka memohon mahkamah mengisytiharkan notis pengusiran itu sebagai tidak sah dan batal serta responden tidak berhak untuk mengurang, mengehad atau menghapuskan hak mereka terhadap Tanah Adat tersebut tanpa membayar pampasan sewajarnya.       


Pentadbir Tanah Daerah Mersing, Johor, Pengarah Tanah dan Galian Negeri dan Perbadanan Taman Negara Johor, Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Orang Asli, kerajaan negeri Johor dan kerajaan Malaysia pula dinamakan sebagai responden.


Kampung mereka terletak dalam kawasan yang diwartakan sebagai kawasan Orang Asli dikenali sebagai Ulu Endau, Endau di Johor, melibatkan keluasan kira-kira 221 hektar di daerah Mersing, dan didiami 28 keluarga.


Kesemua orang asli terbabit diwakili peguam S. Yogeswaran manakala Peguam Kanan Persekutuan Nurul Farhana Khalid dan Aida Adha Abu Bakar mewakili responden. – Bernama

2 Beranak Lemas Mandi <b>Di</b> Taman <b>Endau</b> Rompin - Merdeka Online

Posted: 17 Nov 2012 12:02 AM PST

MO,KUANTAN,17/11/2012 – Dua beranak yang dilaporkan hilang ketika mandi di kawasan Taman Negeri Endau Rompin semalam ditemui kira-kira dua meter daripada lokasi kejadian pagi Sabtu.

Mayat Mohd Hanafi Zainuddin, 15, ditemui dalam operasi mencari dan menyelamat pada 8.53 pagi sementara mayat ibunya, Rosnani Nordin, 31, ditemui pasukan selam skuba pada 10.31 pagi Sabtu.

Kedua-dua mayat dihantar ke Hospital Muadzam Shah, kata Pegawai Perhubungan Awam Bomba dan Penyelamat Pahang, Anuar Hassan.Dalam satu lagi kejadian di Nenasi, Pekan, mayat seorang daripada dua bersaudara yang hilang ketika mencari siput di Sungai Badong, Nenasi petang semalam turut ditemui.

Mayat Mohamad Syafiruddin Hussin, 14, dari Bandar Seri Bandi, Kemaman ditemui tenggelam kira-kira dua kilometer dari lokasi mangsa dilaporkan lemas. Mangsa bersama saudaranya, Mazura Ali, 14, dari Kampung Badong, Merchong dilaporkan hilang ketika mencari siput di Sungai Pahang berdekatan Nenasi.

Anggota Unit Skuba dari Balai Bomba dan Penyelamat Kuantan dan Pekan masih meneruskan operasi mencari dan menyelamat Mazura. -BERNAMA

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Feb 2013 09:56 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Feb 2013 09:44 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Feb 2013 09:20 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Hari Keluarga Ramli dan Zabidah <b>di Endau</b> Beach Resort

Posted: 20 Nov 2012 06:42 AM PST

pada 16-18 November yang lepas telah diadakan hari keluarga bagi keluarga Ramli dan Zabidah..(Keluarga Mertuaku)...Hari keluarga yang pertama kali diadakan ini diadakan di Endau Beach Resort dan dikendalikan oleh adik bongsu kami iaitu Izwan dan Ain...
kami check in di resort pada petang Jumaat jam 4 petang, disambut dengan Hi-Tea dan seterusnya acara pertama ialah mandi di kolam renang...
pada malamnya pula diadakan makan secara barbeku sperti udang,sotong, ayam dan sebagainya. disulami dengan nyanyian karaoke oleh ipar dan biras2 ku...
Hari kedua selepas sarapan pagi diadakan pula acara sukaneka yang melibatkan kanak-kanak dan orang dewasa, acaranya tiup belon, lambung belon, spin and run, tiup tepung dan sebagainya. jam 10 pagi tamat. apalagi, sambung mandi la..petang bebas, kami pi pekan Mersing jap, anak-anakku sibuk minta dibelikan pelampung dan googles...
malamnya makan malam dan rehat. pagi hari ketiga pula acara bebas dengan mandi di kolam renang jam 12 makan tengahari dan check out. kami sampai di rumah jam 7 petang. semua keletihan. lepak awal, aku  plak standby, esok ada mesyuarat.... 

BLOG JOHOR: 01 <b>di endau</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Feb 2013 10:05 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

bit by bit: Hari-hari terakhir <b>di Endau</b>

Posted: 13 Dec 2012 08:53 AM PST

Kalau selama ni, perjalanan Batu Pahat ke Endau membuatkan aku rasa sebal, kali ni ada rasa ngilu.. chewahh pemilihan perkataan x boleh blahh huhu..

Lepas ni entah bila nak sampai Endau lagi kan,,
Eh, jangan.. Aku rsa diri aku sendiri tak boleh dijangka.. Lagipun, 4 tahun di Endau, aku dah tau selok belok kawasan ni. Mana nak duduk. Mana nak tidur. Mana nak cari makan minum. Mana tau termengidam nak makan keropok lekor Endau ke.. no hal.. chalet banyak, hotel pun ada,... Tinggal berani dengan tak berani je weh..

Berbalik pada cerita hari-hari terakhir tadi. Penat memang penat travel 3 jam. Biasalah aku kan. Tapi ada rasa sayu jugak.

Sampai je Endau, aku tak terus ke rumah sewa.  Sengaja melajakkan keta ke Tanjung Gemuk, sebab aku tau ada pasar malam. Beli 2 jenis makanan yang aku rasa susah nak cari kat Batu Pahat lepas ni; sata & bubur lambuk (bubur lambuk kat sini diorang letak pucuk paku & lada hitam)

Petang tadi, pegi sekolah. Ada beberapa urusan nak kena diselesaikan. Dapat jumpa kawan2; kakak2 dan abang2 (kerani, par, tukang kebun, pembantu pra).. Mengemas sedikit lagi barang kat bilik guru.. Sekali lagi ada rasa sayu.

Bercampur dengan rasa geram juga, huhu.
Geram sebab aku rasa banyak gila jawatan diorang bagi aku pegang. Hoiii tau tak sebenarnya aku tak la sebagus mana.. Hujung2 macam ni bila nak mengemas barang aku perasan banyak kerja yang aku tak mampu sudahkan.. Silalah sambung ye.. Wah statement macam orang tak bertanggungjawab je kan. Tak tipu ni, memang banyak & aku geram juga sebab ada je orang yang tak banyak jawatan & lebih banyak masa berpoya2 dari aku.
er.. terpesong lagi..

Kemudian tadi, lepas mengemas2, aku decide untuk ronda2 kawasan Felda Endau.. tempat aku berlatih bawak kereta 1 masa dulu.. Kenangan mengajar kat sekolah dalam Felda takkan aku lupakan..huhu

 

BLOG JOHOR

Copyright 2010 All Rights Reserved